Ga naar inhoud
GENEGEERD

[27Mc] Papa Romeo Ronde 13 Augustus 19:00 -20:00


Communicator

Aanbevolen berichten

In de loop van deze week ontvang ik mn porto's (typen/soorten op advies van @Communicator). Ik zal as dinsdag vanaf de monding van de schelde eens kijken of ik wellicht iemand kan ontvangen. @Geert is wellicht mogelijk?

 

Wellicht nog tips voor een newby, want ik heb gedurende de teamspeak geen toegang tot i-net en om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee wat ik nou eigenlijk allemaal kan met datgene wat ik besteld heb

 

Ok ik zal mij eerst op stellen op het hoogte punt van mijn gemeente . Hoor ik niets rij ik wat dichter en stel ik mij op op een brug beven de E34 .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gebruikersnaam

Gisteren met mn porto (met korte dakantenne) op de dijk in Terneuzen gestaan. Op een Amerikaan uit Kansas na niemand goed gehoord. Wel deed vanaf ca. 19.15 uur iemand regelmatig een oproep, ik kon echter niet geheel verstaan wat hij zij (Anybody, ............. punt NL). Op mijn oproepen kreeg ik geen reactie.

 

Rond 19.30 uur verkast naar Sluiskil om te kijken of ik wellicht @Geert kon bereiken. Helaas, ch4 bleef muisstil (ondanks de 4 streepjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

100 Watt op CB is altijd illegaal, ook met HAM licentie. Er is geen licentie waarmee je op de CB band met meer dan 4 Watt (Modulatie) mag uitzenden. Ook zenden buiten de MARC kanalen is verboden.

 

Voor de langere afstand wordt vooral horizontaal gebruikt, met richtantenne's, die vaak enorm kunnen worden (5 elementen van ongeveer 6,5 meter), kijk maar eens op google images "5 element CB yagi". Ook wordt er dan niet meer met FM gewerkt maar met SSB.

 

Als jullie in NL dus met de wat langere afstanden willen kunnen werken, zou ik dus zeggen, stap over naar Yagi's en richt die op elkaar, ipv verticaal te proberen elkaar te bereiken! :)

 

Ik zit hier "iets" te ver weg om mee te doen, anders zou ik m'n bak zeker weer aanzwengelen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met mn porto (met korte dakantenne) op de dijk in Terneuzen gestaan. Op een Amerikaan uit Kansas na niemand goed gehoord. Wel deed vanaf ca. 19.15 uur iemand regelmatig een oproep, ik kon echter niet geheel verstaan wat hij zij (Anybody, ............. punt NL). Op mijn oproepen kreeg ik geen reactie.

 

Rond 19.30 uur verkast naar Sluiskil om te kijken of ik wellicht @Geert kon bereiken. Helaas, ch4 bleef muisstil (ondanks de 4 streepjes)

 

Dat moet ik geweest zijn . Ben bijna tot Terneuzen gereden . En na elke oproep hoorde ik wel gekraak . Ik heb 2 camping bewoners gehoord op de 4 die klaagden dat het koud was in hun caravan . En later klaagden ze dat er iemand steeds op hun kanaal er tussen schreeuwde dat was ook ik . Ben rond 19.30u huiswaarts gereden en was om 20.10 uit de ether .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...