Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Prepdeal] Inkoopactie zuivere petroleum


Gast gerbewoner

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Tja, volgens mij is het wel hetzelfde, juist de zuivere petroleum is hetzelfde als zuivere lampenolie. De petroleum van vroeger werd op een andere manier gemaakt en bevatte daardoor verontreinigingen en resten zwavel en water (water werd gebruikt om het zwavel te verwijderen).

 

Zie dit linkje over kerosine, C5-20 is ook de inhoud van de flessen Farmlight blanke lampenolie: http://www.chemicalbook.com/ChemicalProductProperty_DE_CB8711009.htm

 

Koop voor de grap eens een paar van die flessen van 1 liter bij de Jumbo (1,49 per stuk daar, elders veel duurder) en probeer ze eens uit. Als mijn kachel een uurtje aanstaat, is het bezoek verrast als ik vertel dat het ding op petroleum/lampenolie draait, want ze ruiken niet de kenmerkende petroleumgeur.

 

Misschien moet je een inkoopactie regelen met de Jumbo. :p

 

Klopt helemaal! heb ondertussen de farmlight lampolie in mijn electronisch geregelde zibro en in de handgeregelde zibro gebruikt en al een aantal liter verstookt.

Veel minder stank bij het aan en uit gaan dan bij de extra zuivere zibro brandstof en veel goedkoper bij de jumbo ,natuurlijk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal! heb ondertussen de farmlight lampolie in mijn electronisch geregelde zibro en in de handgeregelde zibro gebruikt en al een aantal liter verstookt.

Veel minder stank bij het aan en uit gaan dan bij de extra zuivere zibro brandstof en veel goedkoper bij de jumbo ,natuurlijk.

 

Kijk, daar hebben we wat aan, diehard praktijk testen, ik heb namelijk alleen een lontkachel. Kuddo waardig, bij deze. :)

 

't Grappige is, bij het uitdoen van de kachel, ruik je een soort uitgeblazen waxinelichtjes, geen ouderwetse zwavel en zware oliefracties. :p

 

'k Moet dit draadje bookmarken, favorietje van aanleggen , of hoe het tegenwoordig ook heet, want de discussie over petroleum/kerosine/lampenolie/petroleum C, steekt steeds weer de kop op.

(Overigens staat hier de CV uit en brandt er momenteel m'n petroleumkachel, ook op Farmlight blanke lampenolie)

 

M'n lampen branden hiermee ook net zo geurloos als een waxine lichtje. Als je hem uitblaast krijg je pas een kwalm. Vijf waxine lichtjes uitblazen stink veel meer dan m'n kachel uit zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...