Ga naar inhoud
GENEGEERD

Backup geld.

Madeliefje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Cash geld kan ook handig zijn, goud en zilver hebben wij niet.

Ik denk dat een hele handig prepper die ook nog een beste voorraad heeft aardig wat mogelijkheden heeft als hij thuis kan blijven, en niet op de vlucht hoeft met een oorlog.

Als je moet vluchten.

En als je heel handig bent, kan je voor werkzaamheden ook beloond worden door ruilhandel net wat je nodig bent en wat de persoon voor mogelijkheden voor je heeft in ruil voor je werkzaamheden.

Ik ben heel vindingrijk en zie vrijwel bij elk persoon wel mogelijkheden om iets voor ons brood/onderdak te doen.

En mijn vrouw is ook een maatje die wel mogelijkheden ziet en kan doen.

Wat voor mogelijkheden zie jij of heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Madeliefje zei:

hoe jullie betalingen denken te doen bij een oorlog, bankencrash of buitensluiting door een vacinatieplicht?

Niet ! Niets meer betalen!!

enkel kopen wat nodig is om in leven te blijven ,en dat proberen te voldoen via ruilen.

indien kopen niet mogelijk is ,dan wordt het desnoods zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, JJ&A zei:

Ik denk dat een hele handig prepper die ook nog een beste voorraad heeft aardig wat mogelijkheden heeft als hij thuis kan blijven, en niet op de vlucht hoeft met een oorlog.

dat denk/hoop ik ook.

niet hoeven vluchten en thuis kunnen blijven,zouden voor mij de beste opties zijn.

groet,

mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

dat denk/hoop ik ook.

niet hoeven vluchten en thuis kunnen blijven,zouden voor mij de beste opties zijn.

groet,

mevr.Grijpstra

ik twijfel daar nog tussen. Blijven of vluchten.

Uiteindelijk komen ze je thuis ophalen om je op te sluiten omdat je niet vaccineert of desinformatie verspreid.

Ook beslaglegging op je bankrekening etc….

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Madeliefje zei:

Ook beslaglegging op je bankrekening etc

voor mij is Blijven nr. 1.

thuis ophalen zal dan in een bodybag moeten zijn.

en die bankrekening? 

wanneer je vlucht, kan je die wellicht toch ook niet meer gebruiken ?

als het zover komt dat je besluit te vluchten, is er wel zoveel shit dat alles toch wel platgelegd wordt.

geen stroom=geen internet= geen toegang tot je bank.

de toegang tot je "geld" is 1 vd eerste dingen die verdwijnt,vrees ik.

in deze tijden betekend geen toegang hebben tot internet en/of je bank, hoe dan ook ,het einde van je leven.

in ieder geval het einde van een menswaardig bestaan.

zowel thuis blijvend als vluchtend.

nou,pfff... klinkt niet errug hoopgevend,he ? 🥴

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Madeliefje zei:

Ik zie vooral geld, goud en zilver als mogelijkheid om eten en brandstof te kopen.

Bij echt foute boel vlucht Ik met mijn grote bus en caravan naar midden Portugal.

Daar is op het platteland eten in overvloed en kan je leven in een caravan.

Je bent zie ik al goed voorbereid met je grote bus en caravan, ik hoop voor jou/jullie ik weet niet wat de samenstelling van je gezin is, maar dat je de reis ongehinderd kan maken, dat de omstandigheden van een SHTF niet zo zijn dat jullie niet niet ongeschonden in Portugal terecht komen, en dat je berooft word van alles of dat er obstakels op de weg liggen waar door je niet verder kan reizen, hebben jullie ook motoren met rugzakken om dan verder te kunnen reizen naar jullie droom plek.

Misschien dat je met je goud en zilver ter plekke mensen kan overhalen jullie dan verder te helpen of dat je een ander vervoermiddel kan kopen met wat spulletjes die je nodig bent om te overleven.

Ja we weten niet waar we voor komen te staan in de toekomst.

Onze wens is ook om een plekje te vinden in het buitenland, want we willen al verschillende jaren wat uit Nederland we hebben gewacht op onze AOW zodat we het makkelijker hebben om ergens te gaan wonen, ook al is het een piep klein huisje die geschikt is om ook koude te kunnen trotseren als er voldoende hout is te verkrijgen, dan kunnen we in ieder geval verwarmen en koken, dat koken mag ook buiten plaats vinden dat vinden we ook nog eens knots gezellig.

Wij zijn met minimaal tevreden en zijn gewend om sober te leven, en komen heel goed uit met onze AOW, dat is meer dan waarvan we jaren hebben geleefd, en zelfs als extreem minima konden we ons goed bedruipen.

Spanje dat is ons toch wat te droog met een groot water probleem, en de mensen lijken ook niet zo toeschietelijk wat hard, maar dat kan uiterlijke schijn zijn, misschien zijn ze best aardig tegen mensen die bij hen in de buurt willen wonen en een deel van hun willen worden.

