Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kleding: How do you hit the Road!


Aanbevolen berichten

Ik ga niet, maar als ik zou moeten gaan,zo onopvallend mogelijk,gewoon spijkerbroek etc.Wat ik daar onder verberg zal de badboys nog wel eens onverwacht kunnen verassen.

Wie schrik je af met een vermomming als wannabe soldier?Alleen degene waar je toch al niets van te vrezen hebt of dacht je dat een roversbende zich laat weerhouden door een scherfvest en keflar helm?

Denk eerder dat ze dan geen risico nemen en er gelijk op los schieten,of.op z'n minst. iig je benaderen als potentieel gevaar met alle gevolgen van dien,maar weerhouden zal het ze zeker niet.

 

Nee, dat klop. weerhouden zal je niemand. als iemand wat wilt pakken ze het toch. daar om vind ik het belangrijk al van te voren te vertreken. het het: "ooooohhh" moment. met de auto en motor. tot je niet verder kunt. en dan zal je al snel buiten de stad zijn. daar waar ik beter tot me recht kom (oud (wannebe?) soldier). vandaariut kan ik een obs.-post. in stellen en een veilige route kiezen. (waar deze kledij wel van pas komt).

 

Moet ff wat doen ga zo verder :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ah ok, dan begreep ik het verkeerd.

Het nadeel dat ik heb is dat ik niet vlakbij een groot onbewoond gebied, zoals de Veluwe, woon.

Ik zit middenin een kleine stad, met 2 grote uitvalswegen en een paar kleintjes.

Mijn huis is redelijk snel gebarricadeerd. Ik ben ervan overtuigd dat ik het hier langer uithou dan wanneer ik met een aantal spullen de straat op ga.

Overleven doe je langer in een groep. Ik zal me met mijn gezin zo snel mogelijk aansluiten bij een groep die als enig doel heeft overleven en opnieuw beginnen.

Ga ik na een aantal maanden de straat op, dan zullen in een stad zaken als een helm, koppelriem, kniebeschermers en evt een ops vest meer opvallen dan een spijkerbroek met stevige schoenen en een makkelijke jas, lijkt mij. Veel mensen dragen nu ook een rugzak, dus zal het dan niet anders zijn. En tsja, wat er onder mijn jas of in mijn rugzak zit, dat hoeft niemand te zien.

 

Maar ik als plunderaar ben juist reuze benieuwd wat er in jouw tasje zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zwellever - deel 2. Ik probeer ook zo ligt mogelijk te reizen. ik zou me kledij als 3de outfit mee kunnen nemen (Heb al een outfit in me BOB voor een ICE. (natpak, chemie verontreiniging, enz). maar ja dat zijn keuzes die we moeten maken...

 

maar we zullen het nooit echt weten tot het mement van " o my god the SHTF!!!!! " ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen M16 gehad maar een FAMAS :mad: haha

en wie zegt dat ik ongewapend zal zijn. ;) (alles wat ik doe is legaal en op vergunning waar van toepassing)

en ik bedoelde Lightweight combatboots :confused: haha

 

Mijn tijd een Fal, we worden oud.

En hoge Meindl all the way.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je neemt het afgesloten in de kofferbak mee, want in NL mag je volgens mij niet met een "vistas" om over straat lopen/fietsen ;)

 

Psst.. Dat mag wel, er staat immers nergens iets over de wijze van transport behalve over deugdelijk verpakt langs de redelijke kortste weg. ;)

Ik ken er genoeg die geen auto hebben en hun spulletje gewoon in hun 'vistas' of 'gitaartas' op de rug doen en fietsen/lopen/brommeren/motoren. In het Westen zullen ze daar wel wat krampachtiger over doen, maar hier in het Oosten zal de buschauffeur hooguit opmerken "goh? vanavond konijnenstoofpot?" als je met je tassen op de bus stapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik nu al loop te stinken in het bos (gewassen outdoor kleding schrikt door de lucht reeën en herten af), maak ik het nog wat erger.

Rol me eerst hierachter even door de sloot, wil er niet te zondags uitzien.

 

Drielaags systeem kleding, en vooral zo "zwerver" minded mogelijk.

Door op te vallen val je juist niet op. Niks niet ops vest of wapens.

Deze kom ik nachts op mijn gemak uit mijn kluis halen. BOL is binnen een uur te bereiken.

Wetterling standaard aan of in mijn rugzak, ontario onder mijn jas, mes achter in mijn broeksband.

 

En de nacht is mijn vriend.

Dit alles uiteraard op mijn trouwe hoge Meindls.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie.. maar ik ben meer van een slag hoger... deze lijkt niet zo hoog. Mid-high?

