Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 ik heb een ouderwets tosti ijzer , gewoon boven het gas of houtvuurtje, geweldig ding . heb ik al een hoop schik van gehad . kunt er nog veel meer in proppen dan alleen een broodje kaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 ik heb een ouderwets tosti ijzer , gewoon boven het gas of houtvuurtje, geweldig ding . heb ik al een hoop schik van gehad . kunt er nog veel meer in proppen dan alleen een broodje kaas Das een hele goeie, de zoektocht is gestart! Greener 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Das een hele goeie, de zoektocht is gestart! Greener vond hem bij lokale recycle winkel ( na maanden zoeken op marktplaats ) voor de grandioze prijs van 2 euro 50 . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 ik heb een ouderwets tosti ijzer , gewoon boven het gas of houtvuurtje, geweldig ding . heb ik al een hoop schik van gehad . kunt er nog veel meer in proppen dan alleen een broodje kaas Dat zijn serieus de lekkerste tosti's! Vooral als je stiekum de buitenkant met roomboter besmeert Bestaan ze ook van rvs, vraag ik me af. ff zoeken maar weer. Mooi draadje trouwens, zal ook ff wat toevoegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Daar ben ik weer Gehaktmolen. [ATTACH=CONFIG]1732[/ATTACH] Daar maakten we vroeger ook sambal mee. Gewoon van verse pepers, wat zout toevoegen, laag je olie op de sambal in het potje (luchtdicht). Lekker he, @Bandoeng? Maar ook pindakaas. Of andere noten. Laatst heb ik wilde kastanjes er doorheen gejast. Dat was een experiment om wasmiddel te maken. Dat is gelukt. Wel veel werk. Niet zo sterk als chemisch, maar bruikbaar. Een oud huismiddeltje is het gebruik van de kastanje als wasmiddel. Het binnenste van de kastanje wordt daarvoor gebruikt. Om vijf kilo linnengoed helder wit te krijgen, zou een lepel vol kastanjepuree al voldoende zijn. Ook vuile handen worden schoon door ze in te wrijven met kastanjepuree. Ja, pureren he. Tamme kastanje-puree, enz. Voor mijn part vlees Pas op je vingers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bandoeng Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Wel ff bakken, uitje, trassi er bij "...aduhhh lekker pittih yah" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Dat zijn serieus de lekkerste tosti's! Vooral als je stiekum de buitenkant met roomboter besmeert Bestaan ze ook van rvs, vraag ik me af. ff zoeken maar weer. Mooi draadje trouwens, zal ook ff wat toevoegen. deze is van alumimiminum Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Wel ff bakken, uitje, trassi er bij "...aduhhh lekker pittih yah" Ja man. Zo kan je alle soorten sambal maken. Dat is sambal goreng trassi toch? Met een beetje ketjap? Voor de wat minder sambal etende preppers: sambal is een grote bron van vitamine C en je kan er 2 keer van genieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 in genoemd tosti ijzer : boterham, laag pindakaas,plak vleeswaren , flinke lik sambal, 2e boterham . krijg nu al trek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 in genoemd tosti ijzer : boterham, laag pindakaas,plak vleeswaren , flinke lik sambal, 2e boterham . krijg nu al trek O jee, lekker hoor. Vergeet je de knoflook niet? Ken je dat verhaal van Elvis Presley? Wij noemen het een broodje Elvis: Tosti pindakaas/banaan. Die floeper at er nogal wat van. Damn! Er zal ook nog bacon op lees ik net: http://en.wikipedia.org/wiki/Peanut_butter,_banana_and_bacon_sandwich Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 heb sambal met knoflook . ben niet zo bananenliefhebber , bacon wel weer , maar dan met ei er op . wordt wel een zooitje in je tosti ijzer dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 deze is van alumimiminum Ja, die had ik vroeger ook. Tegenwoordig bestaan ze wel van gietijzer (favoriet bij mij), maar bereduur, 20 tot 25 euro. Ben niet zo'n fan van alu kookgerei. Altijd rvs of gietijzer of emaille. http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/al.htm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 20 november 2012 Delen Geplaatst: 20 november 2012 Ja, die had ik vroeger ook. Tegenwoordig bestaan ze wel van gietijzer (favoriet bij mij), maar bereduur, 20 tot 25 euro. Ben niet zo'n fan van alu kookgerei. Altijd rvs of gietijzer of emaille. http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/al.htm hmmmmm, link verklaart een hoop , dacht al dat het aan drank en drugs misbruik lag, blijken het de kampeertosti's te zijn, damn . maar ik was al erg gelukkig überhaupt zo'n ding gevonden te hebben . dan maar dement Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 21 november 2012 Delen Geplaatst: 21 november 2012 hmmmmm, link verklaart een hoop , dacht al dat het aan drank en drugs misbruik lag, blijken het de kampeertosti's te zijn, damn . maar ik was al erg gelukkig überhaupt zo'n ding gevonden te hebben . dan maar dement Hahahaha. Waar hadden we het ook al weer over? