Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat je ''moet" hebben als prepper


Snake

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het belangrijkste, en verwondert me dat het nog niet gezegd is, is psychisch de juiste instelling hebben. Je kan veel fantaseren vooraf, maar hoe het echt gaat zijn en hoe je daar mee om gaat zal je maar weten op het moment zelf.

 

Precies! dus alle zombiefilms kijken die er bestaan, want dat die zombies ons gaan overrompelen is wel duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster

Klinkt raar uit mij mond, maar geduld. Veel geduld.

Want als je rekening het niet op kan brengen, moet je geduld hebben.

Geduld met aanbiedingen, geduld met betalingen, en geduld met je voorraad opbouwen.

 

Daarbij een beetje hulp van vrienden en kennissen brengt je een heel eind.

 

Zo, iemand nog een potje Zelda op de super nintendo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel zegt genoeg denk ik.

iets wat veel mensen op deze site over het hoofd zien.

 

De mentale sterkte om ALLES wat om de hoek komt bij een SHTF kalm en rustig op te vangen. Wat heb je eraan als je materieel,

kennismatig en kundig bent geprept als je je kalmte verliest zodra er wat gebeurt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier een fotootje van de aankopen van de laatste maand.

20130122_210659.jpg.f19402246d0f6aa121490c30c0889f1a.jpg

Pfff....je zou t misschien niet zeggen, maar hier ligt voor zo'n € 1000 aan spullen.

En dan is dit nog maar een deel, de rest zijn grotere dingen en heel veel kleinere dingetjes, zoals lampen, rugzakken, kookstellen, slaapmat, slaapzak, tent etc

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel mis hier, is een voorraad zaden.

Long-term denkend, hier gevriesdroogd meerdere moestuinen aan zaad.

 

Mocht het ooit nodig zijn, wie weet, maar het geeft mij net weer dat beetje "goed voorbereid" gevoel.

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een fotootje van de aankopen van de laatste maand.

20130122_210659.jpg.f19402246d0f6aa121490c30c0889f1a.jpg

Pfff....je zou t misschien niet zeggen, maar hier ligt voor zo'n € 1000 aan spullen.

En dan is dit nog maar een deel, de rest zijn grotere dingen en heel veel kleinere dingetjes, zoals lampen, rugzakken, kookstellen, slaapmat, slaapzak, tent etc

 

Goede keuze. Die Fallkniven en Katadyn gaan je ook een leven lang mee, nice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het goede humeur om te overleven, kennis.

 

Met water,vuur.schuilplaats,voedsel kom je een heel eind.

 

Maar bij het voorbereiden ofwel kopen van spullen( om bovengenoemde omstandigheden te kunnen creeren) vooral geduld en een lijst met prioriteiten.

 

Want zoals RB hierboven laat zien: het is geen goedkope 'hobby' om alles in de eerste instantie op orde te krijgen

 

als je een bepaalde mate van comfort wil behouden ,mochten er een of meer voorzieningen uitvallen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keuze. Die Fallkniven en Katadyn gaan je ook een leven lang mee, nice

 

Het is de A1, maar dat had je misschien al gezien :) Is idd een mooi mes! Binnenkort wordt ie op de proef worden gesteld, maart daar heb ik alle vertrouwen in. Waterfilter weet ik niet of ik die moet proberen, misschien beter om m ongebruikt te laten in ivm bacteriën die er weer in komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de A1, maar dat had je misschien al gezien :) Is idd een mooi mes! Binnenkort wordt ie op de proef worden gesteld, maart daar heb ik alle vertrouwen in. Waterfilter weet ik niet of ik die moet proberen, misschien beter om m ongebruikt te laten in ivm bacteriën die er weer in komen

 

Door schade en schande geleerd.

Jou waterfilter is de bom onder de filters, maar let op.

De 50.000 liter moet je met een koreltje zout nemen. Zelf gebruik ik al jaren lang katadyn, en de meeste filters gaan toch echt niet meer dan 5-10.000 liter mee.

Ook met perfect onderhoud.

 

De keramische kern is gevoelig voor vallen/stoten. Die van mij zit standaard omwikkeld met een laagje bubbelplastic in mijn rugzak. Ook is je filter zilver geimpregneerd (het keramisch element) wat bacterie groei tegengaat. Maar ik adviseer toch echt dat je hem droog opbergt. Niet dat er iets gebeurd als je hem een week laat liggen, maar "beter safe than sorry"

Niet op de kachel drogen overigens, maar gewoon op een tissue leggen en aan de lucht laten drogen. En wat ik al jaren doe, een literfles met water, en enkele druppels bleek erdoor pompen als ik terug kom van vakantie. Hierdoor zijn slangen en voorfilter ook gelijk schoon.

Wat nog meer...o ja, indien je water wat je wilt filteren troebel is zit er wel een voorfilter aan de slang, maar dit houd weinig tot niets tegen.

Ik doe altijd een panty kousje dubbel erover heen. Scheelt een berg aan groene bagger die je mee naar binnen trekt.

 

Zo, dat is het ongeveer wel. Succes en vele jaren plezier ermee.

En mocht je hem nog niet hebben, hier de digitale handleiding in Pdf.

http://katadynch.vs31.snowflakehosting.ch/fileadmin/user_upload/katadyn_products/Downloads/Manual_Katadyn_Pocket_NL.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door schade en schande geleerd.

Jou waterfilter is de bom onder de filters, maar let op.

De 50.000 liter moet je met een koreltje zout nemen. Zelf gebruik ik al jaren lang katadyn, en de meeste filters gaan toch echt niet meer dan 5-10.000 liter mee.

Ook met perfect onderhoud.

 

De keramische kern is gevoelig voor vallen/stoten. Die van mij zit standaard omwikkeld met een laagje bubbelplastic in mijn rugzak. Ook is je filter zilver geimpregneerd (het keramisch element) wat bacterie groei tegengaat. Maar ik adviseer toch echt dat je hem droog opbergt. Niet dat er iets gebeurd als je hem een week laat liggen, maar "beter safe than sorry"

Niet op de kachel drogen overigens, maar gewoon op een tissue leggen en aan de lucht laten drogen. En wat ik al jaren doe, een literfles met water, en enkele druppels bleek erdoor pompen als ik terug kom van vakantie. Hierdoor zijn slangen en voorfilter ook gelijk schoon.

Wat nog meer...o ja, indien je water wat je wilt filteren troebel is zit er wel een voorfilter aan de slang, maar dit houd weinig tot niets tegen.

Ik doe altijd een panty kousje dubbel erover heen. Scheelt een berg aan groene bagger die je mee naar binnen trekt.

 

Zo, dat is het ongeveer wel. Succes en vele jaren plezier ermee.

En mocht je hem nog niet hebben, hier de digitale handleiding in Pdf.

http://katadynch.vs31.snowflakehosting.ch/fileadmin/user_upload/katadyn_products/Downloads/Manual_Katadyn_Pocket_NL.pdf

 

 

Thanks!! Hele nuttige info dit. tralalala pompidom 50 tekens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Zolang ik t kan betalen ga ik voor t betere spul. Moet er niet aan denken dat t straks niet werkt of kapot gaat als je t echt nodig hebt.

 

Greetz,

B0nk

zo leer je nooit improviseren , joh .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...