Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe (en waarom) om zwangerschap te voorkomen tijdens en na de SHTF


Tom

Aanbevolen berichten

spiraal ;) kan je niet vergeten en in tegenstelling tot hakkie takkie is het omkeerbaar

mijn vriendin heeft ook 2x een spiraal gehad, maar die dingen gaan 5 jaar mee. als over 6 maanden een SHTF uitbreekt, wie gaat er over 4,5 jaar dan, zonder schade intern aan te richten, dat ding er weer uit halen?

 

Ikzelf heb 2 jaar geleden wel mezelf laten steriliseren, dus mocht ze zwanger worden na een SHTF dan hebben we een stevig gesprek nodig (tenzij het onvrijwillig was, maar dan heb ik als het goed is de veroorzaker van dat probleem al weggewerkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

mijn vriendin heeft ook 2x een spiraal gehad, maar die dingen gaan 5 jaar mee. als over 6 maanden een SHTF uitbreekt, wie gaat er over 4,5 jaar dan, zonder schade intern aan te richten, dat ding er weer uit halen?

 

Ikzelf heb 2 jaar geleden wel mezelf laten steriliseren, dus mocht ze zwanger worden na een SHTF dan hebben we een stevig gesprek nodig (tenzij het onvrijwillig was, maar dan heb ik als het goed is de veroorzaker van dat probleem al weggewerkt)

 

ook dat is niet 100 % google voor de grap maar eens erop leuk schrik moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook dat is niet 100 % google voor de grap maar eens erop leuk schrik moment

 

het enigst wat garandeert dat je niet zwanger raakt is niet neuken of alles doorknippen (of neuken met het zelfde geslacht)

condooms, pillen en al dat andere spul is een kans verkleining

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het goed is, om in dit draadje nog eens te wijzen op de fantastische en gratis te downloaden publicaties van de Hesperian Foundation. Het is even printen, maar de informatie is goud waard bij een shtf;

 

- A book for midwifes

 

- Where there is no doctor. NU MET EEN AANVULLING!!

 

- Where there is no dentist.

 

http://hesperian.org/books-and-resources/

 

 

Ik ga dat spul downloaden en op m'n ereader zetten. Is een supersimpele, kan altijd opgeladen worden via zonnepanneel/dynamo (in radiootje oid) etc etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat spul downloaden en op m'n ereader zetten. Is een supersimpele, kan altijd opgeladen worden via zonnepanneel/dynamo (in radiootje oid) etc etc...

Mooie lijst, zitten zeker een hoop goede boeken tussen. Wel een pokkewerk om elk boek per hoofdstuk te downloaden maar dat heb ik er wel voor over. Heb de indruk dat de boeken deels gericht zijn op 3e wereld landen, dat geeft het naar mijn idee een hoop meerwaarde want na een SHTF zijn wij ook een 3e wereld land...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In extreme stress of flinke ondervoeding kan het zijn dat vrouwen niet ovuleren/ongesteld worden.

- Vrouwelijke topsporters kunnen zo veel van het lichaam vragen dat ze stoppen met ovuleren/menstrueren. Zware lichamelijke stress.

- Vrouwen stoppen met de ovuleren/menstruatie als ze sterk ondervoed zijn. Dit komt voor bij anorexia en ook in Afrikaanse landen.

 

In beide gevallen gaat het echt om extreme situaties. De vrouw zou bij een een shtf flink honger moeten leiden wil ze niet meer ovuleren.

 

Wat er gebeurt als de elektriciteit oid uitvalt? Ja, mensen gaan meer fokken. Ik merk het zelf al als we met de caravan op vakantie gaan. Je hebt minder afleiding van TV e.d. dus meer tijd, je gaat eerder (samen) naar bed, je kruipt eerder in elkaars armen als het koud is.

Dat er in een dorp, na een stroomuitval van aan dag, 9 maanden later een berg baby's geboren worden is onzin. De kans is erg klein dat alle vrouwen tegelijk ovuleren en de vrouwen die ovuleren hoeven niet meteen zwanger te worden met één kwak yoghurt.

 

Het zal dus geheel aan jouw situatie liggen tijdens een shtv wil jouw vrouw niet ongesteld worden. Als dat het geval is, dan gaat er iets niet goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...