Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jongens vergeet je dieren niet! Dierenvoer raakt als eerste op bij een SHTF!


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Mandy : Helaas, platte daken doen we niet aan in Zweden, die storten in in de winter als er zo'n 2 meter sneeuw op ligt! :)

 

Ik heb wel een tuin van 1600m2, dus plek zat, da's het probleem niet, 't is meer het budget wat ontbreekt, maar dat komt wel goed. Alles komt goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf hebben wij 1 hond, 1 hamster en 1 chihuahua (en nee dat is geen hond: regel 1 = als het blaft en met alle vier de pootjes van de grond komt, dan is het geen hond) mijn honden drinken allebei het liefst regen en sloot water... thuis drinken ze bijna niets maar tijdens het wandelen drinken ze uit de sloot. en verder zou ik ze ook de restjes geven. en vlak de honden en katten zelf niet uit in het vinden van eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kinderen krijgen sowieso een keer in de week rauw vlees (ipv blikjes waar de tandjes alleen maar slecht van worden en ze diabetes van kunnen krijgen). Dus het zal voor ze niet al teveel wennen zijn om vaker rauw vlees te krijgen ;). Ik moet het voor een van de poezelbeesten wel klein snijden, want hij is al op leeftijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roeier ; pas je wel heel goed op met varkensvlees? Niet doen hoor!

Alles wat je nog niet wist over Aujeszky

Dat je je kat of hond beter geen rauw varkensvlees te eten kunt geven is bij de meeste huisdiereigenaren wel bekend. Dat dit is ter voorkoming van een besmetting met het dodelijke Aujeszky-virus zal echter niet iedereen weten.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/86971-alles-wat-je-nog-niet-wist-over-aujeszky.html
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
zelf heb ik een hond, een niet extreem grote hond maar toch nog rond de 25kg. hij zal in de maand zo ongeveer 10a15 kilo aan droge brokken eten.

 

Wij hebben 3 honden 25-30-35 kilo en ze eten 40 kilo droogvoer per maand. Dus inderdaad zit je daar al snel aan. Wij hebben voor hen altijd standaard voor 2 maanden in huis.

Het water dat ze drinken is inderdaad ongelooflijk zo veel!

 

Verder heb ik hier geantwoord http://preppers.nl/forum/threads/2985-Huisdieren/page2 Trouwens goede topics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ik denk dat je op een gegeven moment op het punt gaat komen dat je moet gaan bedenken wat je met je dieren aanmoet : vrijlaten en hopen dat ze het overleven of ze op de meest humane manier aan hun eind helpen . het is niet reëel om tonnen voer mee te zeulen als je voor jezelf moet zorgen . in zo'n geval kies ik voor de 2e optie . juist omdat ik voor hun welzijn verantwoordelijk ben .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je op een gegeven moment op het punt gaat komen dat je moet gaan bedenken wat je met je dieren aanmoet : vrijlaten en hopen dat ze het overleven of ze op de meest humane manier aan hun eind helpen . het is niet reëel om tonnen voer mee te zeulen als je voor jezelf moet zorgen . in zo'n geval kies ik voor de 2e optie . juist omdat ik voor hun welzijn verantwoordelijk ben .

@der_obergefreiter. Ik heb op het andere simultane topic ook geantwoord. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik thuis kan blijven. Als ik moet weggaan van mijn huis, neem ik mijn honden mee en wat mee kan aan voer voor hen en ons gaat mee. Voor de rest (katten, pluimee) zal ik de zakken voer die er zijn open neerzetten, water is er voldoende voor hen ivm een vijver en dan hopen dat ze het redden met dat voer en anders uit de natuur. Ik denk dat ze een gerede kans maken.

 

In laten slapen hebben wij het ook over gehad bij een shtf. Ik vrees alleen dat de dierenarts dan niet meer beschikbaar is. Die zal ook weggevlucht zijn. Dat zou dan betekenen dat ik de dieren zelf zou moeten doden uit humaniteit. Oef of ik dat kan?

 

Ik weet in ieder geval uit ervaring dat honden enorm goed kunnen overleven op bijna niets. Mijn honden heb ik zelf van de straat geraapt uit landen buiten NL. De toestand waarin ik ze vond, was bijzonder mager, akelig mager maar toch heel levendig en verder goed gezond, soms oppervlakkig gewond maar zelfs dat lijkt dan geen echt groot probleem. Van eentje weten we zeker dat hij minimaal twee weken had gezworven omdat hij overal gesignaleerd was. Maar mogelijk veel langer. Dus wat honden betreft als we ze zouden moeten laten gaan, dan geloof ik dat ik ze toch vrij zou laten, maar ik vermoed dat ze niet van onze zijde zouden wijken omdat wij voor hen voedsel en bescherming betekenen.

 

Ik respecteer overigens je keuze om je dieren niet te willen laten lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

lui , ik lees hier vaker dat mensen hun dieren "vrij" laten, maar realiseren jullie wat je doet ?

A. de meeste dieren zijn dermate gedomestiseerd dat ze zich amper zullen redden en dus een lijdensweg te gemoed gaan .

B. als ze het al redden dan creëer je een nieuwe plaag , troepen zwervende honden bv. , die bij verwildering ook "wild gedrag"gaan krijgen .