We zij best hele aangename mensen die het beste voor oog hebben, nee we hebben geen goud of zilver en behalve onze overlevingspullen niets van waarde allen ons T5-campertje, en wij zelf.

Portugal hebben wij aangenamere dingen van gehoord, misschien is dat toch een betere land voor ons, maar veel preppers zijn toch in Spanje gaan wonen of hebben er een bol, best bijzonder, of je moet aardig wat geld hebben om je ideale omstandigheden te creëren, je beuren gaan je leuker vinden omdat je hen wat te bieden hebt, dat trekt mensen toch.

We zijn heel benieuwd hoe onze nieuwe preppers op het schrijven op het forum reageren, hoe we elkaar kunnen schragen om op de beste ideeën te komen en elkaar zelf kunnen bijstaan met een SHTF het is handig dat uit te werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn waard is niet het kapitaal maar mijn handigheid en vindingrijkheid, en heel makkelijk in het contact krijgen waar dingen uit voortvloeien, op een heel breed terrein kunnen wij van waarde zijn en dat is in feite ons kapitaal als backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Madeliefje zei:

Ik zie vooral geld, goud en zilver als mogelijkheid om eten en brandstof te kopen.

Bij echt foute boel vlucht Ik met mijn grote bus en caravan naar midden Portugal.

Daar is op het platteland eten in overvloed en kan je leven in een caravan.

Leven in een caravaan dat zou ook wel wat voor ons zijn maar ben je dan niet kwetsbaar tegenwoordig de omstandigheden worden steeds extremer en de mensen met hun smartphone steeds meer in zich zelf gekeerd en ongezelliger.

Ik kijk vrijwel elke dag hoe de weersomstandigheden zijn in Spanje Portugal er komen heel wat depressies overheen, wat het koud en triest maakt, dan kan je minder van de natuur genieten en blijven de bewoners misschien ook veel meer in huis en dan is het een dooie bedoeling lijkt me zo, of zie ik dat verkeerd.

Ik zie in mijn berichtjes dat ik soms in herhaling verval sorry daar voor dat heb ik niet zo goed in de hand.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2024 om 12:01, Madeliefje zei:

Gaarne wat tips hoe jullie betalingen denken te doen bij een oorlog, bankencrash of buitensluiting door een vacinatieplicht?

Het hangt af van veel factoren,

Bij een kortdurende shtf zal betalen met contant geld nog mogelijk zijn. 

Digitaal betalen zal niet meer gaan, door problemen met stroom, servers,internet etc.

Geld /waardevolle munten elders opslaan is ook een risico. Je weet niet of je er dan nog bij kan komen.

Wanneer het lang gaat duren, is geld niet meer dan papier.

En zal er ook hyperinflatie zijn.

Dan is het einde van de beschaving ook meteen kortbij...

Op 16-10-2024 om 14:37, mevr.Grijpstra zei:

voor mij is Blijven nr. 1.

thuis ophalen zal dan in een bodybag moeten zijn.

en die bankrekening? 

wanneer je vlucht, kan je die wellicht toch ook niet meer gebruiken ?

als het zover komt dat je besluit te vluchten, is er wel zoveel shit dat alles toch wel platgelegd wordt.

geen stroom=geen internet= geen toegang tot je bank.

Ik zou ook thuisblijven. Vluchten kan erg gevaarlijk zijn, door obstakels of wegversperringen.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij blijven hoe dan ook thuis. Met een bos als brandstofvoorziening, een grote moestuin waar we het jaar rond uit eten hebben we noch de bank, noch nutsvoorzieningen nodig. Dat zal niet altijd even plezierig zijn, gewend als ook wij zijn aan de geneugten van onze moderne tijd, maar het gaat zeker goed komen. We hebben wat kleinvee, schapen, kippen, konijnen en een eigen waterbron waar redelijk schoon water uit komt. Dus we gaan ons geen zorgen maken en zullen zien wat het ons gaat brengen. Oh, ja en we hebben geen hypotheek, ook wel handig... 😊

• Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerard 

Op 20-10-2024 om 20:57, gerard zei:

maar heb helaas de financiële middelen niet.

Troost je, dat kan altijd nog komen, ik had vroeger ook die middelen niet. 

Nu ik met pensioen ben, kinders de deur uit etc. zijn de mogelijkheden wat ruimer en hebben we de stap gezet en wonen nu al geruime tijd "op de vlakte".

Of zoals ze zeggen, achteraf is het mooi wonen... 😊

• Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opgegroeid op een boerderij (boerenzoon).

Helaas het boeren bestaan niet voortgezet vanwege de ellende die nu gaande is (stikstof, mestprobleem etc).
Hiervoor heb ik 10 jaar geleden besloten om naar rijtjeshuis te verhuizen.

De boederij kon je heerlijk op jezelf wonen, in geval van oorlog/buitensluiting hadden we eigen voorzieningen.

