Advivo Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Ik weet van deze zonder drijfgas, met druk spuitje om te verstuiven, lekt niet... stinkt wel. Ja, die heb ik ook. Maar die zijn te groot om in de BOB mee te sjouwen , enkel puur voor af en toe een druppeltje olie ... Ik zoek dus echt iets kleins, een paar ml. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
retgals Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Advivo moet het echt olie zijn? Heb je al eens aan deze kleine potjes vet gedacht met een gele dop met opdruk. Voornamelijk bedoeld voor een M1. Smeert goed, Beschermd ook en tast geen rubber aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 ik gebruik een flesje wat normaal gesproken voor contactlenzen vloeistof gebruikt wordt (gebruikte het al voordat ik prepper werd voor mijn wapenolie) makkelijk afsluitbaar tuitje is te richten (bv hoekje om) zou zeggen probeer maar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RayCokes Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 dat kruipen...dat komt door morsen neem ik, vanaf de hals. Als je het wegveegt en daarna vooropbergen in van dat vette papier stopt, Daar dringt het al moeilijker doorheen. Of een potje in een potje (tjonge jonge...wat een probleem hebben we hier! ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 dat kruipen...dat komt door morsen neem ik, vanaf de hals. Als je het wegveegt en daarna vooropbergen in van dat vette papier stopt, Daar dringt het al moeilijker doorheen. Of een potje in een potje (tjonge jonge...wat een probleem hebben we hier! ) Lol... Inderdaad Maar, olie kruipt echt.. Geen gein.. In de natuurkunde heet het "adhesieve werking", als ik me niet vergis. En "capilair effect". Olie stoot zichzelf af en hecht zich aan andere materialen als een magneet. En die eigenschap is sterker dan de zwaartekracht. Recht omhoog, geen enkel probleem voor olie. De motorolie aan de buitenkant van je motorblok van de auto is daar een goed voorbeeld van. Automonteurs noemen dat vaak "zweten". En wie heeft er niet een fles motorolie in de kelder, die om de één of andere reden altijd vettig is aan de buitenkant... Of een plas ernaast/eronder als je hem oppakt. En dan hebben we het enkel nog over dingen die rechtop staan. Niet een flesje in een rugzak die alle kanten op stuitert... @retgals : goed bezig jij! Bedankt. Ga je tips en aanbevelingen eens proberen! @hamster : zei hier nog iemand idd. Het proberen waard. Thanks! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
calimero Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 Druppel flesjes van ongveer 50ml kun je kopen bij de apotheek, of kruiden winkeltjes. Of een flesje van 10ml waar etherische olie in heeft gezeten, deze 2 soorten sluiten heel goed af. Wel even droog maken na gebruik en 1 nadeel het is van glas. Pipetflesjes lekken door als ze omvallen in je tas. Je kan wel een los pipetje meenemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survivalgear.nl Geplaatst: 26 november 2012 Delen Geplaatst: 26 november 2012 Klein heupflaconnetje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.