Ga naar inhoud
GENEGEERD

Carnivoor is voldoende

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Nee een mens is omnivoor.

Dus geen vlees-eter en al helemaal geen vegetariër of veganist.

Wij westerse mensen zijn alles eters en ons lichaam heeft daar op de lange termijn ook behoefte aan.

Als je je beperkt tot enkel vlees of groenten moet je dat op termijn allemaal weer compenseren met supplementen.   Nou zou ik zelf ook wel kiezen voor een carnivoor dieet boven een vegetarisch dieet 🤗.

Maar het werkt allebei niet.

• Leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Roely zei:

Nee een mens is omnivoor.

Dus geen vlees-eter en al helemaal geen vegetariër of veganist.

Wij westerse mensen zijn alles eters en ons lichaam heeft daar op de lange termijn ook behoefte aan.

Als je je beperkt tot enkel vlees of groenten moet je dat op termijn allemaal weer compenseren met supplementen.   Nou zou ik zelf ook wel kiezen voor een carnivoor dieet boven een vegetarisch dieet 🤗.

Maar het werkt allebei niet.

Ik heb al veel mensen gezien die het al 50jaar doen.  Ze zijn nooit ziek geweest, super fit en zien er veel jonger uit.

De uitgebreide bloedtesten tonen ook aan dat er geen tekort aan vitamines etc.. is.

Dat van die supplementen is onzin. Je krijgt er voldoende binnen omdat je darmen veel efficiënter gaan werken .

Als je groente of fruit eet dan krijg je minder efficiënte darmen door de natuurlijke gifstoffen die groente en fruit afscheiden als ze gegeten worden.

Daarom genezen bijna alle mensen van alle ziektes omdat ze bij het carnivoor dieet geen gifstoffen binnen krijgen en ze keurig op gewicht blijven.

Het heeft mij ook binnen 7 dagen genezen van mijn darmklachten en mijn depressieve gedachten 

Ik merk dat velen nog steeds ontwetende zijn over ons eten van 100000jaar geleden.

Ze aten toen voor 90% carnivoor en alleen soms groente en fruit uit het wild.

Overgewicht zal ook niet bestaan hebben.

Iedereen die van vega naar carnivoor is gegaan is veeeel mooier en rustiger geworden.

Je testosteron gaat ook weer naar de normale waardes.

Helaas zijn veel mensen te lui om zich een paar maanden wereldwijd in te lezen en te kijken. Ze zijn gebrainwasht op school en door de media.

In de VS zijn ze al veel verder met deze originele wijze van voeding.

VAN VEGA NAAR CARNIVOOR!

Geplaatst: (aangepast)

Het allerbelangrijkste.@madeliefje...als jij er baat bij hebt is dat helemaal prima toch.!

Wel leuk om er eens over te praten.

(Ik heb me dus wel daarover ingelezen en gestudeerd en heb zelfs enkele jaren bij tno-voeding gewerkt).

Ik kende die stroming ook al, kennisen van mij waren daar jaren geleden ook mee bezig geweest met een carnivoor dieet.   Eerst kwam raw overwaaien en daarna dit en de one meal a day aanhangers.

Dit is dus juist de kracht van de omnivoor, hij kan zowel op plantaardige als dierlijke producten overleven.

Verder die claims en theorieën over de oervolken, is evolutionair gezien niet te herleiden.  Je zou dan over die z.g. 100000 jaar echt wel een efficiënte aanpassing hebben gezien van ons menselijk lichaam ten aanzien van darmen en gebit bv.

Zoals we dat bv ook zien met onze voeten.

Laten we het erop houden dat geen enkel natuurvolk zich ooit beperkt heeft tot een eenzijdige soort voeding. Je ziet dat vlees vis gevogelte insecten planten en zaden werden allemaal gegeten...maw al het eetbare in hun leefomgeving werden genuttigd. En het is ook zeker zo, dat bepaalde plant producten pas gegeten konden worden nadat ze het vuur hadden uitgevonden of de techniek van het koken in water.   Veel van wat wij vandaag de dag aan plantaardig eten is rauw giftig voor de mens.  Dat is dan zon dingetje wat gevoelig is voor interpretatie, ( Ja dat kan niet dat ze dat aten want dat is giftig ) echter zoals je zelf al aangaf wereld wijd vinden we bewijzen dat zaden en vruchten gegeten werden, zolang als dat de mensheid bestaat.

Tot slot de gezondheid claims van bepaalde aanhangers van de diverse dieet vormen hangen altijd aan een zijden draadje. We weten allemaal dat bijvoorbeeld bepaalde vegetariërs toch soms vis eten, of onbedoeld andere dierlijke producten. Zo heb je dat ook met die carnivoor dieet aanhangers, die blijken dan toch brood te eten of friet te eten bij der biefstuk. Iedereen vult dit in op zijn eigen manier.

Al deze dieet vormen zijn ook puur modern en mogelijk gemaakt door een overmaat aan aangeboden voeding. Men had voorheen simpelweg niet de keuze om enkel te eten wat ze dan zouden willen. Men at om te overleven, en wat hun omgeving te bieden had. Of dat nou lekker was of niet.