 

Net een stuk boven je enkels om de mobiliteit hiervan niet te beperken.

Vooral in bergachtig gebied, waar je vaak de maximale hoek uit je schoenen haalt is die vrijheid wel fijn.

Daarbij zijn ze stijgijzer vriendelijk door de verstevigde voorzool en hiel.

 

De kisten die wij vroeger hadden in binnen en buitenland komen nog niet buurt hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kisten die wij vroeger hadden in binnen en buitenland komen nog niet buurt hiervan.

 

Ik heb die NLD kisten van nu bekeken en die zien er goed uit... heb nog niet veel slechte ervaringen gehoord er over.

 

Ik heb in mijn tijd het moeten doen met deze:

-T2eC16dHJGYE9noojjB7BQ3HDCTt1g-60_84.jpg.3c4b0b62e71a29c5833cf280625af274.jpg

Franse Schoenen... deze zijn leuk voor -50km maar daarna zijn het bloedbanken. :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die NLD kisten van nu bekeken en die zien er goed uit... heb nog niet veel slechte ervaringen gehoord er over.

 

Ik heb in mijn tijd het moeten doen met deze:

-T2eC16dHJGYE9noojjB7BQ3HDCTt1g-60_84.jpg.3c4b0b62e71a29c5833cf280625af274.jpg

Franse Schoenen... deze zijn leuk voor -50km maar daarna zijn het bloedbanken. :mad:

 

Kreeg toen ik in 85 opkwam al ingelopen Engelse kisten, en wonderwel zaten ze in een keer perfect.

Toen der tijd werd nog veel ingeleverd spul gewoon weer in roulatie genomen.

De afmatting met plezier gelopen geen problemen, kapot wel, maar te doen. Later zowel in buiten als binnenland nooit geen problemen gehad met schoenen.

Maar uiteindelijk waren ze compleet op, versleten tot de draad.

Mijn Meindl's, nog een stuk comfortabeler, en daar heb nu mijn vierde paar van aangeschaft en ik zou het zo weer doen.

Kleding maakt me weinig uit, behalve dat de buitenlaag goed moet zijn. Slijtvaste broek van Arctis combat de c-111 (gaat een leven mee) en bovenkleding de Arctis Windproof camo en plain (effen groen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de meeste mensen juist niet gezien willen worden met volle rugtassen

 

Belangrijkste gaat mee, vrouw, kids en voor de eerste paar dagen, de rest haal ik later.

Of bij mij thuis, of ik plunder een stash

Je weet inmiddels hoe ik denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg toen ik in 85 opkwam al ingelopen Engelse kisten, en wonderwel zaten ze in een keer perfect.

Toen der tijd werd nog veel ingeleverd spul gewoon weer in roulatie genomen.

De afmatting met plezier gelopen geen problemen, kapot wel, maar te doen. Later zowel in buiten als binnenland nooit geen problemen gehad met schoenen.

Maar uiteindelijk waren ze compleet op, versleten tot de draad.

Mijn Meindl's, nog een stuk comfortabeler, en daar heb nu mijn vierde paar van aangeschaft en ik zou het zo weer doen.

Kleding maakt me weinig uit, behalve dat de buitenlaag goed moet zijn. Slijtvaste broek van Arctis combat de c-111 (gaat een leven mee) en bovenkleding de Arctis Windproof camo en plain (effen groen)

 

het probleem is dat deze schoenen al in '46 zijn geproduceerd maar het franse leger blijft ze gebruiken. ik was er in '09 maar me schoenen waren uit '95. helm idem '65 pispot model (op uitzending kreeg ik een SPECTRA keflar helm)

 

alles moet zo goedkoop mogelijk voor ze hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee manieren om te kijken naar een 'weerbaar' uiterlijk: Je kan overkomen als iemand met wie je niet moet f**ken, of, als de ander daar niet van onder de indruk is, als een bovengemiddeld interessant doelwit. We zijn nl in NL, en dus is in principe iedereen ongewapend. Dan is groepsgrootte of zelfs persoonsgrootte de doorslaggevende factor of iemand besluit erop te staan jouw spullen te inspecteren, en te proberen mee te nemen wat hij wil.

 

Het is gewoon lastig, en ik denk dat het er uiteindelijk weinig toe doet hoe je eruit ziet. Presentatie en uitstraling hangen van meer af dan de kleding die je draagt, ik ken teveel wannabe's met potloodnekjes waarvan niemand onder de indruk zou zijn, zelfs al zouden ze een M4 in hun handen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijkste gaat mee, vrouw, kids en voor de eerste paar dagen, de rest haal ik later.

