kees Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Wat is langer houdbaar en waar gaat de voorkeur naar uit? Lees veel op internet dat water uit pak ''slechter'' is dan uit een PET fles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Water is in principe eeuwig houdbaar, alleen zal je na verloop van tijd wellicht een vreemd smaakje proeven, stoffen die uit de verpakking lekken. Mijn tip zou zijn om geen van beiden te kopen, maar de centen te investeren in een paar goede jerrycans (geschikt voor voedingsmiddelen) en die bijvoorbeeld ieder jaar te vullen met vers water uit de kraan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Pak. Deze zijn alvast donker verpakt en goedkoper dan die in plastic. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Fles,, want die kun je later vullen met gefilterd regenwate. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vault 101 Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Over de invloed van de verpakking op de houdbaarheid weet ik niet veel. Voordeel van PET-flessen lijkt me dat je ze kunt (her)gebruiken voor veel doeleinden (waaronder Solar water disinfection). Nadeel is dat het mogelijk hormoonverstorende stoffen stoffen lekt, al weet ik niet of dit ook voor (tetra)pakken geldt. Als je weinig ruimte hebt kun je pakken wel beter stapelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 5 november 2012 Delen Geplaatst: 5 november 2012 Mijn voorkeur gaat uit naar halve liter flesjes (geen statiegeld). Pakken gaan stuk is mijn ervaring. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppah Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Pakken van bar le duc hebben een dop dus die zou je ook moeten kunnen hergebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Pakken van bar le duc hebben een dop dus die zou je ook moeten kunnen hergebruiken. Minder goed volgens mij. Heb hier ook al regelmatig van dat soort verpakkingen met drinken, maar die dop 'rot' er vrij snel vanaf, het pak kreukt e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Heb zelf 60 1,5 liter flessen staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Als je kan kiezen zou ik voor flessen gaan, dan kun je ieg zien wat erin zit. Ook schijnen flessen langer mee te gaan dan pakken. Natuurlijk zijn er alternatieven (bron, jerrycan etc) maar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 6 november 2012 Delen Geplaatst: 6 november 2012 Voor de direct drinkbare variant ben ik erg van de pakken. Lichtdicht en erg stapelbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.