Alessandro15 Geplaatst: 12 februari 2024 Geplaatst: 12 februari 2024 Hallo! Ik wil lid worden van uw forumgroep omdat ik het leuk vind om ideeën met een groot publiek te bespreken. Kun je me helpen ? Ik ben gepassioneerd door tuinieren, maar ik heb problemen met moedervlekken op mijn terrein. Ze graven blijkbaar galerijen in de grond van mijn tuin, en ik vrees dat een verzakking van de grond ongelukken en aanzienlijke materiële schade kan veroorzaken. Dankjewel !!! Quote
JJ&A Geplaatst: 12 februari 2024 Geplaatst: 12 februari 2024 (aangepast) Hartelijk welkom @Alessandro15, Wie heel veel van tuinieren af weet is @Erny ze is echt goed, het kan dat ze hier op reageerd. Maar misschien kan @Roel je ook wel wegwijs maken. Hier staan ook stukjes over het tuinieren, zal niet een antwoord in staan die je stelde, maar wel veel andere dingen: 12 februari 2024 aangepast door JJ&A Quote
Roel Geplaatst: 12 februari 2024 Geplaatst: 12 februari 2024 Tja, ook hier zijn uiteraard mollen, maar ik heb ze tot aan nu altijd weg gevangen in een simpele klem. Niet diervriendelijk, ik begrijp het, maar ik laat mijn moestuin niet verruïneren door die beestjes, we eten er het jaar rond van. Er staan op YT prima filmpjes over hoe je zo'n klem het best kan plaatsen. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 13 februari 2024 Geplaatst: 13 februari 2024 17 uren geleden, Roel zei: Tja, ook hier zijn uiteraard mollen, maar ik heb ze tot aan nu altijd weg gevangen in een simpele klem. Niet diervriendelijk, ik begrijp het, maar ik laat mijn moestuin niet verruïneren door die beestjes, we eten er het jaar rond van. Er staan op YT prima filmpjes over hoe je zo'n klem het best kan plaatsen. @Alessandro15 Quote
basha Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari Zelf mollen steken met een schep, je moet wel snel zijn. Probeer uit te vinden wanneer de mol actief is, ja dat kan je echt zien. Mijn hond doet het ook. 1 Quote
gerard Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Op 9-1-2025 om 20:24, basha zei: Zelf mollen steken met een schep, je moet wel snel zijn. Wanneer je de mol wilt vangen om deze ergens anders uit te zetten. Kan je dit proberen. Maar wanneer het doel is om de mol te doden, zou ik gaan voor een goede klem. Wanneer je een goede klem gebruikt, is de mol direct dood. En heeft die geen stress. Er zijn ook diverse andere manieren om mollen te verjagen. Met geluid of carbid. Mijn ervaring is dat ze dan een week later weer terug zijn. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari (aangepast) 7 uren geleden, gerard zei: Wanneer je de mol wilt vangen om deze ergens anders uit te zetten. Kan je dit proberen. Maar wanneer het doel is om de mol te doden, zou ik gaan voor een goede klem. Wanneer je een goede klem gebruikt, is de mol direct dood. En heeft die geen stress. Er zijn ook diverse andere manieren om mollen te verjagen. Met geluid of carbid. Mijn ervaring is dat ze dan een week later weer terug zijn. Ha misschien weet @Roel, @Roely of @Ger010 dat wel. Ik zou het op het internet moeten opzoeken, maar geef eerst de eer aan jou.😃😉 ik ga even weer onder de wol, want we hebben al te veel slaap achterstand door ziekten. 11 januari aangepast door JJ&A Quote
Roely Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Sorry vrienden. dit lijkt me echte spam.! Sluikreclame of clickbait of hoe je het dan maar wil benoemen. Iemand die voor de eerste keer iets plaatst op het forum. Met een zogenaamd probleem, en dan tevens meteen zelf de oplossing biedt in de vorm van een website. Met een kortingscode voor ons. Dat doet toch wel belletjes rinkelen. Dan vond ik zelf het taalgebruik heel opvallend, het lijkt wel door ai verkeerd vertaalde woorden. (Moedervlekken, galerijen enz) En ook bv die 5 dollar korting op een zogenaamde Nederlandse site is toch wel een beetje raar te noemen of niet. Maar zelfs dan vrienden van dit forum als we hem dan het voordeel van al mijn twijfels gunnen. Nu een jaar later, moeten we dan toch concluderen dat hij na zijn introductie en zijn roep om hulp nooit meer actief is geweest op dit forum. Dat bevestigt toch dat het een nep oproep was. Het lijkt mij dat dit beter verwijderd kan worden . Al is het maar om te voorkomen dat er in de toekomst nog steeds deelnemers hier op zijn aangeboden link gaan klikken. Voor de moderators: bovendien werken die algoritmes zo, dat als veel mensen hier op die link gaan klikken, dat ze steeds meer spam op ons forum gaan plaatsen. 1 Quote
