sukikara Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Hoi! Weet iemand waar ik een goedkope radio kan vinden die zowel op zonne-energie als op batterijen werkt? Sukikara Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Powerbox Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Mooi eerste bericht op een forum waar niemand u kent. Ik zou zeggen probeer de zoek functie eens waarschijnlijk staat uw vraag er al een keer of 10 op. Als u toch aan het zoeken bent bekijk dan even de topic voorstellen. Hier stellen nieuwe leden zich voor. Met vriendelijke groet PowerBox Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Badlaken Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 @sukikara Indien je een radio wil hebben welke ten alle tijden werkt kun je beter google gebruiken en zoeken naar een opwindbare radio. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Waarom goedkoop? Preppers met weinig geld doen zich tegoed bij de Action en aan batterijen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Bose heeft een fantastisch systeem, generator erbij, als SHTF kun je de stilte doorbreken met 160dB.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 En dan voor de sfeer het volgende afspelen, met het volume voluit: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Zoek op eBay 'solar crank radio' en kijk op Youtube en Amazon of het wat is. Ik heb een DEGEN DE13 die prima werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Hoi! Weet iemand waar ik een goedkope radio kan vinden die zowel op zonne-energie als op batterijen werkt? Sukikara lijkt me handig om te weten wat je ermee wilt kunnen ik vermoed dat de goedkoopste fm radio op penlights genoeg is anders had je wel wat meer eisen gesteld ;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Ik zit naar deze te kijken en vraag me af of het wat is. Met koptelefoon verbruikt hij niet veel en hij laadt ook nog je mobieltje op. Hij is licht in gewicht en zo te zien (spat)waterdicht. Het is tegelijkertijd een zaklantaarn. HIj werkt op zonne-energie en is opwindbaar. In de review wordt er wel geklaagd over de prijs, maar als je op andere radio's gaat googelen, dan vind ik hem in verhouding, het geld wel waard. http://www.eco-logisch.nl/FreePlay-Companion-2698 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Misschien heb je hier iets aan, Emmy: 'Fazit: ein hochwertiges, energieeffizientes Kurbelradio. Zukunftssicher durch austauschbaren Akkupack. Für Camper mit Stil, die noch bis in die Nacht lesen möchten.' http://www.wattgeizer.com/blog/kurbelradios-im-test/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Misschien heb je hier iets aan, Emmy: 'Fazit: ein hochwertiges, energieeffizientes Kurbelradio. Zukunftssicher durch austauschbaren Akkupack. Für Camper mit Stil, die noch bis in die Nacht lesen möchten.' http://www.wattgeizer.com/blog/kurbelradios-im-test/ Dank je! Op die pagina staat onderaan een vergelijk van alle aangeboden opwindradio's. Ik heb er een beetje op zitten studeren. De radio van mijn linkje stond er ook tussen. Er was mij alleen niet duidelijk hoe het precies zit met het oplaadpunt voor mobiele telefoons. Het lijkt me dat de eerste, de goedkope van nog geen vijftien euro allerlei mobieltjes kan opladen en de zwarte van 39,- euro alleen een nokia (die praktisch niemand meer heeft). Maar ja, het lijkt me dat er wel een kabeltje voor bestaat om er tussen te doen. Ik zag ook dat bij sommige het accublok uitwisselbaar is. Dus dan zou je daarmee weer iets anders van stroom kunnen voorzien? Of om een opgeladen reserveblokje binnen bereik te hebben? Ik hoor hier ook een tip dat een ouderwetse 'kristalontvanger' dus een radiootje zonder versterker of speakers wel eens van pas zou kunnen komen omdat die echt op minimale stroom werkt. Die kun je in noodgevallen altijd aan laten, oor-dopje in en het ontvangertje in een zakje van je kleding. In elk geval weer een waardevolle tip om mee verder te komen. Thx. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Ik zag ook dat bij sommige het accublok uitwisselbaar is. Dus dan zou je daarmee weer iets anders van stroom kunnen voorzien? Of om een opgeladen reserveblokje binnen bereik te hebben? Ik denk dat ze bedoelen dat als je oplaadbare batterijen de geest geven omdat ze versleten zijn, je weer nieuw kunt plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.