Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rauw voedsel beter?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Ik heb een stuk of tien kinderen gezien waarbij ouders vegetarisch zijn....allemaal bleek en dun. Maar van veel grotere omvang zijn de dikke kindertjes die frisdrank, chips en koek dagelijks binnen krijgen en overgewicht hebben....mijn jongste patiënt met OUDERDOMSDIABETES IS ELF JAAR! En daar kun je GEEN AANGIFTE VAN DOEN BIJ DE RAAD VOOR DE KINDERBESCHERMING!

 

Teveel verkeerde voedingsstoffen of te weinig belangrijke voedingsstoffen zijn voor geen elk kind goed.. Ouders hebben de taak om hun kinderen daar in te begeleiden en voor te beschermen. Ik heb het zelf niet goed geleerd van mijn ouders, dus let ik er wel goed op. Mijn kids mogen alleen op woensdagmiddag en zaterdagmiddag een bakje chips en wij eten heus wel eens friet of pizza, maar dan af en toe. Wij eten veel verse groenten, ook door de pastasaus tot hun spijt. Het zijn geen echte snoepers, maar ook geen echte fruiteters, rauwe groente zoals sla zijn ze ook nog geen fan van., dat komt wel. Maar mijn kinderen hebben wel beide een gezond gewicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

ach, mocht ik ooit nog eens in 't gevang belanden ga ik zeer zeker ook ongekookt konijnenvoer eten . mijn schoonzuster doet het ook en die was in no time zo mager dat ze een geit tussen de hoorns kon kussen , sluip ik zo tussen de tralies door ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Niet hele draad gelezen, sorry, er is zo veel te lezen, kan het niet allemaal bijhouden.

 

Groente rauw, behalve de dingen die niet goed zijn zoals al genoemd, schijnt het beter te zijn. We koken in ieder geval zo kort mogelijk. En nog liever stomen.

 

Over wel of geen vlees.

 

Mijn ouders aten juist wel vlees.

Ik wilde dat niet meer, al op de lagere school! Ik ben tot mijn 20e pescotariër geweest (Geen vlees, wel vis boter kaas melk en eieren)

Vanaf mijn 24e vegetariër. (Geen dieren, wel boter kaas melk en eieren)

Vanaf een jaar of drie geleden vegetariër zonder melk en boter (wel kaas en eieren)

En nu alweer een paar jaar veganist met uitzondering van eieren die door onze eigen kippen gelegd worden.

Ik ben over de 50 jaar. Ik kan oprecht stellen dat ik hartstikke gezond ben, beslist geen wit zielig teer spieloos figuur of zo (Ik doe zwaar werk als houtkap bijv) en dat als ik de laatste 10 jaar ik 2 keer ziek ben geweest, dat nog veel is.

 

De laatste stap naar veganist hebben we genomen omdat er aan beide kanten van onze familie kanker voorkomt. We denken dat de theorie klopt dat voeding met zuur minder goed voor je is, dan voeding met basis waarden (op de PH schaal heb ik het nu over, niet gewoon zuur voedsel zoals de citroen, die is wel goed voor je)

Dierlijke eiwitten bevatten meer zuur.

(Wat wij ervan begrijpen is dat kanker, cellen lekker vindt waar zuur(stof) in zit)

Dus leven we nu naar het schema van de Alkaline foodcharts.

http://acidalkalinediet.com/listofalkalinefoods.pdf

Daar staat ook in dat tarwe minder goed is, een ander topic wat we hier al hebben gehad, waarschijnlijk om dezelfde reden.

http://preppers.nl/forum/threads/542-quot-Geef-ons-heden-ons-dagelijks-brood-quot/page4?highlight=brood

 

Ook volgens deze theorie zou zo veel mogelijk rauw eten, beter zijn dan gekookt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...