Ga naar inhoud
GENEGEERD

Om moedeloos van te worden?


Aanbevolen berichten

Je kunt helemaal over the top gaan, jeep kopen, bunker graven, waterbassin met eetbare vissen, prikkeldraad op voorraad, een BOL, etc....heb ik ook allemaal niet, behalve de Land Rover dan hè? Heb drie maandjes voer, wat jerry's diesel, olielampjes en nog wat klein spul. En natuurlijk veel te veel zakmessen en een waterfilter. Laat je niet gek maken, en inderdaad, preppen houdt nooooooooit op....mooi toch, zo'n hobby?

 

Het is idd een hobby aan het worden :) (wat een k*t woord is dat eigenlijk "hobby")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@samurai

Yep, de basics first.

Dat geeft al veel rust.

 

Precies ik heb ook zo een moment gehad, de fout die ik maakte was inderdaad net als jij alles lezen en overal een internet

link van opslaan, webwinkels bezoeken, dan ben je meer bezig met verzamelen van links en zoeken naar info dan het preppen ja toch??

 

Nu heb ik alles losgelaten, en 1e prioriteit is nu extra water, en ben aan snuffelen voor petroleumkachel, en meer kaarsen dan ik al had.

Eten super en water heb ik redelijk, nu warmte en licht meer..heb ik dan genoeg dan extra kleding..en dan ga ik pas tools kijken, joh ik heb al

een paar multitools..komt wel..in de tussentijd lekker reageren hier op zaken waar je wel veel ervaring mee hebt..zo reageerde ik op een

google mail omdat ik er verstand van heb..maar niet omdat ik het als prepzaak uitgezocht heb..beetje lol op de site en buiten de site focus

op 1 ding en dan de volgende...ben blij dat je weer opgewekt bent..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk LOL ik sla geen graan op.. ik heb kant en klaar mijn broodmix in porties van 1 brood geseald. (moet dan alleen water bij) rijzen en bakken.. maar dat kan zelfs op een paar theelichtjes .. ;o) kleine pakjes makkelijk op te slaan in grote platic bak.. deken erover lekker donker.. datums van seal erop... en blijft geseald wel 10 jaar goed.

 

 

Bloem en dus ook broodmix kan je maar een jaartje bewaren ofzoiets. Graan kan je 2 of 3 decennia opslaan zonder dat het verrot daarom is het altijd makkelijk om graan op te slaan al moet je wel een dure graanmolen aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk LOL ik sla geen graan op.. ik heb kant en klaar mijn broodmix in porties van 1 brood geseald. (moet dan alleen water bij) rijzen en bakken.. maar dat kan zelfs op een paar theelichtjes .. ;o) kleine pakjes makkelijk op te slaan in grote platic bak.. deken erover lekker donker.. datums van seal erop... en blijft geseald wel 10 jaar goed.

 

Wij zijn nu met zijn 3en .. dus brood per dag is wel te preppen toch.. damn een brood per dag.. das al heel wat vind ik.. ;o) Dagje afwisselen met brinta.. (in lege waterflesjes) donker wegzetten .. houdbare melk erbij .. klaar.. lekker ..;o) In 1 waterflesje passen 3 porties.. stapuluhhhhh..

 

Dus daarom geen graan.

 

xxbirgittexx

 

Kijk, deze tips heb ik nog nergens gezien. Zal misschien best wel ergens staan, maar voor je alles gelezen hebt!

Kant en klare broodmix...wat gaat daar allemaal in?

En brinta gewoon in droge vorm in flessen, dat is dus ook lang houdbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ik heb ook zo een moment gehad, de fout die ik maakte was inderdaad net als jij alles lezen en overal een internet

link van opslaan, webwinkels bezoeken, dan ben je meer bezig met verzamelen van links en zoeken naar info dan het preppen ja toch??

 

.

 

Haha...psies! Zo ben ik nu ook bezig, om gek van te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk en uiteindelijk ga je dan je eigen weg met het maken van je beslissing.. dat doe je uiteindelijk zelf. Ikzelf ben niet zo van de houdbaarheidsdatums.. maar voor bevoorbeeld gesealde mix durf ik best 10 jaar te preppen.. Ik rouleer ook.. ;o) Maar jeutje 10 jaar..

 

Hoelang is water houdbaar.. ??? mijn vizie.. sla water op in plastic (schone) flessen... wegduwen.. desnoods in de kruipruimte.. oke als je het nodig hebt en t ligt er al 10 jaar .. en je hebt niks.. dan trek je het toch door je lifestraw.. t is maar een oplossing.. en voor iedere prepper is dat er een die bij zijn haar idee/kennis/budget past..

 

In plastic flessen kun je vanalles opslaan.. mits droog.. meel/suiker/zout/kattebrokjes/brinta/droge bonen etc etc.. donker.. dus keldermuur stapelen.. waar ben je tevreden mee..

