Wafels Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 @Vempain mocht je gekookte aardappel over hebben dan kun je dat gebruiken bij het maken van brood (jes) @vheeswijk wat aardappel precies doet weet ik niet , maar de structuur van het brood veranderd . Het brood is erg lekker mijn vriendin maakt het weleens en het kan handig zijn als je weinig meel hebt en toch brood wilt bakken hier is een recept http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2009/04/witte-broodjes-met-aardappel.html gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Aardappelschillen maken geen verschil in de schoorsteen, een goede verbranding van je brandstof wel En de ruitjes worden er schoon van omdat een aardappel vochtig is: het gaat om het vocht, als je een katoenen doek vochtig maakt en iets wat in het roet dept en daar dan mee je raampje afveegt, dan komt het los. De laatste strepen met een schone vochtige doek weg halen al die aardappelindianenverhalen Voor het schoonmaken van de kachelruitjes werkt aardappel toch echt beter dan een vochtige doek. Wellicht vanwege onderstaande: Zetmeel breekt géén vetten af maar emulgeert vetten. Je maakt er een jus van. Het resultaat is echter hetzelfde: schone pannen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Voor het schoonmaken van de kachelruitjes werkt aardappel toch echt beter dan een vochtige doek. Wellicht vanwege onderstaande: Nou ik maak ze wekelijks schoon, heb het ook met aardappel gedaan, maar een ouwe Tshirt en een scheutje water met wat koolresten er op, doet het 't beste voor mij. De aanslag emulgeert prima met de koolresten op de doek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Nou ik maak ze wekelijks schoon, heb het ook met aardappel gedaan, maar een ouwe Tshirt en een scheutje water met wat koolresten er op, doet het 't beste voor mij. De aanslag emulgeert prima met de koolresten op de doek. Zolang je maar net de drempelwaarde bereikt, niet waar?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 5 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2015 die aardappelbatterij kende ik ook ja, het enige nadeel vind ik alleen dat het tinnen plaatje opgelost word ( tenminste dat was het principe met de appelbatterij en de citroenbatterij enz. maar de aardappel had ik ook ergens gehoord ) en nu het idd heeft gevroren, werkte de antifrost-aardappel- methode? ben benieuwt De ruiten niet laten bevriezen door aardappel te gebruiken is achteraf niet zo een goede tip Door de aardappel in combinatie met strooizout krijg je een hele vieze drab op je autoruiten waardoor je zicht juist minder kan worden, deze heb ik er dan ook zo snel mogelijk vanaf gewassen en doe ik het weer op de ouderwetse manier met m'n krabber Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 5 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Zetmeel breekt géén vetten af maar emulgeert vetten. Je maakt er een jus van. Het resultaat is echter hetzelfde: schone pannen. Dank je voor de kundige verbetering Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 5 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2015 @Vempain mocht je gekookte aardappel over hebben dan kun je dat gebruiken bij het maken van brood (jes) @vheeswijk wat aardappel precies doet weet ik niet , maar de structuur van het brood veranderd . Het brood is erg lekker mijn vriendin maakt het weleens en het kan handig zijn als je weinig meel hebt en toch brood wilt bakken hier is een recept http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/2009/04/witte-broodjes-met-aardappel.html gr will Gekookte aardappel weet ik vaak nog wel de volgende dag in een soort van lunchsalade te verwerken met de restjes groenten maar vind jou idee ook heel goed en ga ik zeker een keer uitproberen wanneer ik weer een gekookt aardappeltje over heb 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erwin Geplaatst: 18 januari 2015 Delen Geplaatst: 18 januari 2015 Misschien zie ik het wat simpel maar als het door de zetmeel komt zou alles wat hier eerder genoemd is ook moeten werken met rijst. En rijst is makkelijker te bewaren dan aardappelen wat weer een voordeel opleverd in een poep in de ventilator situatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 januari 2015 Delen Geplaatst: 18 januari 2015 Misschien zie ik het wat simpel maar als het door de zetmeel komt zou alles wat hier eerder genoemd is ook moeten werken met rijst. En rijst is makkelijker te bewaren dan aardappelen wat weer een voordeel opleverd in een poep in de ventilator situatie. Jammer dat het in zo'n harde, droge vorm is. Werkt vaak lastig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erwin Geplaatst: 18 januari 2015 Delen Geplaatst: 18 januari 2015 Jammer dat het in zo'n harde, droge vorm is. Werkt vaak lastig. Ja ik doel dan ook meer op nadat je bijvb de rijst gekookt hebt dat vocht kun je er eventueel voor gebruiken. Dan eet je de rijst en gebruik je het vocht. win win Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 20 januari 2015 Delen Geplaatst: 20 januari 2015 Die gaan we halen in de friettent . Geert Dat is helder. daar had zelfs een Nederlander op kunnen komen. Groet, J.J Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.