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 22 december 2012 Delen Geplaatst: 22 december 2012 Goed topic @Nature. We hebben laatst een oefendag zonder elektriciteit gedaan. Geen eyeopener we hadden aan het meeste gedacht en kwamen tot de conclusie dat we goed toegerust zijn om zonder elektriciteit te kunnen leven. Wassen zouden we op de hand doen. Leuk dat je alternatieven geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Vandaag een Husqvarna hand-naaimachine gekocht bij de kringloop. Geen idee of hij compleet is, maar ik mag hem binnen twee dagen terugbrengen als hij het niet doet. Dus nu is het zaak om hem uit te proberen. Hopelijk werkt opspannen e.d. zo ongeveer hetzelfde als bij elektrisch. Het is er eentje met een slinger aan het handwiel. In elk geval ziet hij er prachtig uit. Ik begin mensen te begrijpen die van antiek houden. Er zit vast een heel verhaal achter van een vlijtige dame, die kleertjes maakte voor de kinderen of mensen zoals mijn moeder, die na de oorlog kleding binnenste buiten keerde om er een nieuwe look aan te geven, toen er geen geld was voor nieuw. Mijn moeder was eigenlijk coupeuse van beroep. Misschien heb ik wel iets van haar coupeuse-bloed geërfd, want in eerste instantie wilde ik deze machine helemaal niet kopen. Kleding verstellen zonder electra kun je ook met de hand. Maar hij liet me niet los en tot mijn verbazing stond hij er vandaag nog. Me een breuk sjouwend heb ik hem als een soort prooi naar huis gesleept. Nou ja, in de achterbak natuurlijk en dan de trappen op. Ik ben benieuwd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Jammer, hij is niet compleet. Morgen weer terug dus. Ga uitkijken naar een ander geschikt exemplaar. Zag dat er ook voor stokoude machines, gebruiksaanwijzingen staan op Inet. Wordt vervolgd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Een snijmachine. Je kan natuurlijk altijd een mes gebruiken maar als je het hebt dan is het handig natuurlijk. http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/keuken-keukenbenodigdheden/m628777605-brood-vlees-snijmachine-handmatig.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Een snijmachine. Je kan natuurlijk altijd een mes gebruiken maar als je het hebt dan is het handig natuurlijk. http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/keuken-keukenbenodigdheden/m628777605-brood-vlees-snijmachine-handmatig.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Leuk voor in je rugzak Ik zou toch liever 50 euro aan een goed mes uitgeven, jij niet dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RauweBonk Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 http://www.compass24.nl/web/catalog/shop/techniek_comfort_accessoires/4966873 Wat een goed plan zo'n wasmachine. wist niet dat het bestond maar die staat binnenkort op de plank! En wat gebruik je dan om de was uit te wringen? Maar deze vraag is te kort, dus vraag ik het nog een keer, wat gebruik je om de was mee uit te wringen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 20 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2013 :-) geheim wapen voor met je rugzak tegen de aanvaller te slaan. Maar als je een BIL hebt en je kan tegen betaling brood bakken en snijden waarom niet. Als de bakkers in de buurt uit schrik hun bakkerij hebben gesloten dan wil ik gerust een broodje extra bakken en verkopen. :-) Maar zoals ik als zei je kan idd natuurlijk altijd een mes gebruiken. Maar dan heb ik meestal sneden van 2cm dik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 naast stroom of het kapot gaan van een elektrisch apparaat hebben we met z'n alle een groter probleem als er geen water meer uit de kraan komt,ja ook ik heb een water filter en een reserve filter.Maar waar blijf ik met het gezeik en de werkelijke shit ....?geen water is ook niet door spoelen en zoals ik nu de mensen al om zie gaan met het oppervlakte water geeft dat geen goede hoop (hahaha) voor de toekomst.. met een mes een slijpsteen een naald + draad en nog een greep van die eenvoudige en enkelvoudige oplossingen komen we een heel eind,waar ik me echt zorgen over maak is dat het waarschijnlijk niet al te lang duurt voordat het een stinkende zwijnenstal word. gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Net als je knijpkatjes hebt, heb je ook een knijpnaaimachientje. Voor nog geen vier euro. Volgens de reviews doet-ie het nog aardig ook. http://www.lightinthebox.com/Handheld-Mechanical-Sewing-Machine_p78183.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 naaien ,hier dan kan je naaien,leer naaien http://www.leernaaimachine.nl/ gegroet Aanvulling: ik heb twee weken gelden de naaimachine van m'n moeder geconfisqueerd en even aan het klooien geweest,spijkerstof of een bandje voor een rugzak is geen probleem maar wanneer je echt iets moet dan komen ervaring,kunde en goed gereedschap echt van pas dus vandaar de link naar het leder naaimachine gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dispar Vulgo Geplaatst: 20 januari 2013 Delen Geplaatst: 20 januari 2013 Leuk voor in je rugzak Ik zou toch liever 50 euro aan een goed mes uitgeven, jij niet dan? 50 euro voor een mes????????? dat moet goedkoper kunnen, Speciaal voor de budget preppers http://www.hettykat.nl/outdoor-survival/messen/hultafors-gk.html ik heb hem selluf pas binnen en wat een mes en wat een prijs ik heb ook een maatje kleiner nog steeds een heel beetje mes voor net iets minder gegroet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.