Ga naar inhoud
GENEGEERD

NOOD pakket samenstellen voor beginner


jap-18

Aanbevolen berichten

Beste preppers en mensen die verstand hebben van survival kits. 

Ik ben voor mij thuis een nood pakket aan het samenstellen, 

Noodpakket samenstellen

 

De minimum eisen van het noodpakket is 72 uur zelfstandig kunnen overleven. Dat is 3 dagen.

 

Persoonlijk wil ik het pakket voor 120 uur hebben, dat is dus 5 dagen. het is voor 4 personen

 

*minimaal nodig om het een noodpakket te kunnen noemen

^niet aanbevolen, wil het wel hebben

 

 

zaklamp groot*

2 zaklampen klein^

1 autowerk lamp^

fluitje*

Noodradio afgestemd op lokale zender of noodkanaal*

knijpkat^

Waxine lichtjes*

Lucifers*

Batterijen en powerbank*

Reserve sleutels huis en auto*

Lijst belangrijke telefoonnummers*

Identiteits kopieën*

Contant geld*

Complete ehbo doos*

Dekens om warm te houden*

Warmhoud dekens(folie)^

Gereedschap voor de meest voor de hand liggende zaken(handzaag, hamer, tang, koevoet, vouwschep, kleine bijl, schroeven draaiers ect.

Wc papier, natte doekjes, reiniging doekjes, ontstemming gel oppervlakken, ontstemming gel lichaam, zeep(neutraal), maandverband, tandpasta en tandenborstel(hand)*

Groot mes(stevig om in hout te kunnen)^

2 kleine messen(voor klein hout en voedsel)^

Vergrootglas^ ik ben slechtziend dus die heb ik wel nodig 

1 lijn dik^

2 lijnen dun^

Verre kijker^ ik ben slechtziend dus die heb ik wel nodig

Witte lappen^

Water filter^

Tie wraps^

Ducktape^

maatbeker^

Ffp2 maskers^

Latex handschoenen^

Extra watten^

Noodfakkel, 3 keer water dichte^

Kleine pan^

Draagbare gas pit + 2 kleine gas tanks^

 

 

 

Voedsel specifieke lijst

3 kilo bloem

1 kilo suiker

500 gram zout

Bonen in blik 4.2 kg

Pinda kaas 2 potten

Noten(ongezout)

Gedrogende kruiden(welke we lekker vinden)

Rijst 1.500 g

Vis in blik 500 g

Kip in blik 800 g

Vlees in blik 1.200 g

Vitamine c(pillen) 1 potje

Vitamine d(pillen 1 potje

Vitamine k2(pillen) 1 potje

Magnesium vlokken 1 potje

Water 3 liter pp per dag. Dus 60 liter tenzij water filter, dan kan er minder worden bewaard.

Brood uit blik 5 kg

Groente uitblik 2.8 kg

 

ik was benieuwd of die voldoende voedsel en overlevingsmiddelen zijn.

 

Alles waterdicht verpakt

voertonnen

Zeiltonnen

Munitie kisten

Magazijn kisten

 

mijn idee is dat zakken te zwak zijn(?)  Munitie kisten en magazijn kisten zijn misschien makkelijker te tillen, hierdoor kun je ze makkelijker meenemen denk ik? maar ik weet het niet zeker. Misschien is zoiets goed: https://www.allekoffers.nl/explorer-case-7635 wel duur, ik wil wel op mijn budget letten namelijk.

 

ik dacht over deze verdeling van de noodpakketten.

1 voor voedsel voorraad

1 voor niet voedsel overleving middelen + 8 liter water 1kg in geblikt brood

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

aangepast door jap-18
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ben je van plan om thuis te blijven, of onderweg te gaan?

Heb je eerdere ervaringen met situaties waarin je op jezelf bent aangewezen?

Kan iedereen mee helpen met het bereiden van het voedsel of zijn er kleine kinderen?

 

Wat ik hier zie zijn vooral veel spullen die handig zijn om onderweg te hebben, maar het voedsel lijkt er juist op te lijken dat je thuis wilt blijven. Een goede lijst krijg je pas echt als je duidelijkheid hebt over wat jouw plan is, en waar je je op voorbereid. Als je van plan bent om een korte tijd zonder elektriciteit en water te zitten, dan heb je hier al genoeg aan. Ik zou voor nu nog iets meer water opslaan voor de zekerheid, want dat zal eerder het probleem zijn.

Als je je echter probeert voor te bereiden op een nucleaire ramp/oorlog, dan heb je nog heel veel meer nodig. Om mee te beginnen moet je dan genoeg spullen hebben om 14 dagen, en het liefst 21 dagen, binnen te blijven om de ergste fallout te ontlopen.

Voor een overstroming zou ik kijken of je een BOL (Bug-Out-Locatie) hebt om naar te vluchten als je onder NAP woont, of een grotere voorraad zodat je de langere tijd dat je moet wachten op hulp kan overbruggen.

