Madeliefje Geplaatst: 28 oktober Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 8 uren geleden, Roel zei: Dat was wat geweest, maar nee, wij zijn geen van beiden geprikt, maar ik heb nooit ergens last van gehad en mijn lief dus dubbel op. Zo zie je maar, doe geen harde uitspraken als je niet zeker weet dat alles 100% klopt. En het was corona, geen griep van anderhalf jaar... ☹️ De covidgriep bestaat volgens de mainstream al honderden jaren. Helaas kan men dit voor de rechtbank niet bewijzen. Mijn ongevaccineerde partner heeft ook 6mnd lang longproblemen gehad van een griepje. Uiteindelijk met mijn hulp is mijn partner ervan genezen. De foute niets wetende witte jassen konden mijn partner niet helpen. Allleen maar chemische pillen en pufjes geven en mee leren leven. Witte jassen kunnen bijna nooit genezen. Ze doen alleen maar aan symptoombestrijding. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 28 oktober Delen Geplaatst: 28 oktober Op 25-10-2024 om 00:57, Madeliefje zei: In oorlogstijd kan Nederland beslag leggen op al het goud. Een wet uit 1978. Helaas word niet alleen goud confisqueert Eigenlijk kan alles wel worden afgepakt. Goud, zilver. Maar ook geld; 2013, toen de grootste Cypriotische bank failliet ging. Werd ongeveer €10.000.000.000 met een "eenmalige taks" afgepakt van de bevolking. Kinderen, kindertoeslagaffaire, Al lijkt mij dat meer ontvoering Wat nog steeds niet is opgelost. Grond, Word bij sommige boeren nu onteigend of gedwongen verkocht. Goud confisqueren is best lastig, als de overheid besluit dit te doen, moet het goud nog worden verzameld. Dat is logistiek een heel werk. Geld confisqueren is veel makkelijker, met een "paar drukken op de knop". Kan geld zo worden verplaatst, of banktegoeden worden bevroren. Voor shtf situaties zou ik niet vertrouwen op banken en creditcards. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober 9 uren geleden, gerard zei: Goud confisqueren is best lastig, als de overheid besluit dit te doen, moet het goud nog worden verzameld. Dat is logistiek een heel werk. valt mee denk ik. als het bezit en verhandelen van geld strafbaar wordt gesteld (en ook daadwerkelijk flink wordt bestraft), levert een grote groep het binnen de gestelde tijd zelf "vrijwillig" in. want :"je kan er dan toch niks meer mee". slechts wie de mogelijkheid heeft het goed te verbergen zal z'n goud of zilver of wat-dan-ook in bezit houden. dus dat verzamelen gaat min of meer vanzelf. en met vervoer&opslag weet de overheid wel raad ! met geld kan je overigens in een shtf situatie ook niet meer zoveel, het is dan al snel niks meer waard (dat is het nu eigenlijk ook al niet!) ,wie kan dan nog wat met geld? enkel echte levensbehoeften zoals voedsel,kleding,brandstof ed hebben dan nog ruil waarde. en inderdaad alles kan worden geconfisqeerd, zelfs het arbeidsvermogen van de bevolking. onder een bepaalde noodwet kunnen burgers gewoon tewerk worden gesteld! over "bangken" en creditcards ga ik het maar niet eens hebben ! ergo: wij "bezitten" feitelijk nu al NIETS .... groet, mevr.Grijpstra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober @mevr.Grijpstra Klopt, we bezitten i.i.g. geen geld. Want zo gauw je het op een bankrekening hebt staan is het wettelijk gezien eigendom van de bank. Door afspraken is het zo geregeld dat jij daar op enig moment om kunt vragen en onder normale omstandigheden krijg je dan ook waar je om vraagt. (overmaken, pinnen etc.