Ga naar inhoud

Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Ook tijd om weg te gaan hier. Maar ja, werk en budget he. Sterenbeeld stier en chinees aap (Ooh hadden we het daar niet over;) )!

 

Viel ook niet mee dat verhuizen, ben er eigenlijk nog steeds mee bezig. Heb nog een huis te koop in de Randstad.

Werk en budget idd: eerst van baan veranderen, dan huis huren, dat is de volgorde. Volkstuintjes en campings (vermomde BOL) zat hier (en daar).

 

Chinese sterrenbeelden doe ik verder niets mee, totdat ik hier op het forum kwam, vanwege de uitdrukking. Iets met ratten en een schip.

Stier ascendant. Verder nog Waterman, als je daar wat mee kan.

 

Huiselijk typje toch die Stier, @Jager?

In geval van nood graaf je jezelf maar in, in het bos bij me. Dan kunnen we mekaar in de gaten houden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Viel ook niet mee dat verhuizen, ben er eigenlijk nog steeds mee bezig. Heb nog een huis te koop in de Randstad.

Werk en budget idd: eerst van baan veranderen, dan huis huren, dat is de volgorde. Volkstuintjes en campings (vermomde BOL) zat hier (en daar).

 

Chinese sterrenbeelden doe ik verder niets mee, totdat ik hier op het forum kwam, vanwege de uitdrukking. Iets met ratten en een schip.

Stier ascendant. Verder nog Waterman, als je daar wat mee kan.

 

Huiselijk typje toch die Stier, @Jager? Haha kwam net thuis van nachtdienst dus had.niet alles gelezen. Vroeg me al af jle we aan die sterrenbeelden kwamen....

In geval van nood graaf je jezelf maar in, in het bos bij me. Dan kunnen we mekaar in de gaten houden. ;)

Hmmm...altijd handig in tijden van nood. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

r zijn situaties waarbij je geen keus hebt. Ik weet natuurlijk niet waar jij woont, maar als de dijken of de duinen het begeven en het water komt, dan moet je vrij zeker zijn van je situatie voor je besluit te blijven.

Ik woon in Zeeland, zowel bij ons als bij de buren staat een kerncentrale. Als daar iets echt misgaat (wat natuurlijk bijna onmogelijk is ) dan blijven wij toch echt niet zitten.

 

Hier in Groningen ook niet. In de kelder van de Gasunie wordt de gasdruk geregeld voor heel Nederland. Met wel een backup in Onnen, hemelsbreed 15 km verder. Dus in geval van een aanslag zit ik hier ook niet goed. Erg indrukwekkend trouwens die kelder. Geheel zelfvoorzienend met slaapruimte en prepvoorraad. Toen ik werkte voor de gasunie daar wel veel geweest. Kelder zou kernwapenbestand zijn. Alleen jamer dat de 50 cm dikke kluisdeur altijd open stond en er tapijt op de drempel lag waardoor de deur niet goed dicht kon ;) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Groningen ook niet. In de kelder van de Gasunie wordt de gasdruk geregeld voor heel Nederland. Met wel een backup in Onnen, hemelsbreed 15 km verder. Dus in geval van een aanslag zit ik hier ook niet goed. Erg indrukwekkend trouwens die kelder. Geheel zelfvoorzienend met slaapruimte en prepvoorraad. Toen ik werkte voor de gasunie daar wel veel geweest. Kelder zou kernwapenbestand zijn. Alleen jamer dat de 50 cm dikke kluisdeur altijd open stond en er tapijt op de drempel lag waardoor de deur niet goed dicht kon ;) :D

 

Bij een overstroming in Groningen is het Gasunie gebouw wel lekker hoog! Maar helaas ontoegankelijk voor de burgers..

@Heksenboot goed idee van die campings, is altijd handig om een inventarisatie te maken van de campings op redelijke reisafstand of die bijv. hoger liggen of beschut liggen. Markeer die bijv. op je kaart of zet de telnummers in je telefoon. Kun je gelijk een plekje reserveren als BOL

 

@Cyberbeer je wilde wel de snelweg op en de mensen mijden, dat lijkt me lastig. Ik ben in mijn omgeving redelijk op de hoogte van alle kruipdoor/sluipdoor routes en neem dus bij voorkeur daarom juist NIET de snelweg. Bovendien zullen mensen op de automatische piloot het navigatiesysteem wel willen gaan gebruiken (als die nog werkt), maar die stuurt bijna iedereen langs dezelfde route. Op vakantie zoek ik bij de drukste knooppunten zelf ook altijd een alternatieve route om files te vermijden. Gewoon eerst thuis met de kaart en dan later evt. programmeren. Ik heb ook altijd een lijstje met de grote plaatsen erop langs de route. Mocht het systeem uitvallen dan kan ik altijd nog op de borden rijden. (Hoef ik de ANWB niet te bellen als de TomTom het niet meer doet :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nog net een nieuwe prepper en ik ben met een maatje bezig om onze safe zone op zolder te maken

heeft iemand nog wat tips voor me

 

Ja . Een beetje flauw natuurlijk, neem de kelder.. maar goed waarom de zolder ?, is de constructie beton of hout ?, en waarvoor maak je de safe zone.. waar moet het je tegen beschermen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach, als ik dik geld had zou ik een ondergrondse bunker onder een dik kasteel hebben boven op een berg. Dan ben ik safe van overstromingen, zombies, NBC, en heb ik mijn eigen tuin beschermt binnen muren en moet iedereen extreme moeite doen om naar mijn kasteel te komen en vervolgens daar binnen en dan binnen mijn bunker te komen. en voor vervoer zou ik mischien wel een paard in de stalling gooien, en een dik groote hond op de binnenplaats. met extreeme verdedigingen voor mijn locatie.

 

Aangezien ik maar een studentje ben.... Tentje mee, de bosjes in, en hopen dat ik andere spot voor zij mij spotten....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ventilatie! Als je jezelf een paar dagen op zou moeten sluiten op zolder, dan wil je wel kunnen blijven ademen. Zeker als je iets wilt branden (kaarsen of koken) dan gaat dat ten koste van je zuurtsof! Dus een (kiep) raam of aftakking van de schoorsteen (moet je wel goed opletten dat er een mechanisme in zit waardoor de lucht niet naar beneden stroomt!

 

Verder is de zolder alleen in geval van overstromingen slim denk ik... Maar dat is natuurlijk alleen mijn mening ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...