Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOV aanhanger


Flos

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Geert

 

Je weet dat er op de foto het kenteken zichtbaar is?

 

Nu weet ik niet hoe dat gaat in Belgie, maar in NL kan men dan de eigenaar achterhalen via kenteken. Behalve politie, gemeenten, verzekeringen (dus ook de medewerkers) garages, deurwaarders en nog een heel stel kunnen in NL dus je indentiteit vanuit hun scherm opvragen.

En blijkbaar ook advocaten, dus als je de beurs trekt is er vast wel een advocaat die de gegevens voor je wil opvragen/

Maar zoals gezegd dit is de situatie voor NL

 

Als je schade hebt en de persoon is doorgereden, kun je aangifte doen en dan krijg je alsnog het kenteken om er mee naar de verzekering te gaan, echter op valse aangifte staan forse straffen:p

 

Je zult maar tijdens een SHTF bij je BOL komen en het krioel er van de kenteken opvragers die nu gratis een BOL hebben;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom in België kan een burger de eigenaar van een nummerplaat niet opvragen . Alleen politie die kunnen in het bestand . En de nummer plaat op de foto's is niet een van mijn nummerplaten . Ik heb ooit eens de aanhanger uitgeleend en de nummerplaat is er op blijven hangen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert

 

Nu weet ik dus niet of je er ook mee rijdt (met dat kenteken) maar in Nederland is het rijden met een vals kenteken een misdrijf en krijg je dus een strafblad, met als konsekwentie een flinke boete wat nog je minste zorg is.

De verzekering zal worden ingelicht waardoor je de voertuigen niet meer kunt verzekeren je ben immers een misdadiger die met valse kentekens rondrijdt (bij geen enkele verzekering gekoppeld via het verzekerings register)

Je kunt geen ambtenaar meer worden en zeker geen politieagent en bewijs van goed gedrag voor Taxi en bus is ook verkeken.

Als je een wapenvergunning hebt kun je die gelijk met je wapens inleveren.

Ja het is geen pretje om in NL een misdadiger te zijn:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom ik zelf heb nog niet met die nummerplaat gereden . Als de aanhanger de weg op moet komt er een officiele plaat op. De verzekering dat is een zorg voor mijn vrouw want zij is mijn verzekerings agent . Het zou wel zonde zijn van de wapen vergunningen . Politie man ga ik niet meer worden daar ben ik veel te oud voor en ambtenaar daar is de kans ook klein voor omdat de meeste op mijn leeftijd op pensioen gaan .

Maar ik ben een persoon die me normaal aan de regels houdt . Dus daar hoeft je je geen zorgen om te maken .

Een vraagje hoeveel kg mag een ongeremde aanhanger wegen in NLD ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert

 

De grens ligt op 750 kg totaal dus met lading, maar de meeste auto's mogen volgens de fabrieks opgave minder trekken dus wat op het fabrieks plaatje in de auto staat

In Nederland is daarvoor de regel heel simpel. Een ongeremde aanhanger mag in beladen toestand niet meer wegen dan de helft van het leeg gewicht van de trekker.

 

Volgens de

Wegverkeer-toelatingsverordening:

laadvermogen achter motorvoertuigen:

Worden 1-assige aanhangers zonder voldoende eigen rem meegevoerd, dan mag de aanhangerlast maximaal de helft van de met 75 kg verhoogde ledig gewicht van het trekkend voertuig, maar niet meer dan 750 kg bedragen

 

Dus de grens van 750 KG is in NL erg belangrijk, ook voor het rijbewiijs, als het gewicht meer is heb je rijbewiis B-E nodig de E staat voor aanhangwagen voor B dus motorvoertuig onder de 3500KG zoals grote busjes.

 

Maar ook zijn hier weer speciale berekeningen nodig, hoe zwaarder het voertuig, hoe minder snel je E nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan het zelfde als in België . Voor mij ook geen probleem ik het alle rijbewijzen . Met medische keuring .

