Ga naar inhoud
GENEGEERD

18 Every Day Carry (EDC)


joepen

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Riesie , ziet er mooi uit hoor!

 

Mijn twee dochters 9 en 13 hebben iets soortgelijks, echter in een fietstasje onder hun zadel (uiteraard geen Mora, maar een iets dikker Zwitsers zakmes, zaagje etc).

En wat heel belangrijk is, leer met de spulletjes omgaan. Niet denken dat doe ik wel even, dat kan je je koppie kosten als het er echt op aan komt een keer.

 

Succes @Boothuisje

 

Ries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk jan001 en je mag wijzen naar mij hoor.

 

Ik weet dat er een periode was dat duikmessen overduidelijk puntloos waren om die reden.

Duikers maakte zich zorgen over het vervoer van hun duikmes naar de duikstek.

Voor de duidelijkheid het mes is scherp, maar heeft geen punt meer.

 

Hoe het met de wet allemaal precies geregeld is weet is niet hoor.

 

Voor de duidelijkheid. Mijn mening: messen horen niet op school. ik kan me prima vinden in het eerder genoemde mesloze multitooltje.

 

Driehart

 

Sommige duikmessen zijn nog steeds puntloos maar niet om de bovengenoemde reden.

 

Deze messen zijn puntloos zodat je minder snel door je duikpak steekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
Sommige duikmessen zijn nog steeds puntloos maar niet om de bovengenoemde reden.

 

Deze messen zijn puntloos zodat je minder snel door je duikpak steekt

 

Maak jezelf eens wat minder druk om een mes, een gewoon goed zakmes is meer dan afdoende voor dagelijks dragen.

Voor je het weet heb je een EDC waar niets inzit, maar je mes moet je/van/het zijn.

Focus jezelf eens op wat je er van verwacht, @Riesie legt zijn prioriteit op warmte, water, en wat snelle energie.

Niet op een mes.

 

Bush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak jezelf eens wat minder druk om een mes, een gewoon goed zakmes is meer dan afdoende voor dagelijks dragen.

Voor je het weet heb je een EDC waar niets inzit, maar je mes moet je/van/het zijn.

Focus jezelf eens op wat je er van verwacht, @Riesie legt zijn prioriteit op warmte, water, en wat snelle energie.

Niet op een mes.

 

Bush

 

Geef hier alleen verduidelijking over een gemaakt misverstand. Informatie delen = doel van dit forum toch...?

 

Mijn edc is een mes en een zaklamp.

 

Misschien doelt joepen, de starter van dit topic wel op warmte water enze,.

Of doelt hij toch op een edc mes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch een zakmes bij je wil hebben moet je deze gewoon in je broekzak houden. Niet in je kluisje leggen want die worden nog wel eens gecontroleerd. Je moet het wel heel gek maken om daadwerkelijk gefouilleerd te worden op school.

Ik heb zelf altijd mijn leatherman wave in de broekzak op school. Zolang je er niet mee gaat staan zwaaien geen enkel probleem in mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om je fiets mee te maken, of je scooter, messen mag je vaak niet bij je hebben op school, wat willen ze aan een 10 in 1 schroevendraaier doen?

 

Wordt er tegenwoordig nog gesleuteld op het schoolplein dan? , je kan daar vieze handen van krijgen, de meeste jeugd heeft tegenwoordig maar 1 zielige tool en dat is een smartphone.

 

Groet

Neoclyps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoel je

 

Als je echt een goed zakmesje zoekt, ik heb anders nog wel een Zwitsers zakmes liggen voor je?

Maar nogmaals, en dat bedoelt @Bushmaster ook, focus niet op een mes.

Focus niet op je "survival" app, maar kijk naar nuttige dingen: T-rips, tangetje, filter, zuiveringstabletten, kompas en wat al niet meer.

Gewoon handige dingen die je kunnen helpen als je het nodig zou moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt een goed zakmesje zoekt, ik heb anders nog wel een Zwitsers zakmes liggen voor je?

Maar nogmaals, en dat bedoelt @Bushmaster ook, focus niet op een mes.

Focus niet op je "survival" app, maar kijk naar nuttige dingen: T-rips, tangetje, filter, zuiveringstabletten, kompas en wat al niet meer.

Gewoon handige dingen die je kunnen helpen als je het nodig zou moeten hebben.

 

 

dankje zeer handig advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je die van mij. En volkomen 18-. Zwitsers zakmes is hier in de regio, mits niet in je hand op straat.

Gewoon toegestaan om bij je te dragen.

De Mora is de 18+ toevoeging mocht je er op uit gaan.

P1010614.jpg.bb4c7ddbe7d6930c25de89c88314a5dc.jpg

Bovenaan links: dyna cord, careplus, handboortje, katadyn druppels, lippenbalm, naaisetje, met staalgaren, vissetje met 12 complete onderlijntjes, mini zaklampje 1 led.

Rij daaronder: slijpsteen 2 zijig, Zwitsers zakmes, bovenop een stukje leer (slijpen/aanzetten) Katadyn micropur, en op de 3 blauwe klikko zakken (hier tussen 2 strips met mijn medicijnen) nog een strip katadyn grijpvoorraad los, hiernaast 2 strips pleister, houdertje met watervaste lucifers, stukje 600 watervast schuurpapier, potlood en rolletje koperdraad. En sluitspeld.

Onderaan: 2 muesli repen, twee marsen, en in het plastic zakje char-cloth (voor tondel) magnesium blok met stijker, kniptangetje en fire-steel.

Alles in een 4 vaks munitie tasje. Waar ook de mora met knoop aan vast zit.

P1010615.jpg.6164d787b0efffab84d90201b80cc61a.jpg

 

mooi mora heb ik al dat is de eerste dolk die heb gekocht en ik lovin it

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi mora heb ik al dat is de eerste dolk die heb gekocht en ik lovin it

 

Begin is er Joepen, gewoon niet overhaasten, en op je gemak zelf een EDC maken/samen stellen.

Gaat niet om goed of perfect, gaat erom dat jij er tevreden mee bent, en er meerwaarde in ziet.

 

Succes,

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga nog naar school, maar ik wil wel een edc hebben . dus weten jullie dan een goeie edc

 

Een goed mes: "Mon premier Opinel" {Mijn eerste Opinel} (Google: "Mon premier Opinel") Scherp mes waar je ook vuur mee kunt maken maar met een afgeronde botte punt waar je niet mee kunt steken. Echte Franse traditie. Maar ze kunnen, in tegenstelling tot Frankrijk, in Nederland daar uiteraard nog steeds moeilijk over doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...