TyrionLannister Geplaatst: maandag om 22:19 Delen Geplaatst: maandag om 22:19 Heeft iemand vandaag Black-Out op NPO1 gekeken over een 52-urige stroomstoring in drie Nederlandse provincies? Ik kijk bijna geen TV meer maar maakte een uitzondering. Het was niet echt overtuigend, ik krijg de indruk dat onze autoriteiten geen idee hebben wat ze moeten doen tijdens een dergelijke crisis. De burgemeester van Utrecht had het over het draaiende houden van de cultuursector. Alsof dat dan van belang is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: maandag om 22:55 Delen Geplaatst: maandag om 22:55 Niet gezien, geen tv. Maar... ik doe morgen wel even een uitzending gemist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: dinsdag om 10:58 Delen Geplaatst: dinsdag om 10:58 12 uren geleden, TyrionLannister zei: dat onze autoriteiten geen idee hebben wat ze moeten doen tijdens een dergelijke crisis. De burgemeester van Utrecht.... die indruk kreeg ik ook. had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht ! veel lege zinnen,loze woorden,nikszeggende antwoorden,blablabla... Hoogstens zou de docu wat bewuster kunnen maken over bv de impact van een niet werkend rioolsysteem of een kraan waar niks meer uitkomt, dingen waar lang niet iedereen bij stilstaat. Maar verder voegde het programma niet veel toe. En het gaf mij zeker niet de indruk,laat staan het vertrouwen, dat de over-heid iets wezenlijks zal gaan doen in een dergelijke situatie. Veel verder dan : "maak een plan" kwam er in mijn beleving niet uit voort! Maar wezenlijke,praktische tips ontbraken of werden omschreven met vage woorden. En bovenal ontbrak erin wat Vadertje Staat en lokale over-heden DAADWERKELIJK in zo'n situatie aktief gaan doen. Waar en wat is hun plan? En op wiens initiatief is de docu eigenlijk gemaakt,niet enkel de EO neem ik aan? En alweer die Terroristenbestrijdingsbobo die er aan te pas komt ! En vwb De Burgemeester Van Utrecht : waarom moet uitgerekend zij als burgemeester een zegje doen in deze docu? Kortom,persoonlijk ben ik niks wijzer geworden van het programma en werd ook niet blij van de "sfeer". En daarmee bedoel ik de talking heads zoals genoemde burgemeester en terrorismeman (of wat is ie ook alweer?) Dat kleurt wat mij betreft de bedoeling,maar ik kan dat mis hebben natuurlijk.😎 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: dinsdag om 22:29 Delen Geplaatst: dinsdag om 22:29 Het scenario lijkt mij prima mogelijk. Ook de tijdlijn die erin zit lijkt aannemelijk. Ik ben het met mevr.Grijpstra eens dat de belangrijkste onderwerpen maar erg kort zijn aangehaald, en gevolgen hiervan nauwelijks uitgelegd. 11 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: Hoogstens zou de docu wat bewuster kunnen maken over bv de impact van een niet werkend rioolsysteem of een kraan waar niks meer uitkomt, dingen waar lang niet iedereen bij stilstaat. Wat ik erg jammer vind. Is dat het in het begin van de uitzending, erg slecht is gecommuniceerd dat het om een scenario gaat en geen werkelijkheid. Zeker in tijde van veel desinformatie en nep nieuws, is het belangrijk dat de staatsomroep geloofwaardig blijft. Gedurende de uitzending zie ik dat het steeds duidelijker word gecommuniceerd dat het niet echt is. Naar mijn mening, zullen er gedurende de uitzending mensen contact gezocht hebben via hulpdiensten, of media. Waarvoor de boodschap beter duidelijk werd gemaakt. Wanneer mijn beredenering klopt heeft dit positieve en negatieve kanten. Het is positief dat mensen reageren en het nieuws proberen te verifiëren. Maar nadelig dat hulpdiensten daarvoor belast worden, en het toch fake-nieuws blijkt te zijn. Wat ik ook tegenkom in de media; "mensen kunnen echt in paniek raken" tja.. vaak moet er een gevoelige snaar geraakt worden. Zoals hoe is het met mijn familie, of valt hier de stroom ook uit. Voor mensen beseffen dat hier ook een shtf situatie kan ontstaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.