 

Geert

Ongeveer dan toch, er zijn kleine verschillen, maar we wijken af.

Aanhanger is inderdaad zeer handig, aanpikken en je bent vertrokken.

Hoeveel en wat je allemaal meeneemt hangt af van of je nog terugkeert en naar waar je gaat.

En wat foto's aangaat, als je ze online zet, is hoe minder er op staat, hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20130411_104344.jpg.52efffc52b6718b03932b39a1972c08b.jpg20130411_104156.jpg.ad68d766d82962db242373c6a0ee8396.jpg20130411_104403.jpg.fbdf7220f9ec7e79937a0c77d65f0b1b.jpg20130411_104229.jpg.e5b694f461f7edfc974a6cc9a9ba2eef.jpg

 

Ik hoop dat die beter zijn :D

 

Geert

 

Deze aanhanger is absoluut niet voorbereid om veilig de weg op te gaan. Stel je voor SHTF, snel de weg op naar de BOL of welke lokatie dan ook. Kom je daar aan, doe je het zeil open, nog meer SHTF, of eigenlijk WHTF Whiskey Hits The Fan. Deze fles moet hoog nodig veiliger opgeslagen worden ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze aanhanger is absoluut niet voorbereid om veilig de weg op te gaan. Stel je voor SHTF, snel de weg op naar de BOL of welke lokatie dan ook. Kom je daar aan, doe je het zeil open, nog meer SHTF, of eigenlijk WHTF Whiskey Hits The Fan. Deze fles moet hoog nodig veiliger opgeslagen worden ;-).

 

Had de fles speciaal daar gelegd om de reactie te horen . Je bent de eerste ;) .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Dat kan je oplossen met zwaardere veren.

Even op het net een 4x4 sloperij zoeken en voor een paar tientjes heb je al een paar.

Let wel op de maat staalborstel erover spuiten klaar en ze zijn weer als nieuw.

 

Ook met zwaarder veren mag je wettelijk maar 750 kg op de weg wegen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit nog even:

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/documenten-en-publicaties/brochures/2012/08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-be.html

 

Nieuwe regels.

Als je BE hebt, mag je zwaarder dan 750 kg denk ik.

 

Ik moet me ook houden aan de Belgische regels . Dus zwaarder dan 750 kg moet uw aanhanger geremd zijn en jaarlijks naar de keuring .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik moet me ook houden aan de Belgische regels . Dus zwaarder dan 750 kg moet uw aanhanger geremd zijn en jaarlijks naar de keuring .

 

Geert

 

Klopt. En een eigen kenteken hebben. Maar je mag er wel mee rijden, als je dat allemaal regelt en BE-rijbewijs hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een E rijbewijs is niet noodzakelijk als je niet over die 750 kg gaat..

 

Hehe, klopt. We hadden het over zwaarder dan 750 kg. Lees maar even terug. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, klopt. We hadden het over zwaarder dan 750 kg. Lees maar even terug. :)

 

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je ook zonder E rijbewijs met een kar mag rijden die een eigen kenteken heeft.

Veel mensen denken dat als ze geen E achter B hebben niet met een geremde (eigen kenteken) kar mogen rijden. Dan zeggen ze oo zo'n kar met kenteken nou daar mag ik niet mee rijden.. Dat mag dus wel! Als je maar niet over die 750kg grens gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je ook zonder E rijbewijs met een kar mag rijden die een eigen kenteken heeft.

Veel mensen denken dat als ze geen E achter B hebben niet met een geremde (eigen kenteken) kar mogen rijden. Dan zeggen ze oo zo'n kar met kenteken nou daar mag ik niet mee rijden.. Dat mag dus wel! Als je maar niet over die 750kg grens gaat..

 

Klopt ook.

 

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de laatste controle van mijn BOT gedaan . Ook een test rit . Ik heb hem ook gewogen 720 kg op de weg . Veel meer mag er nu ook niet meer bij . Nog 5 liter reserve diesel en dat is het . Klaar om te vertrekken . Eerst naar shelter camping er mee .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...