Ga naar inhoud
GENEGEERD

Herpes, voorkomen bj een SHTF (ziekte kan echt moelijk worden)


Aanbevolen berichten

WAT IS HET?

 

Herpes is een ziekte die veroorzaakt wordt door het herpes simplex virus (HSV). Dit is een van de meest voorkomende virussen bij de mens en komt overal ter wereld voor. Van het herpes simplex virus bestaan twee typen: type 1, meestal verantwoordelijk voor herpesinfecties van gelaat en lippen, type 2, meestal de oorzaak van herpesinfecties rond de geslachtsorganen. Beide virustypen kunnen in principe elk gebied van huid en aangrenzende slijmvliezen aantasten, zodat bijvoorbeeld ook infecties met HSV type 1 "onder de gordel" voorkomen.

 

 

Hoe vindt besmetting plaats?

 

Het virus heeft buiten het menselijke lichaam slechts een korte levensduur. Besmetting vindt voornamelijk plaats door direct contact met een drager van het virus. Besmetting is mogelijk via rechtstreeks huid- of slijmvliescontact (zoenen, seksueel contact), maar soms ook via bepaalde gebruiksvoorwerpen. Ook door aanraking van de herpesuitslag met de vingers kan het virus worden overgebracht. De mogelijkheid bestaat dat daardoor de herpesinfectie naar een andere plaats van het lichaam wordt overgebracht.

 

 

 

Herpes wordt veroorzaakt door een virus. Dit virus zorgt voor een pijnlijke infectie van de huid en de slijmvliezen in en rond de geslachtsdelen. Het wordt overgedragen door seksueel contact met iemand die herpes heeft. Het virus kan daarbij het lichaam binnendringen via:

 

-de huid

-het slijmvlies van de mond, penis, vagina of anus.

 

 

Het is mogelijk het virus via de eigen vingers over te brengen naar een ander deel van het lichaam, zoals de ogen, of naar een partner.

(Let op bij voedselbereiding)

 

Het advies is om het ontstoken gedeelte van huid of slijmvlies met blaasjes en zweertjes zo min mogelijk aan te raken en de handen na eventueel contact altijd grondig te wassen.

 

Herpes is niet te genezen, maar de klachten en verschijnselen van herpes kunnen worden behandeld.

 

Als iemand een koortslip heeft, onstaan door Herpes is het beter dat hij of zij geen voedsel bereid in een SHTF scenario.

Vermijd zoveel mogelijk het aanraken van de blaasjes, wondjes of korstjes, omdat het virus ook via de vingers makkelijk wordt overgedragen zodra men de eigen geslachtsdelen of die van een ander aanraakt

 

 

 

Herpes kan op de volgende manieren verspreid worden:

 

Zoenen, aanraken of strelen van geinfecteerd gebieden

Seksueel contact met geinfecteerde gebieden (vaginale, orale of anale seks)

Huid-op-huid contact met geingecteerd gebied kan HSV-1 en HSV-2 overbrengen.

Iemand zoenen met een koortslip kan het virus overbrengen naar de plek waar deze persoon wordt gekust

Het virus kan overgedragen worden aan uw partner, wanneer u actieve genitale herpes heeft en vaginale of anale geslachtsgemeenschap heeft

Met een koortslip kunt u bij orale seks uw partner besmetten met genitale herpes. Orale seks moet daarom vermeden worden wanneer u of uw partner een koortslip heeft.

Iemand met herpes, waar dan ook op het lichaam, moet zichzelf van het eerste ontstaan tot het volledig genezen van de uitslag als besmettelijk beschouwen.

Soms kan een partner in een vaste, langdurige relatie, ineens voor het eerst symptomen van herpes vertonen. Dit komt meestal doordat beide partners het HSV virus dragen, maar dit niet weten.

Van moeder op kind tijdens de zwangerschap of bij de geboorte. In de baarmoeder wordt het kind beschermd door de antistoffen van de moeder, wanneer zij al herpes had voor ze zwanger werd. Bovendien is de kans op een uitbraak precies op het moment van de bevalling uitermate klein. De meeste vrouwen met genitale herpes kunnen dan ook een natuurlijke, vaginale bevalling hebben, zonder complicaties. Wanneer uw arts een natuurlijke geboorte niet adviseert omdat u genitale herpes heeft gehad, kunt u eventueel een second opinion vragen, wanneer zich voor de bevalling geen uitbraak voordoet. Voor de meeste vrouwen is een natuurlijke bevalling mogelijk zonder problemen.

