contact combat Geplaatst: 17 juli 2015 Delen Geplaatst: 17 juli 2015 Het enige probleem met zulke filmpjes vind ik vaak dat de aanvaller erg langzaam aanvalt. Als ik al de keuze heb gemaakt om te vechten met een mes, zal ik zo snel en veel mogelijk proberen te snijden en steken en er dan ongewond uitkomen zal erg moeilijk zijn hoe goed je ook in deze technieken bent. Zeker met de adrenaline van een gevecht. Klopt. Aanval is niet voluit. Verdediging ook niet. Dit is een training en geen ''pressure test'' van de technieken. Mes is van rubber. Aanvaller is een vriend. Zaal is goed verlicht. Geen obstakels. enz enz enz.... Het snel en veel snijden houden we rekening mee hoor. Hopelijk krijgt de aanvallende partij hier geen of nauwelijks ruimte voor als je de technieken en tactieken goed uitvoerd. En ja. In het echt is alles moeilijker. We vertellen de studenten dan ook altijd dat je er vanuit kunt gaan bij een confrontatie met een mes dat je nooit 100% ongeschonden weg zal komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SOF-ODA Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Heb 3 jaar lang krav maga gedaan 2x per week en moet zeggen dat ik erg veel geleerd heb waar ik iedere dag nog wat aan heb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
contact combat Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 Heb 3 jaar lang krav maga gedaan 2x per week en moet zeggen dat ik erg veel geleerd heb waar ik iedere dag nog wat aan heb Dat is Super! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 Zijn jullie bekend met Faust ? Een ''verdedigings'' sport gebaseerd op oude vechtsporten en nieuwe technieken. Erg interessant http://www.faust.nl/ Dit topic gaat over Krav maga. Er is ook een topic over vechtsporten/ en vechtkunsten/ systemen algemeen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 Oh ja sorry. Het viel mij alleen op dat Faust net als Krav maga meer op realistische situaties gericht is. Het mag verwijderd worden indien het gewenst is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SOF-ODA Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 Thanks @contact combat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 Ik zou graag wat meer leren over zelfverdediging, maar het is altijd zo ver weg, en op vaste tijden, waar ik niet van hou etc etc.... Ik ga in geval van meestal voor de ogen, het strottenhoofd, trap naar een knie/scrotum enzovoort. Vuil, maar het werkt. Mijn strategie is zoveel mogelijk schade aanrichten en dan maken dat je weg komt. Geen idee of dat het beste idee is of niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
contact combat Geplaatst: 11 augustus 2015 Delen Geplaatst: 11 augustus 2015 Ik zou graag wat meer leren over zelfverdediging, maar het is altijd zo ver weg, en op vaste tijden, waar ik niet van hou etc etc.... Ik ga in geval van meestal voor de ogen, het strottenhoofd, trap naar een knie/scrotum enzovoort. Vuil, maar het werkt. Mijn strategie is zoveel mogelijk schade aanrichten en dan maken dat je weg komt. Geen idee of dat het beste idee is of niet. In onze lessen leer je zeker een tegenstander zo snel mogelijk uitschakelen. Maar proportionaliteit is erg belangrijk. Hier nog een voorbeeldje van een van onze lessen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.