} Maar ja, hoe lang zijn de omstandigheden nog normaal? Wij laten het daar zoals ik eerder al schreef niet op aan komen en zijn voorbereid om het zonder geld te kunnen fiksen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Goud bezit strafbaar maken, zal de overheid niet lukken. De Euro kan instorten, maar goud is wereldwijd een betaal middel. Ze kunnen het confisqueren maar ik denk niet verbieden. En anders gaat het net als vroeger: wat niet gevonden mag worden, begraaf je 😉 Het is op dat moment misschien "niks waard", maar op de lange termijn veranderd dat. Ten tijden van oorlog/shtf kunnen ook voedselbonnen worden ingezet. Net als in de 2e wereldoorlog. Geld is dan bijna niks waard, enkel met ruilhandel kan je dan nog goederen krijgen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober 1 uur terug, Roel zei: Want zo gauw je het op een bankrekening hebt staan is het wettelijk gezien eigendom van de bank. ja,daar heb je gelijk in! die "verandering" is er zonder al te veel tamtam doorgekomen en ik vraag me af of velen zich het effect daarvan realiseren. je verwacht nou eenmaal dat je geld op de bank veilig staat ! maar niets is minder waar. en zeker niet als "geld" uitsluitend digitaal zou worden. daarom is het idd verstandig om een alternatief te hebben. hetzij in spullen en/of in vaardigheden waarmee je kan ruilen ofwel een alternatief "geld"systeem. ik ben me daar sinds kort op aan het orienteren. spullen en een paar bescheiden vaardigheden heb ik al wel ! groet, mevr.Grijpstra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober 17 minuten geleden, gerard zei: Goud bezit strafbaar maken, zal de overheid niet lukken. De Euro kan instorten, maar goud is wereldwijd een betaal middel. ga er niet vanuit dat strafbaar en/of bezit verbieden niet lukt! het is in de geschiedenis eerder gebeurd en niet zonder gevolgen ! een overheid,om het even welke, zal alles doen om Het Systeem in stand te houden. en zilver en goud mogen dan onder voorwaarden een betaalmogelijkheid zijn, een wettig betaalmiddel zijn ze,dacht ik, niet? hier vond ik iets over deze materie : https://geotrendlines.com/nl/analyses/goud-geld-en-geopolitiek 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober dit is ook wel een aardige link: vooral over de praktische kant van goud,zilver ed. https://foodassets.com/info/the-fallacy-of-gold-some-truths-about-gold.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober @mevr.Grijpstra Een zeer interessant stuk, bedankt voor het delen, Dit is een stuk van de tekst: "Wie weigerde goud in te leveren kon een boete van maximaal tienduizend dollar of tien jaar gevangenisstraf verwachten. Of beide." Ik heb nooit geweten dat zoiets mogelijk is/was. Mijn onwetendheid Ik dacht eigenlijk zolang Nederland nog 612 Ton (!) goud heeft, moet goud wel een waarde houden. Maar tegendeel blijkt wel weer. Dan blijven eigenlijk alleen ruilmiddelen en vaardigheden over 1 uur geleden, mevr.Grijpstra zei: spullen en/of in vaardigheden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober 1 uur geleden, gerard zei: Dan blijven eigenlijk alleen ruilmiddelen en vaardigheden over klopt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober 2 uren geleden, mevr.Grijpstra zei: klopt! En de huur dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Huur zal "gewoon doorgaan" in geval van een oorlog o.i.d. Maar als het financieel systeem instort, zal huur ook niet meer werken. Als er hyperinflatie is of geld helemaal niks meer waard is. Klopt een huurbedrag ook niet meer. Bijvoorbeeld de Zimbabwaanse dollar, deze heeft al jaren een inflatie enorme inflatie van duizende procenten. Het was daar zo erg dat het briefgeld was aangepast Briefjes van 10 miljoen, 50 miljoen, 250 miljoen, 500 miljoen, 5 miljard, 25 miljard, 50 miljard, 100 miljard dollar en 100 biljoen dollar. Dit wist ik echter nog niet: (bron wikipedia) "Per 1 augustus 2008 werden tien nullen geschrapt; 10 miljard "oude" dollars werd 1 "nieuwe" dollar." "Op 2 februari 2009 werd nogmaals een revaluatie doorgevoerd; ditmaal werden twaalf nullen geschrapt waardoor een biljoen "oude" dollars één "nieuwe" dollar waard werd, of 10 triljard dollars van voor de revaluatie van 1 augustus 2008." Met zulke inflaties, koop je misschien een brood voor een miljard (!) Dollar Als de overheid zo makkelijk "een paar nullen" van een biljet kan afhalen. Heeft geld dan wel waarde. Ik denk van niet Stel dat Europa word getroffen door zo'n inflatie, dan is spaargeld ineens niks meer waard. En koop je een brood voor €1000 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Onze Euro is ook niet zo stabiel al het lijkt. Sinds 1999 (invoering van de Euro), is er in Nederland gemiddeld 2,3 procent inflatie geweest. Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2008/50/inflatie-sinds-1900-ruim-3-procent Dat wil zeggen dat wanneer je in het jaar 1999 €1000 spaargeld had. Dan is dat vandaag nog 1.000×0,977^(26)=€546,08 waard 1000 Euro start bedrag 0.977 inflatie van 2.3% gemiddeld ^(26) jaar, van 1999 tot 2025 het is geen extreme inflatie, maar ons geld is nergens op gebaseerd. Het is wat de gek ervoor geeft 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober 3 uren geleden, mien zuinig zei: En de huur dan? wat Gerard hierboven ^ over het betalen van huur zei,klopt wel denk ik. zolang het huidige systeem blijft draaien ,lopen huurbetalingen via de bang.k gewoon door en inkomsten worden hopelijk ook "gewoon" bijgeschreven. en mocht het systeem klappen,dan gaan bang.ken toch op slot. ik zou me over huur ed dan geen zorgen meer maken,niemand kan dat dan nog betalen ! het enige wat dan telt is: wat heeft waarde, wat heb je om als waarde in te zetten om aan je benodigdheden te geraken als geld uitvalt ? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober (aangepast) Stel je investeert in het kopen van een grote doos met verstelbare brillen, het is heel ligt van gewicht dus je kan aardig wat meenemen, en bij Aliexpress nu heel heel goedkoop: https://nl.aliexpress.com/item/1005003544876992.html? €1,51 €2,2232% korting Prijs is inclusief btw €5,00 korting op bestellingen van meer dan €39,00 Nieuwe Verstelbare Sterkte Lens Bril Variabele Focus Afstand Zoom Bril Beschermend Dat lijkt mij een prima ruilmiddel tijdens een SHTF het is meer dan goud waard voor iemand die slecht kan zien, of anderen willen het ook wel als ruilmiddel van je hebben, dus je kan er veel voor terug krijgen of diensten verlening. Ik heb al jaren één in mijn schouder tas voor het geval dat, heb het nog nooit echt hoeven te gebruiken. Ik heb het in een top afsluitbare koker die er bij was geleverd. 30 oktober aangepast door JJ&A Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober 3 uren geleden, JJ&A zei: Dat lijkt mij een prima ruilmiddel tijdens een SHTF op zich wel, maar bij Action ofzo heb je ook (lees)brillen voor rond €1,--,weliswaar niet verstelbaar. een hele doos is wel wat veel? als je thuis blijft bij shtf gaat dat nog, maar meenemen bij een bugout? en als het kunststof monturen zijn,wat waarschijnlijk zo is, dan is er kans dat bij langdurige opslag dat kunststof "verkleefd". Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 30 oktober Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 4 uren geleden, JJ&A zei: Stel je investeert in het kopen van een grote doos met verstelbare brillen, het is heel ligt van gewicht dus je kan aardig wat meenemen, en bij Aliexpress nu heel heel goedkoop: https://nl.aliexpress.com/item/1005003544876992.html? €1,51 €2,2232% korting Prijs is inclusief btw €5,00 korting op bestellingen van meer dan €39,00 Nieuwe Verstelbare Sterkte Lens Bril Variabele Focus Afstand Zoom Bril Beschermend Dat lijkt mij een prima ruilmiddel tijdens een SHTF het is meer dan goud waard voor iemand die slecht kan zien, of anderen willen het ook wel als ruilmiddel van je hebben, dus je kan er veel voor terug krijgen of diensten verlening. Ik heb al jaren één in mijn schouder tas voor het geval dat, heb het nog nooit echt hoeven te gebruiken. Ik heb het in een top afsluitbare koker die er bij was geleverd. Niet kopen. Is troep. Werkt niet. Zie de reviews. Ooit ook 2 verschillende types gekocht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 30 oktober Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober Ik heb redelijk veel spaargeld bij de bank en een grote verzekeraar staan en wat goud en