Als een grote moestuin +/-800m2 en verschillend vee. Koeien, geiten, paarden, kippen en konijnen.
Meerdere fruitbomen: appels peer, noten, pruimen kersen. Waterput, houtkachel en een groot bos als achterburen

Als ik zo terug kijk, teveel om op te geven...

• Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Roel ook aangeeft. Soms weet je niet hoe het balletje gaat rollen.

Soms moet je je (afgewogen) kansen gewoon grijpen.

Opgegroeid in een rijtjeshuis met 10m tuin.

Een aantal jaar geleden de mogelijkheid gekregen buitenaf te wonen, niets van het buitenaf wonen wetende.

Ja het is soms zwaar, er is altijd iets te doen aan huis tuin of wat dan ook. Je bent nooit klaar. Ik kwam uit een nieuwbouw luxe appartement, deur dichttrekken en 6 weken later weer eens binnen kijken.

Nu geen vakantie meer, zelfs geen weekend weg. (Dieren te verzorgen).

Maar wat een vrijheid, rust en natuur. Dat krijg je ervoor terug.

• Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar de aangenomen nieuwe regels van de VN dan gaat het heel pittig worden.

Bij niet vaccineren en in de pas lopen kunnen ze je ophalen en opsluiten en je bankrekening blokkeren. Kinderen worden in beslag genomen . In beslagname rijbewijs. Eventueel een enkelband.

Geen gezondheidszorg meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Madeliefje,

heeft u de bronvermelding van deze nieuwe regels?

39 minuten geleden, Madeliefje zei:

de aangenomen nieuwe regels van de VN dan gaat het heel pittig worden.

Ik ben niet erg goed op de hoogte van VN politiek,

Maar dit klinkt zorgelijk.

Zover ik weet kan Nederland overal beslag op leggen, wanneer dat "nodig is".

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerard zei:

@Madeliefje,

heeft u de bronvermelding van deze nieuwe regels?

Ik ben niet erg goed op de hoogte van VN politiek,

Maar dit klinkt zorgelijk.

Zover ik weet kan Nederland overal beslag op leggen, wanneer dat "nodig is".

Ze hebben ook die pandemieregels overgenomen van de WHO die het niet door de stemming kregen.

https://www.frontnieuws.com/een-globalisme-van-ideeen-een-kijkje-in-vns-pact-voor-de-toekomst/

In Noord Ierland ligt er nu een wetsvoorstel dat bij een pandemie er een vaccinatieplicht, vervolging komt en buitensluiting.

En gedwongen vaccinatie.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wordt niet helemaal goed als ik op Frontnieuws lees dat covid een hoax is.

Mijn vrouw is in februari 2023 letterlijk gevloerd door covid en dat is long covid geworden.

Pas de laatste twee maanden ging het iets beter en tot ons grote geluk is ze nu weer zo goed als nieuw.

Werkt weer hele dagen en fietst en wandelt als vanouds. 

Kom mij dus niet aan met sprookjes over het niet bestaan van corona.

We hebben hier aan den lijve ondervonden hoe naar een "niet bestaand" virus  kan uitpakken.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze zeker gevaccineerd met het testvaccin?

Het grotendeel met longcovid heeft meerdere malen het testvaccin ontvangen.

Bij wakkere ongevaccineerden komt het bijna niet voor!

In mijn omgeving hebben de meeste gezonde wakkere ongevaccineerden maar soms een meetje de covidgriep gehad.

Ik helemaal niet. Gewoon gezorgd dat mijn immuunsysteem en vitamines op peil waren. Laat het jaarlijks testen.

De rechtbank in Spanje eiste bewijs van de Spaanse overheid dat de covidgriep bestaat. Ze konden het bewijs niet leveren!!

Back ontoppic😏

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer nieuws altijd te verifiëren bij andere bronnen.
Wanneer ik bij onafhankelijk bronnen geen vergelijkbare informatie vind, word ik altijd wat voorzichtig.
Er is helaas veel desinformatie in de wereld.

Sommige berichten die ik op frontnieuws tegenkom. Zijn volgens mij, uit de context getrokken (Dat is mijn mening).

Offtopic,
De corona griep/epidemie, kom ik van meerder bronnen tegen dat deze er zeker is geweest.
Daar heb heb ik het niet over, of alle maatregelen en restricties die zijn doorgevoerd nodig waren.

Ik heb in mijn prive ook corona meegemaakt, van lichte tot ernstige (ziekenhuis) gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2024 om 09:37, Madeliefje zei:

Is ze zeker gevaccineerd met het testvaccin?

Dat was wat geweest, maar nee, wij zijn geen van beiden geprikt, maar ik heb nooit ergens last van gehad en mijn lief dus dubbel op.

Zo zie je maar, doe geen harde uitspraken als je niet zeker weet dat alles 100% klopt.

En het was corona, geen griep van anderhalf jaar... ☹️

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...