Ga naar inhoud
GENEGEERD

Radiocontroledienst der PTT


Prepping76

Aanbevolen berichten

Natuurlijk weet iedereen dat de 27mc openbaar is en iedereen kan meeluisteren en praten. Nu had ik 'vroeger' ook een bakkie en kon ik mij de geblindeerde busjes van de radiocontroledienst nog wel herinneren. Sterker nog, bij ieder geblindeerd busje werden de kacheltjes soms direct losgekoppeld :)

 

Tegenwoordig gaat het anders. Zo kwam ik op het CBforum dit berichtje tegen, met dit artikel.

 

Waarschijnlijk voor de meeste bekend, maar ben ruim 15 jaar het 27mc en aanverwant wereldje uit dus voor mij was het nieuw en iets om rekening mee te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper
Natuurlijk weet iedereen dat de 27mc openbaar is en iedereen kan meeluisteren en praten. Nu had ik 'vroeger' ook een bakkie en kon ik mij de geblindeerde busjes van de radiocontroledienst nog wel herinneren. Sterker nog, bij ieder geblindeerd busje werden de kacheltjes soms direct losgekoppeld :)

 

Tegenwoordig gaat het anders. Zo kwam ik op het CBforum dit berichtje tegen, met dit artikel.

 

Waarschijnlijk voor de meeste bekend, maar ben ruim 15 jaar het 27mc en aanverwant wereldje uit dus voor mij was het nieuw en iets om rekening mee te houden.

 

Dank je.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb dit verhaal weer met verbazing zitten lezen , We gaan in NL gewoon de DDR voorbij , Zeker met herr Opstelten aan het roer. Deze ken ik nog uit de tijd van Rotterdam , waar ik getuige was dat hij opdracht gaf voor poging tot doodslag 3 dagen na de dood van Pim , ik was op dat moment in gesprek met politie voorlieger Anne Geelof ( die wel even vroeg of Radio Rijnmond even kon stoppen met opnemen) Wat ze als staatszender uiteraard deden.

Als je als burgemeester vraagt om met politiebusjes op het publiek in te rijden mag dat natuurlijk niet in de media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch opvallend dat niemand hierop reageerd ,alsof het de normaalste zaak van de wereld is .

Ivo Opstelten was tevens medeplichtig aan het in de doofpot stoppen van de moord door 12 (twaalf ) politieagenten op de hr Heil bij Ahoi (informatie op internet verwijderd) Logisch natuurlijk

Ivo plaatste ilegaal camera,s voor kentekens ( want welke agent zou hem iets durven maken?)

 

Daarna werd hij verzocht met vervroegd pensioen te gaan (vooral namens Leefbaar Rotterdam)

 

Dan komt hij een paar maanden later in de regering terug als minister van justitie

 

Schiet mij maar in een kapotje ( zeggen we in Rotterdam)

 

Iemand nog vertrouwen in de regering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch opvallend dat niemand hierop reageerd ,alsof het de normaalste zaak van de wereld is .

Ivo Opstelten was tevens medeplichtig aan het in de doofpot stoppen van de moord door 12 (twaalf ) politieagenten op de hr Heil bij Ahoi (informatie op internet verwijderd) Logisch natuurlijk

Ivo plaatste ilegaal camera,s voor kentekens ( want welke agent zou hem iets durven maken?)

 

Daarna werd hij verzocht met vervroegd pensioen te gaan (vooral namens Leefbaar Rotterdam)

 

Dan komt hij een paar maanden later in de regering terug als minister van justitie

 

Schiet mij maar in een kapotje ( zeggen we in Rotterdam)

 

Iemand nog vertrouwen in de regering?

 

Dat feiterelaas over de gemeente (/de burgemeester van Rotterdam) daar gelaten verbaasde ik mij wel ten zeerste over de toezicht op deze frequenties ja. Wellicht een logisch gevolg van automatisering van (semi)overheids processen zoals toezicht en handhaving, maar wel, heel erg een inbreuk op de privacy.

 

Helemaal niet raar dat amerika prism heeft dus, zeker weten dat de nederlandse overheid een soortgelijk iets heeft voor Internet en (mobiele)telefonie.

 

Immers, waarom zou de wet op de privacy WEL gelden gelden voor poststukken die via de openbare weg, telefonie en email via gemeenschappelijke infra en NIET voor de 27mc communicatie via de openbare/gemeenschappelijke frequenties ...

 

Act of terror, openbare veiligheid, handhaving. Tuurlijk redenen te meer ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, is inderdaad al een oud artikel. Maar op dat CBforum wordt er in een post van 2012 naar gerefereerd. Dus tja. Alhoewel je wel zou denken dat apparatuur en zo'n infra uit 2006 nu al is afgeschreven en vervangen zou moeten zijn in 2011. En of het in 2011 nog zinvol was om die frequenties te monitoren ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een beweegbaar signaal is moeilijker te detecteren, dan een vast zenderplaats als ze iemand moeten sturen dan gebeurd het met een auto met direction finder er in. Ik beweeg me al jaren door ether land en nog nooit gezeur en gezeik gehad met deze lui.

 

In de 90 jaren bouwde we 3 meter band zenders dag en nacht met me gabber maten en zelfde de RCD kon daar niet tegen op rijden. pffff ja kwamen ze aanrijden met hun busjes/ autos met een skibox er op en een richtantenne ja piraten is een oude ambacht geworden. Nu richt het AT zich vooral op overtredingen in de GSM band afluisterzenders stoorzenders uit de Chinese markt en overtredingen op de amateur band / storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...