Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe berg ik het beste mijn externe harde schijf op? (EMP bescherming)


Nonkel Jones

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst mijn Wesco Kickboy prullenbak getest. Gewoon met een radio en telefoon, en kwam erachter dat m'n spullen best veilig zijn in de trash. De stalen binnen- en buitenbak maken 'm tot een functioneel faraday kooitje. Als het nog niet genoeg is, wikkel je nog een laagje alufolie erom. Ik heb in ieder geval 100m dik alufolie bij mijn prepspullen liggen.

De koelkast heb ik nog niet geprobeerd, goeie tip.

 

Verder staat de solar activiteit op m'n dashboard:

http://www.netvibes.com/f150#Solar_Activity

alleen vind ik het vrij moeilijk te interpreteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Leuk initiatief, wel,wat prijzig enne... Ships within the US only...

Zijn er dichter bij huis dan geen alternatieven te krijgen?

(afgezien van zelfbouw)

 

Een stevigere versie van een ESD-zak (met zo'n metallic laagje als ESD afscherming) lijkt me wel bruikbaar.

Hoe denken jullie daar over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat ze bij wetenschappelijk onderzoek een faraday kooi van koper gebruiken. ik zou zelf een meervoudige veiligheidsmarge inbouwen.. een goed afsluitbaar blik, aan de binnenkant bekleden met een laag rubber en/of piepschuim en om het blik heen ook een rubber mat en koper gaas heen spannen. dan weet je zeker dat ze 4 voudige zekerheid heb.

 

(denk er zelf al geruime tijd over om dit zo te maken, dit lijkt me persoonlijk het beste idee.. blik al gescoord bij de kringloop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stevigere versie van een ESD-zak (met zo'n metallic laagje als ESD afscherming) lijkt me wel bruikbaar.

Hoe denken jullie daar over?

 

ESD-zakken bieden géén bescherming tegen EMP's. ESD-zakken bieden electronische componenten uitsluitend bescherming tegen statische ladingen en een enkele vonk.

 

Ze kunnen dus wel prima gebruikt worden om electronisch materiaal mee te verpakken om het verpakte vervolgens weer in een kooi van Farraday te leggen. Dubbele veiligheid dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu dunne, dikke of stevige zakken gebruikt. Dat maakt totaal niets uit. Ze bieden gewoon géén bescherming tegen EMP's (conform topic).

 

Ze bieden uitsluitend een lichte bescherming tegen een statische lading (bv het stroomstootje wat je wel eens kan voelen bij het vastpakken van een metalen deurknop) en vonken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...