Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bleek en dikke bleek (Water zuivering)


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nog een laatste vraag @vheeswijk . Ik heb nu net 10 jerrycans van 20 liter binnengekregen. Wat is eigenlijk beter: chloor meteen bij het vullen toevoegen, of chloor vlak voor gebruik toevoegen?

 

Ik bedenk me plotseling dat er nog andere redenen zijn om géén chloor direct toe te voegen aan water in opslag.

 

 

  1. Als u het water gebruikt voor voedselbereiding (bv. rijst en pasta koken) dan is het kookproces uiteraard voldoende voor desinfectie. Dit beïnvloedt niet de smaak van uw gerecht.
  2. U kunt opslag-water dat u mogelijk niet meer vertrouwt verdelen over wat PET-flesjes en onderwerpen aan SODIS (solar desinfection). Dit beïnvloedt de smaak ook niet. Het is dan perfect drinkwater..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Hej hej,

 

'k heb zoujuist even een rondje gedaan langs de kruitvat, DA en uiteindelijk de dorpsapotheek ..... bij de eerste 2 hadden ze alleen tabletten met L-ascorbinezuur en bij de apotheek hadden ze het niet maar konden ze het wel bestellen per pot á 500gr á +/- € 35,-

 

Nou zou ik voordat ik een pot van 500gr ga aanschaffen, terwijl ik maar krap 2gr per 20ltr nodig heb, toch even willen weten of dat dat L-ascorbinezuur in tabletvorm dezelfde uitwerking heeft.

 

M.vr.gr :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Phaelin,

 

Dat vermalen is het probleem niet ... 'k weet alleen geen bal van chemie dus voordat ik spul aanschaf wil ik eerst ff weten of dat dat L-ascorbinezuur in tabletten hetzelfde doet als gewoon ascorbinezuur in poedervorm .... en waar die L voor staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...