Ga naar inhoud
GENEGEERD

Allergie


Aanbevolen berichten

Wat verschrikkelijk naar zeg!

Even wachten tot wat de immunoloog zegt en aandringen op een epi pen als deze klachten de volgende keer heviger kunnen zijn.

 

Helaas zijn deze dingen heel erg moeilijk te preppen voor langere tijd, net zoals bijvoorbeeld insuline, helaas @Bandoeng

Ik durf zelf niet te zeggen hoelang de inhoud blijft werken, maar ik vrees niet al te lang, Misschien weet @vheeswijk hier ook iets meer over te vertellen?

@Miss Jade : Ik acht mezelf niet deskundig op dit gebied. Men adviseert de EPI pen bij kamertemperatuur (officiëel 18 grad C) en in het donker te bewaren. Invriezen kan niet want het gaat om een waterige oplossing van adrenaline. Dit kan de pen kapotmaken. Persoonlijk zou ik voor preppen dit preparaat bewaren in de koelkast 4-6 graden. Een chemische "rule of the thumb" zegt dat als we de temperatuur met 10 graden verlagen een reactie, dus ook een ontleding met een factor 2 à 3 maal vertragen. Dat geldt voor alle ontledende stoffen. De "houdbaarheid" wordt dus 2 à 3 maal zo groot. Dus: in het groentenvak van de ijskast maar NIET invriezen! Bij een echte SHTF kan het zijn dat u geen stroom meer hebt voor de koeling. Het laat toch weer zien hoe verschrikkelijk kwetsbaar we dan kunnen zijn.

vheeswijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Miss Jade : Ik acht mezelf niet deskundig op dit gebied. Men adviseert de EPI pen bij kamertemperatuur (officiëel 18 grad C) en in het donker te bewaren. Invriezen kan niet want het gaat om een waterige oplossing van adrenaline. Dit kan de pen kapotmaken. Persoonlijk zou ik voor preppen dit preparaat bewaren in de koelkast 4-6 graden. Een chemische "rule of the thumb" zegt dat als we de temperatuur met 10 graden verlagen een reactie, dus ook een ontleding met een factor 2 à 3 maal vertragen. Dat geldt voor alle ontledende stoffen. De "houdbaarheid" wordt dus 2 à 3 maal zo groot. Dus: in het groentenvak van de ijskast maar NIET invriezen! Bij een echte SHTF kan het zijn dat u geen stroom meer hebt voor de koeling. Het laat toch weer zien hoe verschrikkelijk kwetsbaar we dan kunnen zijn.

vheeswijk

 

Als chemicus weet u maar weer mooi te vertellen hoe de houdbaarheid vergoot kan worden, dankuwel daarvoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miss Jade : Ik acht mezelf niet deskundig op dit gebied. Men adviseert de EPI pen bij kamertemperatuur (officiëel 18 grad C) en in het donker te bewaren. Invriezen kan niet want het gaat om een waterige oplossing van adrenaline. Dit kan de pen kapotmaken. Persoonlijk zou ik voor preppen dit preparaat bewaren in de koelkast 4-6 graden. Een chemische "rule of the thumb" zegt dat als we de temperatuur met 10 graden verlagen een reactie, dus ook een ontleding met een factor 2 à 3 maal vertragen. Dat geldt voor alle ontledende stoffen. De "houdbaarheid" wordt dus 2 à 3 maal zo groot. Dus: in het groentenvak van de ijskast maar NIET invriezen! Bij een echte SHTF kan het zijn dat u geen stroom meer hebt voor de koeling. Het laat toch weer zien hoe verschrikkelijk kwetsbaar we dan kunnen zijn.

vheeswijk

 

Goed te weten, ook voor andere dingen. Thanks:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie: je gaat de verschijnselen van shock tegen.....tijdelijk....(met de epinephrine wat gewoon Engels is voor Adrenaline)....dus adrenaline geeft je extra tijd.

 

 

 

Er is nog niet voor alles een beschikbaar middel om voor alles te immuniseren....en het is kostbaar, tijdrovend, lukt niet altijd 100% etc.

 

Is ook wel logisch natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...