Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fenix tk60


De baron

Aanbevolen berichten

image.jpg.7d0e6e121c16d975c4ec857a026bf4fc.jpg

De Fenix high performance LED zaklamp

 

image.jpg.645983a961d8d3b922342f6549309a02.jpg

 

Heb hem nu een paar maanden en ik ben zeer zeer tevreden

2x laten vallen (oops!) maar niks stuk

 

Een degelijk apperaat met 6 standen

1 10 lumen voor 400 uur

2 111 lumen 40uur

3 350 lumen 12uur

4 800 lumen 4,15 uur

5 SOS licht

6 stroboscoop

 

Hij is water proof tot 2 meter diep (getest haha)

 

450m ver schijnt de lamp

 

Ik liep door het bos en verlichten het hele bos op turbostand

Je kan je kiezen of je het midden deel er op zet of niet (hierdoor kan je een 4e batterij toevoegen)

 

3e of 4e batterij maakt niks uit voor de licht sterkte alleen de tijd

image.jpg.c08f3b2a79719285057285373bdd8ed7.jpg

image.jpg.e25c9c331fb511aa82950c38515568f2.jpg

image.jpg.d845215ef69b8122de4b92fa372240bc.jpg

En er zaten 4 batterijen van duracel bij en extra rubbers

 

Besteld bij knives en tools ze moesten hem bestellen dus het duurde wat langer, verder prima verpakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Prijs: 120 euro's

Er gaan d batterijen in

Die batterijen had ik gekocht bij de Lidl 12 d oplaadbare batterijen en een oplader voor 40 euro was een actie maar die is er helaas niet meer

 

Zwaar en prijzig, wel erg geschikt om tevens mee te verblinden en wat ik ook een plus vind, is z'n 10 lumen stand. Vaak is een beetje genoeg en dan is het irritant om tig honderd lumen aan te zetten in 't bos, dat ziet iedereen om flinke afstanden!

 

Met 4 D-cellen, overleeft hij het gebruik als knuppel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fenix zijn goede lampen, en de sos/strobo functie vind ik ook handig. Als ik het geld er voor had, zou ik persoonlijk ook voor Fenix kiezen, gezien alle goede ervaringen die ik er over hoor. Ik heb er een aantal bekeken hier in de stad. Liggen lekker in de hand.

Prijs bij Conrad is ook 119€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewicht valt reuze mee helemaal met 3 batterijen

ik heb er een soort van holster bij gekocht en je heb er weinig last van

met vierde batterij er in weegt ie wel wat Maja als ik ergens heen ga haal ik het tussenstuk er af

 

Als knuppel is hij ook te gebruiken dit doet de lamp geen schade

 

Wel zaten de batterijen die ik had gekocht bij de Aldi een beetje ruim dat heb ik opgelost door er een stuk tape om te winden

de duracels zaten wel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel kleinere, ook van Fenix. Geven ook goed licht, alleen een stuk korter, en iets minder licht als je AA gebruikt. Dat is nou eenmaal het nadeel van AA.

Andere merken zoals Led Lenser, zijn ook goed. En het aantal lumen wordt ook niet altijd even goed weergegeven. Vooral bij led heb je eigenlijk weinig aan lumen.

Het is beter om te kijken naar photon flux density. Warm wit geeft namelijk meer lumen dan koud wit. Koud wit lijkt over het algemeen meer licht te geven dan warm wit.

Beide leds worden namelijk opgebouwd van blauwe led, met een laag wat een deel van het blauwe licht omzet in oranje. Bij warm wit is dat meer dan koud wit. Bij lumen meet men voornamelijk de lichtsterkte rond het oranje. Zodoende heeft een koud witte led minder lumen dan een warm witte led bij dezelfde pfd.

Als je wilt weten hoe dat precies zit, kan je beter zelf goed inlezen over led, lumen en (p)pfd.

 

Helaas vermelden ze vrijwel nooit de pfd, maar vaak het aantal lumen. Daarom raad ik aan om verschillende te proberen bij een goede zaak, die meerdere merken verkoopt.

Goede lampen met Cree XM-L leds geven hetzelfde licht als de Fenix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Fenix LD20 (2xAA) en een LD10 (1xAA) en een Fenix E01. (1xAAA).

De LD20 is perfect voor bijna alle situaties, de LD10 ook maar die van mij hapert soms wat, de E01 is perfect om altijd bij je te hebben maar geeft naar mijn smaak wat te blauwig licht.

Oha heel tevreden over Fenix, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Daarbij moet ik wel bekennen dat ik geen andere bekende merken heb gehad behalve Maglite (en wat hele goedkope lampjes) en die zijn vergeleken met wat er verder verkrijgbaar is ronduit ruk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@techie: Een bak licht is een bak licht ;)

 

Voor de techie's onder ons is het wellicht wel interessant om niet voor verrassingen komen te staan, maar mij maakt het niet zoveel uit of het 550, 700 of 800 lumen is, die stand is puur voor het verblinden.

Dat ze ook een zeer energie zuinige stand hebben vind ik wel essentieel. Stroob of SOS functie, bij mijn huidige lampje heb ik er meer last dan plezier van, maar ja, dat komt door de bediening met 1 knop. Erg vermoeiend als je van 25% (modus 2) terug wil naar 100% (modus 1), dan moet ik dus vier of vijf keer klikken. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mooie kleine

 

Maar toen ik deze Fenix kocht ging ik voor kwaliteit en prijs en kwam ik uit op deze

 

+ ik kon toen die batterijen en oplader voor een goeie prijs kopen dus heb een flinke voorraad aan batterijen (ook aa aaa 9v ect gekocht) hij kan sowieso 3+ maanden elke nacht aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kleine broertje (TK15), ook ik vind het irritant dat je meerdere keren op een knopje moet drukken om bij de 'vorige' stand te komen (en natuurlijk klik ik er altijd voorbij lol). Ook een nadeel is dat er van die CR123 batterijen in gaan, die zijn dan wel krachtiger dan AA maar minder gangbaar. Mooi speeltje @De baron :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kleine broertje (TK15), ook ik vind het irritant dat je meerdere keren op een knopje moet drukken om bij de 'vorige' stand te komen (en natuurlijk klik ik er altijd voorbij lol). Ook een nadeel is dat er van die CR123 batterijen in gaan, die zijn dan wel krachtiger dan AA maar minder gangbaar. Mooi speeltje @De baron :)

 

Ik heb zelf ook de tk15 en ben er super tevreden over. De cr123 batterijen zijn een stuk gangbaarder dan je denkt.. Mediamarkt verkoopt ze alsmede alle fotozaken...Ze zijn daar alleen een stuk duurder. Online krijg je ze al voor €2 welk natuurlijk beter is dan €7 per batterij bij mediamarkt. Ligt natuurlijk ook aan de merk die je koopt. Surefire batterijen zijn een goed koop.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...