 

Als je t maar met liefde doet.. ;o)

 

xx birgittexx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RauweBonk, een mens weet zelf de antwoorden op 99% van zijn vragen. Dus al je vragen over wel of niet preppen en je onzekerheid in je post, daar weet je zelf best het antwoord al op.

 

En als je met je graanvraag zit, ga het vragen aan een echte expert, een molenaar een bakker, een veeboer. Schrijf er een goed stuk over en deel je kennis hier op het forum.

 

En verder? Rustig an dan breekt het lijntje niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik focus me nu idd veel op t preppen, ook omdat ik het leuk vindt, maar geloof niet dat het een obsessie is.

En luxe dingen heb ik zeker niet nodig, heb ze ook niet :) Oh ja...toch wel, mijn fallkniven A1 en een katadyn pro :)

 

 

Nou troost je dan ben je al verder dan ik, water is het belangrijkste en ik heb alleen nog maar een lifestraw.

Ik snap helemaal wat je bedoelt, mijn advies doe het rustig aan maak een verlanglijst waar je langzaam aan naar toe werkt, in je eigen tempo in de tussentijd is het leuk om bij te kletsen en kennis op te doen ( mijn ding is om van rotzooi handige dingen te knutselen en dat voor iemand met twee linker handen en geen knutsel ervaring ) Verder bij veel tegenstrijdige info kun je altijd zelf nog gaan testen en vanuit al die info je eigen mening vormen.

 

Het dagelijkse leven gaat gewoon door, misschien dromen we allemaal maal in off gridden een zelfvoorzienend bestaan, maar dromen hebben wil nog niet zeggen dat je ze direct moet vervullen. Blijf dicht bij jezelf en laat je niet gek maken. (zeg ik die weer naar de action is geweest vanmorgen voor touw warmtedekens en magnesiumsticks tyreps en verder nog een heleboel handige troepjes heb ingeladen. Dit was voor mij de laatste shop en strooptocht, vanaf nu alleen nog maar met krijgertjes, rotzooi en hergebruik knutselen.)

 

En als je de moed je in de schoenen zakt, gewoon weer een berichtje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ik heb ook zo een moment gehad, de fout die ik maakte was inderdaad net als jij alles lezen en overal een internet

link van opslaan, webwinkels bezoeken, dan ben je meer bezig met verzamelen van links en zoeken naar info dan het preppen ja toch??

 

Ik vind het opzoeken van informatie, reviews en ervaring lezen juist leuk. Zo leer je een hoop nog voordat je het product hebt, of een vaardigheid bent gaan oefenen. Dat is 1 van de redenen dat ik op dit forum zit, een andere reden is dat ik dat soort zaken kan bespreken met mensen die dezelfde interesses hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd een hobby aan het worden :) (wat een k*t woord is dat eigenlijk "hobby")

 

Hobby klinkt alsof je aan het breien bent in een naaikransje?

 

Dan kun je het ook vrijetijdsbesteding gaan noemen, of Voorbereidingswerkzaamheden? Of je bent gewoon bezig met het treffen van voorbreidingen als crisismanager? :D

 

Ps vwb iets om op te koken, dan kun je ook zelf een rocketstove maken van lege blikken, hier op t forum staat wel ergens een link naar een Youtube filpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai

Yep, de basics first.

Dat geeft al veel rust.

 

Ik lees net dat je een jaarvoorraad aan eten moet inslaan. Begin rustig en idd basic.

 

Denk aan een kleine of middelgrote ramp.

 

Voor een paar weken eten en drinken in huis zit je dan altijd goed.

Zorg voor een ehbo setje.

Zaklampen, kaarsen en vuur is ook nooit weg.

Misschien een veld gastoestelletje om op te koken kan ook handig zijn.

Zorg dus ook voor gasflesjes hierbij.

 

Met het hierboven beschreven kun je al een maand of twee maanden vooruit in de meeste gevallen, gewoon in je huis.

Als je dit als basis beschouwd is alles waar je hierna rekening mee gaat houden hetgene waar je rustig over na kan denken ;)

 

En vergeet niet: Rome is niet in 1 dag gebouwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

hoe meer ik lees, hoe meer ik erachter kom dat ik niet alles heb, niet alles kan en vooral niet alles weet . volgens de ouwe chinezen is dat laatste inzicht een stap op weg naar wijsheid ....................

dus wanhoop ik niet en hoop ooit eens wijs te worden . wijzer word ik in ieder geval wel hier van alle tips en verhalen . leven is leren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het opzoeken van informatie, reviews en ervaring lezen juist leuk. Zo leer je een hoop nog voordat je het product hebt, of een vaardigheid bent gaan oefenen. Dat is 1 van de redenen dat ik op dit forum zit, een andere reden is dat ik dat soort zaken kan bespreken met mensen die dezelfde interesses hebben.

 

Dat is het ook, buiten dat ik de hulk wou oppeppen, kunnen mensen hier soms in doorslaan, iets waar ik me ook schuldig

aan heb gemaakt op een bepaald moment, maar gelijk heb je helemaal, je kan zoveel leren wat je buiten de site nooit denkt of tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...