notafbiagent Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Ik ben benieuwd na meningen over het wonen op een woonark, als de pleuris uitbreekt. De voordelen, in mijn geval. Boot slechts over het water of over smalle steiger bereikbaar. Veel water om te zuiveren. Veel watervogels die redelijk makkelijk te vangen zijn. Grote opslag onder de vloer Nadelen, in mijn geval. Weinig ruimte om eten te verbouwen, slechts in potten. Muren gemaakt van hout. Mocht waterspiegel langzaam stijgen, kan ik touwen vieren, mocht er een vloedgolf komen ben ik gelijk game over. Als iemand aanvullingen of vragen heeft hoor ik het graag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Verplaatsbaar! (dus dat moet je kunnen doen, vooraf regelen!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Geen kelder? Das een nadeel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 geen kelder is inderdaad jammer, wel een kruipruimte van 1,20. Het is een betonnen ark, verplaatsen zou kunnen, maar dan zou ik een sleepboot moeten bezitten. Wil ik graag maar is helaas financieel geen optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Bij SHTF naar een andere plek laten verleggen, wat verder van de mensen vandaan? Losgooien en zelf palen? (of is het te groot/log?) Met een auto via een jaagpad trekken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Bij SHTF naar een andere plek laten verleggen, wat verder van de mensen vandaan? Losgooien en zelf palen? (of is het te groot/log?) Met een auto via een jaagpad trekken? Bedankt voor het meedenken. laten slepen is de enige optie, alhoewel dat ook riskant is. Ik blijf denk ik maar drijven waar ik drijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Bedankt voor het meedenken. laten slepen is de enige optie, alhoewel dat ook riskant is. Ik blijf denk ik maar drijven waar ik drijf. twee van deze dingen aan de achterkant hangen en met 600PK komt-ie echt wel van zijn plaats hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Kost wat.... Een lier zou ook kunnen. Steeds het touw ergens vastzetten en dan de lier laten sleuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnM Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Ik ben benieuwd na meningen over het wonen op een woonark, als de pleuris uitbreekt. Een nadeel lijkt me dat het niet als een 'gewoon' huis wordt gezien door de grote massa. Daardoor zou je in geval van SHTF snel ongewenste aandacht kunnen krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 twee van deze dingen aan de achterkant hangen en met 600PK komt-ie echt wel van zijn plaats hoor! beetje wel ja maar zes meter breed rechthoekig beton, achttien ton water verplaatsing. helaas zit je vast aan je boeg snelheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Kost wat.... Een lier zou ook kunnen. Steeds het touw ergens vastzetten en dan de lier laten sleuren. in theorie wel. voor mijn locatie gaat dat niet lukken ook ivm kanalen. oversteken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Een nadeel lijkt me dat het niet als een 'gewoon' huis wordt gezien door de grote massa. Daardoor zou je in geval van SHTF snel ongewenste aandacht kunnen krijgen. goeie, heb ik ook over na gedacht, hoop dat de trashy uitstraling van ons geheel de boel een beetje afschrikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Castaway Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Ik ben benieuwd na meningen over het wonen op een woonark, als de pleuris uitbreekt. De voordelen, in mijn geval. Boot slechts over het water of over smalle steiger bereikbaar. Veel water om te zuiveren. Veel watervogels die redelijk makkelijk te vangen zijn. Grote opslag onder de vloer Nadelen, in mijn geval. Weinig ruimte om eten te verbouwen, slechts in potten. Muren gemaakt van hout. Mocht waterspiegel langzaam stijgen, kan ik touwen vieren, mocht er een vloedgolf komen ben ik gelijk game over. Als iemand aanvullingen of vragen heeft hoor ik het graag. Heb je al eens drijvende tuinen opgezocht op google ? Ikzelf heb er naast mijn schip geen ruimte voor maar het idee is wel leuk.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Hoe moet je dat beton onderhouden. Ik heb ooit overwogen een woonark te gaan bewonen maar werd een beetje bang van het onderhoud. Als er niks meer is om hem eens naar een helling te slepen voor onderhoud is het een kwestie van tijd tot je gaat zinken toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2013 heb ruimte en ben er mee bezig, twijfel alleen of ik het water uit het kanaal kan gebruiken. ik zit in een behoorliijk industrieel gebied Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Hoe moet je dat beton onderhouden. Ik heb ooit overwogen een woonark te gaan bewonen maar werd een beetje bang van het onderhoud. Als er niks meer is om hem eens naar een helling te slepen voor onderhoud is het een kwestie van tijd tot je gaat zinken toch? betonnen arken brengen geen onderhoud nodig. je hoeft dus niet naar een helling. wel kan het zijn dat je een reparatie nodig hebt. maar over het algemeen gaan ( nieuwere) betonnen arken wel wen mensen leven mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 betonnen arken brengen geen onderhoud nodig. je hoeft dus niet naar een helling. wel kan het zijn dat je een reparatie nodig hebt. maar over het algemeen gaan ( nieuwere) betonnen arken wel wen mensen leven mee Aha, dank je wel voor de opheldering. Ik dacht dat het na 25 jaar in het water wel gedaan was met de bak maar dat is dus niet meer zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Bij SHTF naar een andere plek laten verleggen, wat verder van de mensen vandaan? Losgooien en zelf palen? (of is het te groot/log?) Met een auto via een jaagpad trekken? Ook @Keyser Suze wil met een shtf met een woonark gaan varen. Als je écht wilt opvallen moet je dat doen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Aha, dank je wel voor de opheldering. Ik dacht dat het na 25 jaar in het water wel gedaan was met de bak maar dat is dus niet meer zo. de eerste generatie had ongeveer de levensduur van dertig jaar , maar kan ook langer zijn, ligt aan kwaliteit. in Amsterdam liggen er nog steeds betonnen boten uit WOII. er kunnen bij slecht gebouwde arken wel van luchtbel tot luchtbel lekken ontstaan. maar die zijn te dichten. mijn grootse angst is dat een vloedgolf de boel door midden breekt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Ook @Keyser Suze wil met een shtf met een woonark gaan varen. Als je écht wilt opvallen moet je dat doen! valt wel op ja, ze zien me al varen, met mijn blote bierbuik op witte hartman tuinstoel op het dak, in de ene hand mijn kruisboog en in de andere een fijn geprepte koude halve liter schultenbrau Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Ook @Keyser Suze wil met een shtf met een woonark gaan varen. Als je écht wilt opvallen moet je dat doen! onjuist.....geen woon ark.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
notafbiagent Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2013 onjuist.....geen woon ark.... varend schip? dat is stukken beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 @Keyser Suze, het was eigenlijk bedoeld als verwijzing naar deze post, maar onduidelijk verwoord. Hoe kun je eigenlijk meerdere berichten citeren in één antwoord? twee van deze dingen aan de achterkant hangen en met 600PK komt-ie echt wel van zijn plaats hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepping76 Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 De enige shtf wanneer het een voordeel zou zijn, is tevens ook een nadeel. Immers ga je bij een overstroming een hoop vluchtelingen krijgen. Je zou dan echt helemaal vrij moeten liggen wil je geen ongenodigde gasten krijgen. De stabiliteit (beton) is dan ook een nadeel; je bent niet verplaatsbaar. Het ligt er ook erg aan waar je ligt. Immers zou een vloedgolf meteen het einde kunnen zijn. Dus waar lig je? En hoever lig je van de kade af? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.