Wanneer je wilt vluchten naar een ander verder gelegen land zou ik kijken naar vooraf klaargemaakte maaltijden zoals MRE's of Katadyn en Emergency Food (deze zijn ZEER duur, dus niet buitensporig inslaan) of naar een manier kijken waarop je simpele maaltijden snel in elkaar kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel hele goede info, ik wil vooral thuis kunnen blijven, we zijn met 3 a 4 man thuis, allemaal boven de 18, wel wil ik de mogelijkheid hebben om te kunnen vluchten als het moet, dat is een beetje waarin hij lastig is denk ik. Het is vooral bedoelt voor overstromingen en sabotage van infrastructuur. atoombom hoef ik zelf niet perse te overleven. Het idee is vooral om een paar dagen zonder water en elektra te kunnen. Fijn dat u een beetje feedback geeft, kan ik veel mee. Ik was nog wel benieuwd hoe ik het goed kan opslaan. alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste manier om deze dingen thuis op te slaan zou ik in de standaard bakken van de Action doen (want die zijn betaalbaar en je kan direct zien wat er in zit), of als je meer een beetje verborgen wilt houden wat er in zit, kijken naar militaire kisten bij de dump of bij de kringloop. Dit soort houten en plastic opslagboxen kunnen eindeloos gestapeld worden, gaan zeer lang mee en in het geval van hout kunnen ook als nood-voorraad dienen. Belangrijk is wel dat je al je spullen (en vooral het eten) op een temperatuurvaste locatie opslaat. Voedsel gaat het langste mee als er geen licht en geen temperatuurschommelingen zijn.

 

Voor het mobiele gedeelte zou ik als ik jou was gaan kijken naar een Bug-Out-Bag voor alle leden van de familie met daarin de benodigdheden om 3 tot 5 dagen van huis te kunnen overleven. Hiervoor zou je bijvoorbeeld NRG-5 rantsoenen kunnen kopen en in elke rugzak 5 stuks stoppen. Dan weet je tenminste zeker dat je er niet meer naar om hoeft te kijken (NRG-5 blijft minstens 25 jaar goed) en kun je de tassen wegzetten voor een dag die hopelijk nooit komt. Wij zijn thuis met z'n 6'en en ik heb 6 tassen van verschillende formaten klaar staan mocht het nodig zijn om te vluchten (vuur-spullen, kleding, hygiëne, medicijnen, survival-mes etc). Elke tas heeft ook een veldfles, LifeStraw en 50 waterpurificatie tabletten erin voor wanneer het niet redelijk blijkt te zijn om genoeg water mee te nemen in de auto's of wegen niet langer begaanbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zit er in een "complete" EHBO set? Dit is een vak op zich, en ik zou toch echt moeten aanbevelen ook deze zelf op te bouwen/aan te passen en niet zo van de winkel in de kast/ton/kist te stoppen.

Op het moment dat u moet gaan vluchten, is het natuurlijk sowieso handig om voor iedereen een degelijke, maar niet te duur/groot ogende, rugzak te hebben met de nodige zaken. Ook dit is een vak apart, dus stel deze ook vooral zelf samen!

Daarbij ook de tip om, mocht de mogelijkheid er zijn, het eens te proberen. Zet alle elektra uit (behalve evt koelkast/vriezer), haal geen water uit de kraan, en probeer het met zijn vieren eens 5 dagen hierop uit te houden. Dat geeft denk ik het beste beeld van wat er voor u en uw groep hierin mist, of misschien wel helemaal niet nodig is. Ook uw bug-out bags kunt u op deze manier testen, door er bijvoorbeeld enkel eens een lange wandeling mee te maken (hoe ligt dat ding op uw rug? is het niet allemaal veel te zwaar? etc.) Dat soort dingen zijn handig om nu te weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goedendag. Pas een account aangemaakt en ik neem de vrijheid om op dit topic te reageren. Ik neem aan dat er uitgegaan wordt van stroomuitval. Ik zou dan niet vertrouwen op waxinelichtjes, die erg weinig licht en warmte geven. Waarom niet gewoon kaarsen? Daarnaast zou ik een paar olielampen aanschaffen (stormlantaarns van Feuerhand zijn ideaal) en lampolie dan wel petroleum, te koop in iedere supermarkt. Ik giet de olie over in jerrycans die ik op straat heb gevonden. Hetzelfde doe ik trouwens met wasbenzine, ethanol (alcohol) en spiritus. Ik mis in je opsomming ook iets om water in op te slaan. Kan ook in jerrycans en misschien is het handig om te denken aan een manier om regenwater op te vangen. Soms worden de meest voor de hand liggende dingen over het hoofd gezien. Zo heb ik een kleine barbecue en wat kolen voor noodsituaties.

 

(Edit: mocht ik dingen vermelden die hier al overbekend zijn, mijn excuses. Ik heb nog niet veel posts gelezen hier.)

aangepast door AyoV
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...