Sneard Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Heeft iemand hier geocaches aangelegd die aangesproken kunnen worden in een SHTF situatie? Ik denk er zelf over na om, verspreid over Nederland, tot 10 pakketjes te begraven met hoeveelheden voedsel, survivalpakketten, wapens en andere duurzame spullen. Iemand hier al ervaring mee of gedachten over? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 Ja, inderdaad ook over nagedacht. Niet zozeer op meerdere plaatsen en niet in Nederland, maar wel een survival pakket begraven in een wat onherbergzaam gebied, waar je naar toe kunt als je je spullen niet meer kunt ophalen of ze onderweg verliest. Een andere optie is in je doelgebied voor onbepaalde tijd een caravan/ zomerhuisje/ schuur te huren, zodat je iets serieuzer spullen kan opslaan. Daarom moet het ook niet te ver weg zijn, je moet er een weekend naar toe kunnen om spullen te brengen, aanpassingen of verbouwingen te realiseren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sneard Geplaatst: 18 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2012 Goed punt! Het moet inderdaad praktisch blijven en niet in verval raken doordat de moeite te groot blijkt te zijn. In principe geldt dat natuurlijk voor alle voorbereidingen die je treft. Het is zonde geld uit te geven aan dingen die je daarna niet meer gebruikt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 21 april 2012 Delen Geplaatst: 21 april 2012 Overigens is een geocache waardeloos zonder een gps satelliet verbinding... Heb je een back-up voor de locatie bepaling? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 21 april 2012 Delen Geplaatst: 21 april 2012 Overigens is een geocache waardeloos zonder een gps satelliet verbinding... Heb je een back-up voor de locatie bepaling? Jazeker: kaart en kompas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 Gewoon een kwestie van een goed 10 cijfer coordinaat uitzetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 't Klinkt allemaal supermooi, en ik weet dat ik vroeger op school met die zoekspelletjes altijd de beste was met zowel GPS apparaten als kaart en kompas, maar.. pfft daar moet je ook echt mee leren werken. Zou je eigenlijk mee moeten gaan oefenen, maar 't lijkt me nog behoorlijk lastig in een of ander bos je spullen te vinden met kaart/kompas. Evt in het donker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 Ik weet niet of dit legaal is, en daarnaast is de regering(en de AIVD) niet gek op zulke verhaaltjes van verstopte pakketjes. Dus pas op wat je schrijft he, want big brother is watching you. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
medan Geplaatst: 22 april 2012 Delen Geplaatst: 22 april 2012 ik ben het met cyberbeer eens en nederland is daar enigzins te klein voor bijna allles is bouw grond. ik ben van mening dat de beste locatie voor een cache in de ardennen of duitseland ligt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.