 

 

 

Komt genitale herpes vaak voor?

 

Ja. Naar schatting hebben 40 miljoen mensen genitale herpes, wat het een chronische virusinfectie maakt. Ongeveer 500.000 mensen per jaar krijgen herpessymptomen, nog veel meer mensen ervaren geen symptomen.

 

Naar schatting 20% van de bevolking heeft genitale herpes en 90% orale herpes (koortslip).

 

 

Hoe weet u of u geinfecteerd bent met genitale herpes?

 

De enige manier om zeker te weten dat symptomen worden veroorzaakt door het herpesvirus is een bezoek te brengen aan een huisarts of SOA kliniek voor een professionele diagnose.

 

Veel mensen die geinfecteerd zijn met genitale herpes (HSV2) zijn zich niet niet van bewust. De symptomen van de eerste uitbraak kunnen echter erg duidelijk zijn, en vinden meestal binnen twee weken na de infectie plaats.

 

Blaasjes helen meestal binnen twee tot vier weken na de uitbraak. Andere symptomen zijn onder meer een tweede uitbraak, of griepachtige symptomen, zoals:

 

-koorts

 

-gezwollen klieren

 

Sommige mensen met HSV2 krijgen echter geen blaasjes, maar ervaren slechts zeer milde, bijna onzichtbare symptomen, die worden verward met een gewone uitslag of insectenbeet.

 

Meer informatie over de herpes symptomen

 

http://www.dynamiclear.nl/herpes-feiten.htm

 

 

 

geraadpleegde links;

 

http://www.dynamiclear.nl/herpes-feiten.htm

 

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/herpessimplex.htm (VOORBEELD FOTO'S VAN LIP)

 

http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/

 

http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/h/herpes/item651

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Herpes gehad, behandeld met MMS1, binnen een week weg, helemaal geen probleem, met MMS1 kan je met het grootste gemak van dit soort zaken afkomen, van simpele verkoudheden tot schimmelinfecties, tot griep en ontstekingen tot zelfs ernstiger ziektes overgedragen door anaerobe bacterieen en virussen, parasieten. MMS hoort in je survivalkit nmm.

 

Ik ga hier niet in op de voor en tegen verhalen of kwalzalverij geleuter.

 

Mijn ervaringen zijn iig positief en ik gebruik het al jaren zonder enig nadelig effect, alleen voordelen, elk griepje verkoudheidje of virusje binnen een dag de kop ingedrukt, ook vage klachten die ik al jaren en jaren had waren binnen een maand zo goed als verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herpes gehad, behandeld met MMS1, binnen een week weg, helemaal geen probleem, met MMS1 kan je met het grootste gemak van dit soort zaken afkomen, van simpele verkoudheden tot schimmelinfecties, tot griep en ontstekingen tot zelfs ernstiger ziektes overgedragen door anaerobe bacterieen en virussen, parasieten. MMS hoort in je survivalkit nmm.

 

Ik ga hier niet in op de voor en tegen verhalen of kwalzalverij geleuter.

 

Mijn ervaringen zijn iig positief en ik gebruik het al jaren zonder enig nadelig effect, alleen voordelen, elk griepje verkoudheidje of virusje binnen een dag de kop ingedrukt, ook vage klachten die ik al jaren en jaren had waren binnen een maand zo goed als verdwenen.

 

 

Nooit van gehoord, is dat spul duur zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit van gehoord, is dat spul duur zeker?

 

 

Helemaal niet zelfs, dat is precies de reden dat het in de hoek word gezet, er valt weinig aan te verdienen, spotgoedkoop, en nu nog verkrijgbaar, sterker nog met de juiste middelen kan je het heel makkelijk zelf maken.

 

Een jumbo set was 37.19 ex verzending.

