Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedsel optie: Duiven


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Duiven... Ik vraag me af of er nog wel veel duiven over zijn in een SHTF situ. De meesten leven dicht bij de mens omdat er gevoerd wordt met brood, vogelvoer en vergeet de restjes patat niet.

k kan me zo voorstellen dat de mensen prompt stoppen met voeren en alles zelf opeten. De duiven zal na een naar dagen/weken verspreid over het platteland. Degenen die in de stad zijn blijven hangen zijn doodgegaan van de honger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat zou er mis zijn met duiven? Vroeger -40 jaar terug- werd dit voorgeschreven als je wat moest 'aansterken'. Duiven, en dan vooral jonge duiven zijn zeer voedzaam en hebben een sterke smaak. Een tip, die trouwens opgaat voor alle gevogelte is dat je na het -zo humaan en snel mogelijk- slachten en het laten uitbloeden, dus enkele minuten na de keelsnede met het kopje naar beneden zodat ze zo veel mogelijk bloed verliezen, ze een minuutje moet onderdompelen in goed heet water (geen kokend water, maar wel goed heet), de pluimen komen veel makkelijker los, je elemineert huidparasieten en de pluimen stuiven niet meer op. Ook zo snel mogelijk de ingewanden verwijderen zonder organen of darmen stuk te knijpen en goed doorbakken.

Ik heb er geen problemen mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe een duif te bereiden op een blikje.

 

Hieronder een methode om zonder plukken en/of schroeien elke vogel te bereiden.

Overigens geldt dit ook voor egels.

 

Verwijder de kop en de poten. (Niet nodig bij een egel).

Wikkel het dier in een laag klei van zo'n 2-3 Cm.

Leg hem in het vuur.

Na ongeveer 2 uur bakken breek je de kleilaag weg.

De veren, stekels in het geval van een egel, blijven in de klei steken.

De ingewanden zijn nagenoeg verschrompeld, en van geen betekenis.

 

 

Bron;

 

Overleven in de natuur.

Brian Hildrith.

Uitgeverij Kosmos.

ISBN 90 215 1555 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...