Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blusdeken in je BOB?


kees

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Als ik een survival training voor je mag verzorgen, dan laat ik je de eerste dag 50 kilometer lopen met een BOB die ik stiekem helemaal vol geladen heb met bakstenen.

 

 

 

 

Latere toevoeging; ik ben mijn tekst nog aan het maken en aan het bijwerken en dan komt er ha, ha, al een idioot met een min aankakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een survival training voor je mag verzorgen, dan laat ik je de eerste dag 50 kilometer lopen met een BOB die ik stiekem helemaal vol geladen heb met bakstenen.

 

 

 

 

Latere toevoeging; ik ben mijn tekst nog aan het maken en aan het bijwerken en dan komt er ha, ha, al een idioot met een min aankakken.

 

Probeer je nou grappig te zijn? ...

[mod]Gaarne de verwensingen voor jezelf te houden![/mod]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een blusdeken weinig toegevoegde waarde heeft. Met een BOB ben je op pad. Als je ergens komt waar brand uitbreekt, ga je met je BOB weg.

Als je ergens komt waar brand is, zal dat niet met een blusdeken te doven zijn.

Denk ik.

 

Maar een blusdeken is niet alleen goed voor een brand? Je kan het gebruiken als zeil boven je hoofd als een soort ''dakje'' en misschien zelfs meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het oppassen een BOB niet te zwaar te beladen.

Waar wil je de blusdeken voor gebruiken?

Als er een persoon "in brand" staat, kun je ook blussen door hem/haar over de grond te rollen.

En eventueel zijn de vlammen met een kledingstuk te doven.

Een jas bv. Mits niet van een snel ontbrandbaar materiaal.

(Toevallig net nog op een site geweest over brandbare stoffen in kleding).

Niet door te slaan, maar door het verstikken van de vlammen.

 

Wil je de deken gebruiken als tarp/tent of isolatie deken, dan is een reddingsdeken ook een optie.

Heel licht en heel compact, isoleert lichaamswarmte, bied bescherming tegen vocht en kou.

Je kunt jezelf indien nodig erin oprollen om warm en droog te kunnen slapen.

Zelf heb ik er 1 in mijn EDC zitten.

Hou er wel terdege rekening mee dat deze dekens zeer brandbaar zijn.

 

Als ik een survival training voor je mag verzorgen, dan laat ik je de eerste dag 50 kilometer lopen met een BOB die ik stiekem helemaal vol geladen heb met bakstenen.

 

:) Een hele goede oefening. ;)

 

 

 

Wijziging;

 

Kees, nog 1 ding dat me van het hart moet.

Let een beetje op je woord gebruik,

en heb respect voor anderen, zoals zij dat voor jouw hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @kees,

 

Je vraagt zelf of een blusdeken zinvol is of niet.

Als je vervolgens het commentaar erop niet zint, is dat nog geen vrijgeleide om een collega prepper aan te vallen.

 

Je kunt een blusdeken gebruiken als afdakje, maar daarvoor kun je ook andere zaken gebruiken die minder wegen.

Dat is wat @Dick Berts je ook probeerde uit te leggen. Het is zinnvol om je BOB zo licht mogelijk te maken, zodat je hem ook kun meenemen.

Ik spreek uit ervaring,

Onze eerste BOB's hadden alles wat we maar konden bedenken, maar was ook niet te verplaatsen zonder een heftruck! :p

We hebben een goede afweging gemaakt van wat noodzakelijk is en wat luxe is, en hebben daarmee een goede BOB kunnen samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een blusdeken is niet alleen goed voor een brand? Je kan het gebruiken als zeil boven je hoofd als een soort ''dakje'' en misschien zelfs meer!

 

Gemiddelde blusdeken is 1x1, 1.1x1.1 of 1.8x1.8. Een fatsoenlijke tarp is veel groter, veel lichter en veel goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...