Mr. Gold Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 http://ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=76402 Discussie over preppen op het ontdekislam forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 woow en ik dacht dat ik de enigste moslim was die dit deed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 woow en ik dacht dat ik de enigste moslim was die dit deed nou dus niet, maar je onderschrit is ook helemaal goed,pas goed in de hongere eten geven op de dag dat jezelf honger heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Erg intressant stuk, en zo zie je dat anderen ook denken om elkaar te helpen dus het goede is de wereld nog niet uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Hey @Assim ef weet niet of jij op dat forum komt , misschien kun je daar een link naar deze site plaatsen. de reacties die ik op ontdekislam.nl las geven wel aan dat er daar serieus over gedacht wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 @partizan nee maar ik zal even een account aan maken voor een link Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Staat er sowieso niet in de koran dat je aalmoezen moet geven? (of is dat alleen tijdens de ramadan???) Ik weet er niet heel veel van, maar de moslims die ik ken zijn hele gastvrije, vrijgevige mensen! (en dat kan ik van de meeste hollanders helaas niet zeggen!) Ik denk trouwens dat preppen niet religie gebonden is. Je kunt nog zo geloven in iets, geloven in de huidige economie, milieu, politiek of "vrede" kan toch niemand??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 @eva1986 het staat inderdaad in de koran maar in deze tijden gebeurd het veel minder omdat gierigheid in de harten van de mensen is toegenomen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Jammer hè! Ik ben niet gelovig opgevoed, en geloof ook niet. Maar ik ben wel opgevoed onder het moto: "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!" en "behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden." Sta zo ongeveer ook in de bijbel, en lijkt op het karma principe, dus eigenlijk toch vrij religieus Maar mochten wij ooit kinderen mogen krijgen, dan zal ik ze ook zo opvoeden! Ik prep niet voor de hele straat, dat voorop, maar als in tijden van crisis iedereen echt alleen aan zichzelf denkt, zal de wereld er nooit beter van worden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 sterker nog, kan me zo voorstellen dat de islamitische gemeenschap misschien wel een betere uitgangspositie heeft omdat onderlinge solidariteit nog veel meer centraal staat. Ben altijd geraakt door de verhalen van mijn vriendin: http://preppers.nl/forum/threads/1708-Kelder-gevonden/page2? Of is dit wel erg ideaal en tikje uitzonderlijk @Assim ef? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 27 oktober 2012 Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 @leidseprepper nee dat is het echt want dat vinden heel veel mensen (in de islam en buiten het geloof) normaal om haar te helpen want als diegene zou sterven gaven ze haar nog blijschap, om haar met een fijn gevoel Om maar effe te zeggen laten gaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 woow en ik dacht dat ik de enigste moslim was die dit deed Mijn meisie is Marrokaanse en ook Moslim(en trouwe meeleester ) dus @ Assim je bent zeker niet de enige hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 28 oktober 2012 Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Ik heb hier wel eens een discussie over gehad bij een goede vriend van me (getrouwd met een Marrokaanse), en z'n schoonfamilie. Meesten geloven dat als SHTF, ze nog wel genoeg tijd hebben om naar het-land-van-hun-grootouders te gaan. "Op welke benzine, als de stroom er niet meer is, of het geld uit de pinautomaten niets meer waard is." Ja, daar moesten ze wel even over nadenken. Mijn Pakistaanse bovenburen lijken daarentegen weer een soort '3-maanden'-regel te kennen. Dat ze zelfvoorzienend moeten kunnen zijn voor drie maanden. Hoewel dat niet zozeer uit religieuze overwegingen lijkt ingegeven, maar meer dat winters in Pakistan iets minder vergevend zijn dan die zachte miezerwinters in Nederland. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.