zilver bij een goudkluis in Nederland waar ik zelf niet direct bij kan. De overheid controleert dit kluisbedrijf jaarlijks. Iemand tips hoe mijn spaargeld veilig te stellen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober 28 minuten geleden, Madeliefje zei: Iemand tips hoe mijn spaargeld veilig te stellen? gewoon , thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober 1 uur geleden, mevr.Grijpstra zei: gewoon , thuis. Ja doe ik ook, maar ik besteed meer aan mijn leven, ik investeer nog steeds in zuinig leven, vakantie hoef ik niet maar een beetje confor wil ik wel, en met een uitkering moet je wel met het systeem mee bewegen, daar verwacht ik niet zoveel problemen in gezien ik van een WIA leef. Het systeem gaat onderuit dus ik verwacht niet meer dan hoeft, als je dat wel wilt moet je weg nu het nog kan, de grenzen sluiten zich, ja ze zeggen voor de asiel instroom maar ze hebben het ook moeite met de uitstroom van belasting betalers, vooral op hoger niveau die wel critisch kijken, dus het vervolg is wel op een hand na te tellen denk ik. Maar het beetje dat ik heb is thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mevr.Grijpstra Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober (aangepast) 19 minuten geleden, mien zuinig zei: ook moeite met de uitstroom van belasting betalers, vooral op hoger niveau die wel critisch kijken, oei,dat wist ik niet ! das natuurlijk wel een ding als je weg zou willen en de grenzen zijn dicht. zelf ben ik dat niet van plan,waar kan je ook naar toe,ik weet het niet. edit: en comfort, ja dat moet je er in houden hoor, zolang als dat kan !👍 30 oktober aangepast door mevr.Grijpstra Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 30 oktober Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober Ik heb ook de gratis Duitse N26 creditcard. Er is ook een betaalapp bij. Je kan er zelf tot 100000euro op storten en valt gewoon onder het Duitse bankgarantiestelsel. Aankopen zijn niet verzekerd. Je kan er mee pinnen en ideal betalen in heel Europa. Gebruik hem al jaren voor kleine betalingen online etc… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober 3 uren geleden, Madeliefje zei: heb ook de gratis Duitse N26 creditcard. In mijn beleving, is niks gratis. Er is altijd een verdienmodel. -Een percentage over betalingen -Og periodieke kosten -Of je heb een negatieve rente op je vermogen Ik bewaar zelf ook wat geld thuis. Voor het geval van stroomuitval of als rekeningen worden geblokkeerd. Goud elders opslaan heeft voor en nadelen. Tijdens een ramp kan je er niet bij, Maar het ligt "redelijk" veilig opgeslagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Madeliefje Geplaatst: 30 oktober Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 4 uren geleden, gerard zei: In mijn beleving, is niks gratis. Er is altijd een verdienmodel. -Een percentage over betalingen -Og periodieke kosten -Of je heb een negatieve rente op je vermogen Ik bewaar zelf ook wat geld thuis. Voor het geval van stroomuitval of als rekeningen worden geblokkeerd. Goud elders opslaan heeft voor en nadelen. Tijdens een ramp kan je er niet bij, Maar het ligt "redelijk" veilig opgeslagen. Ze vangen waarschijnlijk rente over het geld wat er op staat. ik heb er max 100euro op gestort. Pinnen kost na 2x ook geld. Een betaalpas is eenmalig 10euro Een deel van de gratis gebruikers die zeer tevreden zijn stappen over naar de uitgebreide betaalde versie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 30 oktober Delen Geplaatst: 30 oktober Zolang er geen bijzondere situatie is. Is een creditcard een prima middel om geld te betalen. En als dit niet is gekoppeld aan een bankrekening/identiteitgegevens denk ik dat je hier ook anoniem mee kan betalen. (Ik heb geen creditcard, ik weet niet hoe dit werkt) Echter tijdens een shtf zullen betalingen niet lukken, omdat je afhankelijk bent van stroom en netwerk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.