 

Ze moeten het op de markt brengen als schoonmaakmiddel of als middel voor waterzuivering en op de verpakking zetten dat het NIET voor inwendig gebruik is, ze willen niet dat je het gebruikt omdat er zo weinig aan te verdienen is, ze hebben het middel zelfs tot sacrament laten maken in een kerk die ze zelf in het leven hebben geroepen ( niet omdat het een sekte oid is maar om regelgeving te omzeilen, ik gebruik het al jaren en heeft me in allerlei situaties goed geholpen.

 

Een minder effieciente variant word overigens gewoon gebruikt om ons leidingwater te zuiveren, het is wat je water schoonmaakt.

 

Ik kan er nog wel een en ander over vertellen maar het is beter als je zelf ook wat onderzoek doet.

 

Je zou de naam Jim Humble een kunnen googlen of de onderstaande interviews bekijken, nav die interviews heb ik het een keer besteld en gebruik het nu dus al jaren, het is een beetje een sprong in het diepe, je zal dus wel even zwemmende zijn in de verschillende info die er over circuleert van voor en tegenstanders en gebruikers en sceptici, you decide, op weg helpen door mijn ervaring te delen is iets dat ik iig WEL voor je kan doen, mooier kan ik het niet maken voor je, sorry.

 

Onderstaande een aantal video,s, er zijn er 100den te vinden inmiddels, wellicht verstandig om hier eerst naar te kijken, het is een tijdsinvestering, echter, deze video's kijken kost je een paar uurtjes, de tijd die je bijv tijdens een flinke griep al doorbrengt op de pot of boven een emmer, in die zelfde tijd kan je nu kennis nemen van een middle dat voorkomt dat je langer last krijgt dan nodig van een heleboel ziektes, ik heb die nvestering zelf gedaan en het is de moeite meer dan waard geweest.

 

Andreas Kalcker

 

http://youtu.be/HLEEFLCefnM

 

Jim Humble

 

http://youtu.be/eJGg1PH9yhI

 

 

CDS ( smaakt beter)

 

http://youtu.be/JAzXYhTEpN4

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben in veel dingen voor dingen voor zijn.. in China gaan ze ook naar een arts om gezond te blijven. Dat vind ik een prima intstelling, je preventief laten onderzoeken. en een apk voor je lichaam ieder half jaar.

 

Exact, helemaal goed, naar een arts als je ziek bent is al te laat, artsen moeten voorkomen dat je ziek word ipv te moeten genezen, de gekozen insteek in het westen is totaal achterstevoren.

 

Je hebt gewoon heel veel zelf in de hand, afhangende van waar je je informatie halt en of je bereid bent zelf dingen te onderzoeken/exerimenteren ipv je alles voor te laten kauwen en te geloven omdat je verteld is dat je het moet geloven, een autonoom wezen bepaald zelf wel wat waarde heeft voor hem/haar, heeft hij/zij niemand voor nodig, autoriteit moet je bij iedereen weer opnieuw verdienen en is niet iets dat geldig is uitsluitend omdat dat je door een derde is toegewezen`, hetzelfde geldt in politiek, gezondheid, religie, spiritualiteit en welk pannekoekenrecept je zelf het lekkerst vind, jij bent vrij, jij beslist.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Er lijkt een causaal verband te bestaan tussen het Epstein-Barr-virus en MS. En dat kan mogelijk een keerpunt betekenen in de strijd tegen de slopende ziekte.
 

https://scientias.nl/overtuigend-bewijs-gevonden-dat-virusinfectie-tot-ms-kan-leiden/

 

 

Andere onderzoekers werken aan vaccins die een infectie met Epstein-Barr moeten voorkomen. Moderna, dat een mRNA-vaccin tegen COVID-19 heeft ontwikkeld, is eerder deze maand begonnen met een studie van een mRNA-vaccin tegen Epstein-Barr. En Jeffrey Cohen (NIH) verwacht eind februari met een studie te starten met een ander Epstein-Barr-vaccin. Als deze onderzoekers succes hebben, zouden zulke vaccins het aantal gevallen van klierkoorts en sommige vormen van kanker drastisch kunnen verminderen. En nu is het denkbaar dat ze hetzelfde kunnen doen voor MS.

https://www.eoswetenschap.eu/psyche-brein/klierkoortsvirus-kan-multiple-sclerosis-uitlokken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...