Of bij mij thuis, of ik plunder een stash

Je weet inmiddels hoe ik denk.

 

De nacht is ook mijn vriend mijn vriend. Maar ja, je weet inmiddels ook hoe ik denk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de standaard issue landmacht kisten.

En een chest rig, de Warrior Assault Systems 901 in OD green.

In mn EDC rugtas zal een drinkzak zitten, en medicatie die ik nodig heb. Aan de zijkant zullen dan wapens zitten. Waar ik verder niet op in ga...

 

Ik zit wel te kijken naar een goede helm. Om aanvallers met knuppels enz. niet je kop in te laten rammen. Zou een (2de hands) recente defensie helm wat zijn?

 

kogel werend vest is ook te krijgen. Ik zie bij sommige leger winkels gebruikte engelse politie vesten. Iemand enig idee of dit een goede aankoop zou kunnen zijn? Ze zijn zo'n €100/150.

 

Voor de shock factor is een bivak muts met een schedel erop wel awesome, maar bied geen camouflage als je het nodig hebt. bivakmuts_skull__fro.png.7a5972c8fa8cd96058f8393a702c290e.png

 

Ik wil een broek en shirt in multi camo, die camouflage werkt het beste hier. multicamvswoodland.jpg.fc80e4463be68df4801dccaf5924839d.jpg

 

Beschermers voor knieën en ellebogen zijn essentieel. Die moeten er ook komen.

 

Kwa handschoenen wil ik die oakley's met verstevigde knokkels. okly_2315_00001_oakley_94025_001_s_oakley_factory_pilot_gloves_black.jpg.356fe2eb44938dac3ba22c9c66682677.jpg

 

Ik zou dit gebruiken om te verkennen, mn recon loadout :rolleyes: , aangezien ik zal "in buggen" zodra er iets mis gaat. Of voor zelf protectie en protectie van mijn huis.

 

Ik denk dat het aller belangrijkste is, dat je goed beschermt bent, maar dat niet ten koste gaat van je wendbaarheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de standaard issue landmacht kisten.

En een chest rig, de Warrior Assault Systems 901 in OD green.

In mn EDC rugtas zal een drinkzak zitten, en medicatie die ik nodig heb. Aan de zijkant zullen dan wapens zitten. Waar ik verder niet op in ga...

 

Ik zit wel te kijken naar een goede helm. Om aanvallers met knuppels enz. niet je kop in te laten rammen. Zou een (2de hands) recente defensie helm wat zijn?

 

kogel werend vest is ook te krijgen. Ik zie bij sommige leger winkels gebruikte engelse politie vesten. Iemand enig idee of dit een goede aankoop zou kunnen zijn? Ze zijn zo'n €100/150.

 

Voor de shock factor is een bivak muts met een schedel erop wel awesome, maar bied geen camouflage als je het nodig hebt. [ATTACH=CONFIG]2632[/ATTACH]

 

Ik wil een broek en shirt in multi camo, die camouflage werkt het beste hier. [ATTACH=CONFIG]2633[/ATTACH]

 

Beschermers voor knieën en ellebogen zijn essentieel. Die moeten er ook komen.

 

Kwa handschoenen wil ik die oakley's met verstevigde knokkels. [ATTACH=CONFIG]2635[/ATTACH]

 

Ik zou dit gebruiken om te verkennen, mn recon loadout :rolleyes: , aangezien ik zal "in buggen" zodra er iets mis gaat. Of voor zelf protectie en protectie van mijn huis.

 

Ik denk dat het aller belangrijkste is, dat je goed beschermt bent, maar dat niet ten koste gaat van je wendbaarheid!

 

Als ik dit lees, denk ik "urbanwarrior" . Heb je jezelf als eens afgevraagd of je misschien niet téveel opvalt zo? Ik kan het natuurlijk mis hebben.....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @prepass het is téveel :D. Deze hele set is alleen voor de "last stand" situaties, of waar je echt niet anders kan. Niet zo van "goh, laat ik met boodschappen doen vandaag eens mn loadout testen". hihihi

@Teumaat ooh ik zie dat ik nu een melding krijg, ik zal ze even op een andere manier neerzetten

 

EDIT:

@Teumaat is het nu wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de shock factor is een bivak muts met een schedel erop wel awesome, maar bied geen camouflage als je het nodig hebt. bivakmuts_skull__fro.png.7a5972c8fa8cd96058f8393a702c290e.png

 

 

Als ik je tegen kom met dit op ga ik op de grond liggen rollen hoor, echt.

Hoog game level zo een masker. Nog een paar weken en het mag hier ook weer, leve de carnaval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...