Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF diner


RauweBonk

Aanbevolen berichten

Leuk topic, lees ik nu pas. Moest lachen om die opmerking over het kamperen van de motorvrienden, met alleen blikken nasi. Vroeger waren die van SuziWan. Toen ik motor reed, gingen we ook vaak kamperen, mijn broers, vriend en ik. En als meisje mocht ik natuurlijk het kookwerk doen. Wist ik veel dat je bami eerst aan de kook moest brengen. De jongens zaten het dapper weg te slikken, maar wat zouden ze blij met een blik zijn geweest. Ja echt wel.

 

@hobbyboerin volgens mij ben jij een top kokkin. Maar als er geen gas/electra/winkelvoorraad zou zijn, slacht jij misschien een varken, maar wij zitten met blikken en wat droogvoer. En daarom proberen we maar wat uit.

 

Ik heb deze week weer een heel ongeloofwaardig 'recept' gevolgd, dat mijn dochter en ik ontzettend lekker vinden en waar mijn vriend nog geen hap van wil proberen:

 

1 pot witte bonen in tomatensaus

4 halve peren (blik)

knacks (of nog veel lekkerder is: Hema rookworst, indien voorradig).

 

Door elkaar husselen en verwarmen. Het wordt dan een combinatie van zoet, zuur, bitter en zuur, waardoor de smaak wordt versterkt. Zoals gezegd: volledig ongeloofwaardig dat dit lekker kan zijn en het smaakt toch heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Emmy om bij te kruiden doe je daar dan suiker of zout bij .

 

Geert

 

Haha, goeie vraag, soms een beetje strooiaroma, maar het is aardig in evenwicht. Zuur van de tomaten, zout van de rookworst, bitter van de bonen en zoet van de peren. Vooral voor kinderen een lekker gerecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehe, wat eten we vandaag? :p

 

Nou, ik heb een rol beschuit fijngeknepen en door runder-ragout gehaald die ik had opgewarmd in een pannetje. Net zolang beschuit-kruimels erdoorheen gedaan totdat het een stugge bal was geworden. Dat in een vormpje gedaan en iets van 15 minuten in een voorverwarmde oven geplaatst. Dat staat nu af te koelen op het aanrecht. Kan er straks sneetjes uit snijden en opeten alsof het een rollade is. Goedkoop en ook lekker. Dat samen met wat sla en komkommer, vorstelijke maaltijd. Hier hoef je geen ei te gebruiken om het zaakje bij elkaar te houden, de ragout is vanzichzelf al plakkerig genoeg.

 

En morgen zal het waarschijnelijk kip-tegeltjes zijn. Eerst de kipfilet lekker opbakken, dan fijnmalen. Daar doorheen versneden zon-gedroogde tomaatjes, fijngemalen veldsla, opgebakken ui-snippers en champignons, wederom beschuit-kruimels erdoorheen en een eitje om het zaakje een beetje bij elkaar te houden. Daar maak ik tegeltjes van, nog een keer even opbakken in de pan tot al het ei is gestold en een mooi bruin kleurtje rondom. En dan lekker oppeuzelen. Als er geen kip voorhanden is of je bent vegetariër, dan maar wat meer champignons erbij en goed kruiden, desnoods bak je ze lichtjes op tot ze een beetje slap zijn, dan even laten weken in bouillion en dan bij het mengsel doen.

 

Ik ben een kokkereller, houd niet zo van standaard. De ingrediënten zijn wel standaard, maar de servering, het uiteindelijke resultaat moet totaal anders zijn. Toen ik nog een relatie had was het heerlijk om te zien hoe die zo verwonderlijk keek naar het avondeten van "wat is dat nou weer?" en daarna nog verwonderlijker keek van "verrek hey, tis nog lekker ook!!" Dat geeft mij zoveel voldoening! :p

 

Heb er helaas geen foto's van, niet aan gedacht... Want beeldmateriaal zegt meer dan tekst alleen. Een uitsmijter kun je ook lekkerder maken met een plakje salami en een vleugje ketchup en mayonaise erbij. Hoe zal dat heten? Uitsmijter Royaal? hahaha

 

Eet smakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@techie,

 

best lastig om je vriezer in een kooi van faraday te zetten.

 

Jou antwoord klopt als je al je electrische/electra spulletjes in de JUISTE kooi van faraday hebt staan.

 

Jammergenoeg is dit bijna nooit zo.

 

Een vriezer is al een blikken doos. Als je nu eens met een plaat blik ook de motor afschermt en de doos aard? Zomaar een wazig idee.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe Net als dat veel apparaten al standaard wat bescherming tegen straling hebben.... Al is een EMP iets heftiger en is het verstandig om ze wat extra te beschermen. ;) Sommige dingen zoals de motor zijn vaak wat meer open vanwege de warmte.

Veel dingen zijn vrij makkelijk te beschermen, als je weet hoe zo'n kooi werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor de offtopic. Al vind ik het wel handig als mensen bewust zijn wat er mis kan gaan, zoals eten na een emp oid., en om te bespreken hoe je ingrediënten voor een SHTF diner kan beschermen/bewaren met de huidige techniek. Door de techniek te beschermen.

Zoals veel kleine dingen samen heel groot worden, als je het goed combineert.

Ik kan iedereen aanraden om veel topics te lezen, en elkaar bewust te maken. Zo zou ik mensen graag bewust willen maken dat je ook met een klein budget goed kan voorbereiden, door kennis en ervaring op te bouwen, en te delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...