En omdat ik het niet kan laten 😃

Ik vindt het opvallend dat die gezondheids claims opvallend vaak uit de vs komen..terwijl juist de Amerikanen een vijf jaar kortere levensverwachting hebben dan ons Europeanen. Dat maakt wel dat hun automatisch wat gevoeliger zijn voor bepaalde gezondheids claims.  

aangepast door Roely
Het is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Maar wilde wel kwijt dat het ook gefundeerd was op basis van opleiding en werk.
  • Leuk 2
Geplaatst:

O wat ook leuk is. Om te bewijzen dat men alles at wat los en vast zat: Veel volkeren eten/aten ook van dierlijke uitwerpselen. Zo kun je drinkbaar water  uit bepaalde uitwerpselen van dieren zuigen, en men verzamelden onverteerde zaden bijvoorbeeld.  De enige westerse toepassing wat hier een beetje algemeen bekend is. Is bv de civet koffie. Het zou leuk zijn als daar weer een stroming met allerlei gezondheidsclaims in op zou staan.   Dat is mijn vorm van humor dan 😁

• Leuk 1
Geplaatst:

Het is prachtig om de vele getuigenissen te lezen en te kijken van de mensen die al tientallen jaren ziek waren en ziekenhuizen in en uit liepen.

Diverse diëten niet hielpen totdat ze volledig carnivoor gingen. Binnen enkele weken opzienbarende resultaten.

Ik heb ook uitgebreid gezocht naar negatieve verhalen en bloedonderzoeken. Die zijn extreem zeldzaam.

Ik laat ook ieder jaar mijn bloed op circa 10 zaken testen. Meten is weten!

Dierenlijke producten zijn super gezond voor je.

Het vet is het gezondste en daarna de organen.

Ik eet ook 10eieren per dag.  De Wereld heeft de mens ook heel bang gemaakt voor eieren.  Gehersenspoeld.

Velen denken dat al die magere troep en zoetstoffen in de supermarkt goed voor je zijn.

Je kan bijna nergens meer volle vette producten kopen.

Terwijl de bevolking maar steeds dikker, zieker, en depressiever wordt!!

• Leuk 1
Geplaatst:

Het is zeker zo dat er bij bv extreem vegetarisch dieet er gezondheidsklachten waren en depressie. Deels vanwege een gebrek aan vitaminen b12 zoiets.

Ik wil benadrukken dat  elk extreme dieetvorm iets onnatuurlijks is en bijbehorende klachten kent. Ons lichaam is omnivoor en kent daar dan ook de voor en nadelen van.

Dat we allemaal ongezond eten is een feit.

Geplaatst:
19 uren geleden, Madeliefje zei:

Ze aten toen voor 90% carnivoor en alleen soms groente en fruit uit het wild.

Dat kun je vergeten. Op plaatsen in de wereld waar geen andere mogelijkheid bestaat dan vlees eten gaat je theorie ruwweg op.

Inuït zijn daar een goed voorbeeld van. Sinds die aan het welvaartsvoedsel zijn geraakt zijn welvaartsziekten ook hand over hand toegenomen.

Maar in meer gematigde streken of in de tropen aten onze voorouders zoals het hun uitkwam.

Soms vlees, veel vaker bessen, noten, knollen enz. En soms ook een tijdje niks als er even geen dier bereid was om zich te laten oppeuzelen of er geen groenvoer beschikbaar was. Bij analyse van oude botten en tanden is aan het licht gekomen dat bepaalde groepen meer en anderen minder vlees aten.

Of meer vis of meer groen. Ons hele darmstelsel is dat van een omnivoor, net als b.v. varkens, alleseters dus.

• Leuk 1
Geplaatst:

Je kunt je afvragen of hun gezondheidsproblemen niet verdwijnen omdat ze van extreem processed foods overgaan naar bijna puur vlees. 

Dan kun je zeggen dat het vlees goed is, maar misschien beter, dat al dat kant en klare misschien gewoon rotzooi is. 

• Leuk 3
Geplaatst:
1 uur terug, Madeliefje zei:

Je kan bijna nergens meer volle vette producten kopen.

Dat lijkt me sterk. Alle winkels verkopen vette vis, boter, vette Griekse yoghurt, speklappen, lamskoteletjes, volle melk, volle yoghurt en ga zo maar door.

Er is genoeg te kiezen. Wij doen niet anders, alleen volle producten, geen mager of light spul.

Geplaatst: (aangepast)

Waar onder zou je de hunza's onder kunnen rangschikken.

Let op dit is een geweldige ontdekking,

In opdracht van het ministerie van gezondheid Engeland uitgevoerd.

Ze zijn er een paar jaar mee bezig geweest.

Het bevat heel wat leesvoer uitgevoerd door artsen en deskundigen, het heeft mij al wat jaren geboeid mensen die totaal geen ziekten kenden en echt ongekend sterk en gezond, bereikten leeftijden dan 110, 120 met uitschieters van 140 jaar.

https://www.permacultuurnederland.org/pdfs/HunzaW2007.pdf

aangepast door JJ&A
Geplaatst:

@JJ&A  als jij door de hunza al jaren geboeid bent....waarom doe je dan zon domme opmerkingen. Volgens mij heb ik persoonlijk ,jou  daar jaren geleden zelf op geattendeerd ( bushcraft forum), omdat ze geen kanker kende en groot vermoeden was dat dit te maken had met de vrijwel dagelijkse inname van abrikozen.

Punt een: ze zijn duidelijk omnivoor ze staan bekend om der abrikozen en de jacht op oa de berg steenbok. Dit staat nota bene ook nog eens  in je eigen verhaal.

Punt twee: ze kenden geen welvaart ziektes, omdat ze een geïsoleerd bestaan hadden en dus geen contact met andere volkeren en hun ziektekiemen. Ze kennen zeker wel ziektes.

Omdat wij in zon grote leefgemeenschap zitten, brengt Jan en alleman ziektes mee van over de hele wereld binnen onze gemeenschap...denk bv aan corona 😉.

En tadalala; de onderzoekers in dit verhaal hadden dus zelf ook nieuwe  ziektes geïntroduceerd onder de hunza. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...