Roel Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Je hebt helemaal gelijk @Roely misschien kan een mod. dit enigszins veranderen door die beginner weg te halen en de mollendiscussie te laten bestaan. Voor velen blijft het immers een probleem. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari (aangepast) 2 uren geleden, Roely zei: Sorry vrienden. dit lijkt me echte spam.! Sluikreclame of clickbait of hoe je het dan maar wil benoemen. Iemand die voor de eerste keer iets plaatst op het forum. Met een zogenaamd probleem, en dan tevens meteen zelf de oplossing biedt in de vorm van een website. Met een kortingscode voor ons. Dat doet toch wel belletjes rinkelen. Dan vond ik zelf het taalgebruik heel opvallend, het lijkt wel door ai verkeerd vertaalde woorden. (Moedervlekken, galerijen enz) En ook bv die 5 dollar korting op een zogenaamde Nederlandse site is toch wel een beetje raar te noemen of niet. Maar zelfs dan vrienden van dit forum als we hem dan het voordeel van al mijn twijfels gunnen. Nu een jaar later, moeten we dan toch concluderen dat hij na zijn introductie en zijn roep om hulp nooit meer actief is geweest op dit forum. Dat bevestigt toch dat het een nep oproep was. Het lijkt mij dat dit beter verwijderd kan worden . Al is het maar om te voorkomen dat er in de toekomst nog steeds deelnemers hier op zijn aangeboden link gaan klikken. Voor de moderators: bovendien werken die algoritmes zo, dat als veel mensen hier op die link gaan klikken, dat ze steeds meer spam op ons forum gaan plaatsen. Na de reacties van jullie te hebben gelezen en het te hebben genasaliseerd lijkt het er inderdaad op dat dit niet deugt. Ik heb nu pas de advertentie aangeklikt en grotendeels gelezen, heel goed van jullie @Roely en @Roel. We zullen @Paraatpaal vragen om het even goed te bekijken, anderen moeten hier echt niet de dupe van worden. Het forum moet een goed gevoel van veiligheid geven. Ik zal kijken of ik nog wat van mijn schrijven kan weg halen, ik ben bang van niet. ------------------------------- Nee het is niet meer mogelijk, daar baal ik wel van, want mijn vriendelijke reactie schept vertrouwen. Als oud gedienden hebben we onbedoeld een beetje een voorbeeld functie. Daar sta ik nu bij stil. 11 januari aangepast door JJ&A Quote
JJ&A Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Ja en er na is hij ook niet meer op het forum verschenen, zoals @Roely al op merkte. Dus de van gedachte wisselen, is ook niet van gekomen. En ook niet op onze vriendelijke reacties, die wel op zijn computer zijn aangekomen. Quote
Roely Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari @JJ&A Als je ook al je twijfels had..is het natuurlijk totaal niet handig , om alsnog even op die link te gaan klikken. Amateur 🤣 Quote
gerard Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari Ik heb de moderator een verzoek gestuurd om de tekst van de ts aan te passen. Zoals @Roel en @Roely aangeven is het topic interessant voor andere lezers. Quote
Admin Paraatpaal Geplaatst: 11 januari Admin Geplaatst: 11 januari Bedankt voor het melden, normaal markeer ik dit soort posters meteen als spammer, maar omdat er daadwerkelijk een topic uit voortkwam laat ik hem staan. De gebruiker is in ieder geval verbannen. 4 Quote
JJ&A Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari 6 uren geleden, Roely zei: @JJ&A Als je ook al je twijfels had..is het natuurlijk totaal niet handig , om alsnog even op die link te gaan klikken. Amateur 🤣 Haha Prof.👋 Quote
JJ&A Geplaatst: 11 januari Geplaatst: 11 januari 6 uren geleden, gerard zei: Ik heb de moderator een verzoek gestuurd om de tekst van de ts aan te passen. Zoals @Roel en @Roely aangeven is het topic interessant voor andere lezers. Ha heel goed @gerard dat had ik ook gedaan, zo zitten we dan weer met elkaar op de zelfde lijn. Het is ook taak verlichtend voor @Paraatpaal als we met elkaar oplettend zijn, en het forum mooi blijven houden. En jullie doen het allemaal heel fijn, echte pijlers van het forum. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.