deruiterwa Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Bij legerdumps kun je hele goede rantsoenen kopen die jarenlang goed blijven. Informeer bij uw dichtsbijzijnde dumpwinkel. Hieronder enkele fotos van een rantsoen die de militairen gebruiken bij extreme koude. Hierin zitten veel vitaminen en energie produkten in, maar ook zakdoekjes, lucifers, zout, suiker, thee, chocolademelk, koffie, peper, kauwgom, tandenstoker, dextrose, havermout ontbijt enz. Allemaal kwaliteits produkten. Wij betaalden voor één zak (menu) 9euro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Bij koude gebruikt je lichaam aanzienlijk meer energie dan normaal. Hoeveel KCAL heb je voor 24 uur gerekend? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 Letop met dit soort zaken bij dumps te kopen. Vaak zijn ze over de datum, beschadigd of gewoon niet goed meer. Ze worden vaak als vrzamel object verkocht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
de eekhoorn Geplaatst: 11 december 2012 Delen Geplaatst: 11 december 2012 beste medepreppers. dat zijn afgedankte spullen van defensie zeg maar restpartijen die eigenlijk over de datum zijn of verkeerd zijn opgeslagen. deze ransoenen werden veel gebruikt door de jonkies op bivak. wat preppas al zegt als verzamel object is het wel geinig als je er van houd. maar inhoudelijk stelt het niet zo veel voor en dan heb ik het natuurlijk over de vita/min en kcal. en om nu 9 euro neer te leggen voor een zakdoek 2 tandenstokers en 5 lucifers dat is me te gek. mvg de eekhoorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMFC1988 Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Als het goed is staat er meestal een datum op, waar aan je kan zien of ze goed zijn. Maar de foto is helaas een beetje onduidelijk, ben ook niet bekend met deze pakketten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Kijk even naar deze link op onze eigen marktplaats! Je kunt @Geert m een pm sturen! Deze 24 rantsoenen zijn super goed te eten en hij heeft er nog een paar! De rest hebben wij! http://preppers.nl/forum/threads/2693-Te-koop-(Nood)-Rantsoenen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deruiterwa Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 Deze pakketten zijn echt wel goed. Deze zijn houdbaar volgens de datum tot maart 2012. Maar ik durf ze over vijf jaar nog wel te eten. Alles zit netjes verpakt en niets beschadigd. Als iemand dit niet goed genoeg vindt om te overleven, dan weet ik het ook niet meer..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Een goede , uit het leger rantsoen..... De crackers,vaak worden ze los verkocht.goed voor tussen door, als aanvulling en broodvervanger. Iets of wat zoetig, geen vastvreter en zelfs een geopende verpakking kan je in een boterhamzakje een dag of drie bewaren zonder dat ze niet meer te knagen zijn Gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Deze pakketten zijn echt wel goed. Deze zijn houdbaar volgens de datum tot maart 2012. Maar ik durf ze over vijf jaar nog wel te eten. Alles zit netjes verpakt en niets beschadigd. Als iemand dit niet goed genoeg vindt om te overleven, dan weet ik het ook niet meer..... Ik denk best wel dat het goede pakketjes zijn. Alleen om 9 euro te betalen voor een maaltijdje die al bijna driekwart jaar over de datum is? Slechte investering in mijn optiek... Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 9 euro is vrij prijzig voor een dergelijke mre. US mre's gaan voor de helft op eBay, en je hebt de sticker en code om er zeker van te zijn dat ze nog goed zijn. Ik post straks meer info, zit nu op de iPad en is lastig... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 http://www.struik.com/language/nl-nl/brands-products/emergency-food Ze maken ze dus toch nog,iemand een idee waar te krijgen? Gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Bij onze scouting hadden we daar een schimmig adresje voor. Ik zou ook wel graag willen weten waar je ze tegenwoordig nog kunt krijgen. Ik heb nogal dierbare herinneringen aan de macaroni-blikken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Bij de scouting waar ik bij heb gezeten zaten een aantal diensplichtige (ja dienst plichtig da was niet vrijwillige zandhappen) als leiding en die hadden blikken over oid. gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrfallie Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Bij koude gebruikt je lichaam aanzienlijk meer energie dan normaal. Hoeveel KCAL heb je voor 24 uur gerekend? het is al een tijdje terug (dus check het even) maar volgens mij was het bij defensie het volgende: bij extreme koude 5000 KCAL per 24 U Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 het is al een tijdje terug (dus check het even) maar volgens mij was het bij defensie het volgende: bij extreme koude 5000 KCAL per 24 U Volgens mij is dit bij ook nog bij inspanning ( weet even niet hoeveel) dus koude + inspanning x 24 uur = 5000 kcal? Daar sta je dan met je nood rantsoen en je struik blik.................. Volgens mij krijg je dat met gewoon eten al moeilijk binnen laat staan in de vorm van een noodrantsoen. Gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.