Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO trommel vullen


Aanbevolen berichten

Iets wat ik aktijd in de eerste hulp tas heb is dikke mandverband en duck tape, je kun daar een goede druk verband van maken.de absorptie is beter dan de meeste verband.en het is goedkoop.ik gebruik mijn eerste hulp tas ook voor mijn dieren en doe dan een lapjes over de haren zo dat de duck tape Los laat.

 

Dat is ook een goed tip,

 

Maar hier ging het om een ernstige inwendige bloeding na de overgang, in het ziekenhuis was door een arts verteld dat de overleving kansen zeer gering waren.

 

Feitelijk was mijn vrouw bezig te overlijden, en het ziekenhuis gaf haar even het laatste zetje.

 

Mij vrouw was naar huis gestuurd om daar te overlijden, daar komt het op neer.

 

Groet,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 106
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag iedereen,

 

Ik ga binnenkort op reis naar West-Afrika. Buiten het gewone EHBO kistje met pleisters, drukverbanden, ontsmettingsmaterialen, medicijnen,... zou ik ook enkele andere zaken willen meenemen voor als er iets enstigs gebeurt en er een ziekenhuisopname nodig is. Ik dacht aan een hechtset, een infuusset en enkele spuiten en naalden.

Zou deze zaken niet zelf gebruiken want ik heb er geen verstand van. Ik zou ze afgeven aan de behandelende arts indien nodig.

 

Wat de hechtset betreft: daarover heb ik voldoende info gevonden op dit forum, waarvoor dank.

 

Wat betreft de infuusset en vooral de spuiten en naalden is er minder info te vinden. Welke hoeveelheden, welke soorten, welke maten, waar te kopen,...

 

Hopelijk heb ik deze zaken niet nodig en kan ik ze in een lokaal ziekenhuis afgeven als ik het land terug verlaat, maar je weet maar nooit.

Ik zou, prepper zijnde :-), wel van alles 2 of 3 maal zoveel kopen als ik nodig heb om mee te nemen zodat die thuis in de EHBO kast kunnen.

 

Kan er iemand mij op weg helpen?

 

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen,

 

Ik ga binnenkort op reis naar West-Afrika. Buiten het gewone EHBO kistje met pleisters, drukverbanden, ontsmettingsmaterialen, medicijnen,... zou ik ook enkele andere zaken willen meenemen voor als er iets enstigs gebeurt en er een ziekenhuisopname nodig is. Ik dacht aan een hechtset, een infuusset en enkele spuiten en naalden.

Zou deze zaken niet zelf gebruiken want ik heb er geen verstand van. Ik zou ze afgeven aan de behandelende arts indien nodig.

 

Wat de hechtset betreft: daarover heb ik voldoende info gevonden op dit forum, waarvoor dank.

 

Wat betreft de infuusset en vooral de spuiten en naalden is er minder info te vinden. Welke hoeveelheden, welke soorten, welke maten, waar te kopen,...

 

Hopelijk heb ik deze zaken niet nodig en kan ik ze in een lokaal ziekenhuis afgeven als ik het land terug verlaat, maar je weet maar nooit.

Ik zou, prepper zijnde :-), wel van alles 2 of 3 maal zoveel kopen als ik nodig heb om mee te nemen zodat die thuis in de EHBO kast kunnen.

 

Kan er iemand mij op weg helpen?

 

 

 

Alvast bedankt!

 

hoi

 

Is dit niet wat voor je? zit het ook in een makkelijk tasje

http://www.zwerfkei.nl/reisbenodigdheden/ehbo/care-plus-care-plus-firstaid-kit-sterile-plus

ooo sorry hier wel op voorraad http://www.outdoorxl.nl/care-plus-first-aid-kit-sterile-plus.html?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=discardeddefault

anders willen ze je bij de apotheek ook wel helpen.

daar heb ik mijn hechtspullen en naalden gehaald

 

alles los

http://www.daxtrio.nl/injectiemateriaal/infuusnaalden.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mr mayhym mijn broertje heeft 1x in de twee week een injectie nodig. Die haalt de injectie naalden etc. Gewoon bij de apotheek voor 75 cent iets van 5 naalden met een paar spuiten er bij.

 

Dit zijn de spuiten geschikt voor intra-musculaie injecties. Te herkennen aan dat het plastic stukje groen is.

 

Er zijn dikke roze naalden te krijgen bedoeld om vloeistoffen uit hun ampul op te zuigen.

 

Er zijn nog naalden te krijgen voor injecties voor onder de huid. Deze zijn zwart of paars bij het plastic gedeelte. Afhankelijk van de lengte.

 

Infuus naalden ben ik niet zo bekend mee. Misschien dat je huisarts je hiermee kan helpen? Ik denk dat je huisarts als je met dit verhaal aankomt je best wil helpen. Huisartsen zorgen er namelijk ook ib sommige gevallen voor dat het materiaal aanwezig is om iemand te ondersteunen in zijn laatste levensfase als diegene thuis wenst te overleiden.

Heb je meer vragen stel ze maar, ik ben trouwens 3e jaars student Verpleegkunde vandaar dat ik dit allemaal weet ;)

 

Gr, Sqeaky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt destille en sqeaky

 

Ik heb het niet zo voor die Care+ spullen. Zitten altijd dingen in die ik niet nodig heb en die tasjes zijn snel stuk. Maar geeft me wel al een idee van wat ik zoal kan nodig hebben. Zal met de inhoudsopgave van zo'n tasje eens naar de apotheek hollen morgen. Als ik dan nog vragen heb zal ik ze eens aan de huisarts stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt destille en sqeaky

 

Ik heb het niet zo voor die Care+ spullen. Zitten altijd dingen in die ik niet nodig heb en die tasjes zijn snel stuk. Maar geeft me wel al een idee van wat ik zoal kan nodig hebben. Zal met de inhoudsopgave van zo'n tasje eens naar de apotheek hollen morgen. Als ik dan nog vragen heb zal ik ze eens aan de huisarts stellen.

Graag gedaan, mocht je huisarts niet zo behulpzaam zijn kan je altijd nog naar die van mij. Een vrouw van 60 jaar oud die vroeger in een landrover heel afrika heeft doorkruist ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...