C. je maakt ze tot prooidier van eventuele achterblijvers .

 

lijkt me niet iets wat ik voor mijn fikkie of minoes wenselijk acht . en dat alleen omdat ik de verantwoordelijkheid niet wil dragen om ze op een humane manier om zeep te helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ok, nu komt het onsmakelijke deel :

als je een jas of deken strak om kat heen wikkelt kan hij/zij geen klievende uithalen meer doen . en blijft kop en nek vrij.

invriezen (bevriezing is redelijk netjes al heeft het niet mijn voorkeur)

gif(mits snel werkend)

genadeschot (indien voorhanden)

verdrinking( nog minder mijn voorkeur)

bij honden zal een messteek in hart iets eenvoudiger zijn .

 

LET WEL : dit komt niet voort uit het zonodig willen slachten van huisdieren , maar ter voorkoming van evt. leed . en ja, ik vond het laten inslapen van mijn honden door een spuitje ook al niet leuk , dus dit zal helemaal geen pretje worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, nu komt het onsmakelijke deel :

als je een jas of deken strak om kat heen wikkelt kan hij/zij geen klievende uithalen meer doen . en blijft kop en nek vrij.

invriezen (bevriezing is redelijk netjes al heeft het niet mijn voorkeur)

gif(mits snel werkend)

genadeschot (indien voorhanden)

verdrinking( nog minder mijn voorkeur)

bij honden zal een messteek in hart iets eenvoudiger zijn .

 

LET WEL : dit komt niet voort uit het zonodig willen slachten van huisdieren , maar ter voorkoming van evt. leed . en ja, ik vond het laten inslapen van mijn honden door een spuitje ook al niet leuk , dus dit zal helemaal geen pretje worden .

 

Wat een luguber, maar humaan bericht, het is denk ik iets om over na te denken, ook al wil je dat niet. Het ook nog zo zijn dat dieren voedsel worden voor de buurman omdat ze toch niet bij huis vandaan gaan(dat is ook hun huis) en de buurman heeft honger. Dan kan als laatste redmiddel het snel doden nog het beste zijn, ik meen als laatste redmiddel, we hebben inmiddels geen katten meer, maar kan dat nog verdriet van hebben:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ja, het is een onsmakelijke gedachte, maar de alternatieven vind ik persoonlijk erger . en ik ben en blijf als bezitter verantwoordelijk voor het "welbevinden"van mijn dieren en kan/mag in zo'n situatie, die drastische besluiten vraagt niet weglopen of de (voor mij) makkelijkste beslissing nemen .

maar leuk................................ moet er niet aan denken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

helaas heb ik nog hond nog kat meer . en ellende over mij afroepen door mijn gifkikkers op het menu te zetten strookt niet met mijn gedachten ivm overleven .

bovendien gaat het hier niet om overleven, maar om de verantwoording te nemen voor het evt lijden van jouw geliefde huisdier

al zul jij als veganist daar enige moeite mee hebben , denk ik zo maar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

of moet ik uit jouw reactie concluderen dat je veganisme overboord zet en je tanden gaat laten zinken in sappig dijbeentje van je net afgeslachte kat?

 

 

ik heb zelf in zuidwolde gewerkt in het asiel. en daar zat het vol met dieren die , onder het mom van : het redt zichzelf wel , in het wild rondliepen . de meesten redden zich dus niet , echt niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

In div topics heb ik al aangegeven dat als ik zou móéten overleven, ik waarschijnlijk principes opzij ga zetten door met insecten te beginnen. Dan wormen. Mogelijk vissen en daar stopt het voor mij bij. Zeg ik nu. Wie weet hoe ik er dan insta. Daar ben ik heel realistisch in.

 

Verder heb ik ook ergens geschreven dat als er bijv dieren sterven door honger, een natuurlijke dood heb ik het dan over, en ik heb ook honger, dat ik ze dan waarschijnlijk wel opeet.

 

Ook over het humaan naar de andere wereld helpen van je huisdier heb ik het ook al met je gehad. Jij zei eerst een spuitje. Ik antwoordde daarop dat ik denk dat er geen spuitjes meer voorhanden zullen zijn. Dus humaan doden is er dan niet meer bij. Ik als leek, heb ik ook al geschreven op dit forum ergens, ik als leek, zou niet weten namelijk hoe ik humaan mijn dier zou moeten slachten. Iedere humaniteit vergaat daarmee en zal waarschijnlijk in mijn geval zorgen voor erg veel dierenleed.

 

Gesteld dat ik het wel zou kunnen, of ik ze dan opeet. Mogelijk. Als er een échte, échte, shtf is, en ik niets meer heb en ik het lijden van mijn dieren niet zou kunnen aanzien, en ik beheers een methode om hen humaan te doden, dan zou het ridicuul zijn hen onder de grond te stoppen. Dan moet je ook zo stoer zijn om ze op te eten.

 

Ik denk echter en ik val in herhalingen omdat ik dat ook al gezegd heb in een topic, ik denk echter dat ik mijn honden mee zou nemen. Mijn katten, kippen, eenden daar knip ik alle voerzakken voor open. Dan hebben ze máánden genoeg. Water hebben ze altijd vanwege onze vijver. Daarnaast trekt dat opengemaakte voer veel muizen aan, dus hebben ze eten zat. Kippen verschalken ook wel eens een muis trouwens. Verder kunnen katten goed voor zichzelf zorgen, de bossen grenzen achter ons huis. Dat een ander ze mogelijk afschiet om op te eten. Tja, ik zou natuurlijk hels zijn. Maar mogelijk zou ik het ook begrijpen, want zij zouden ook honger hebben en hun grenzen verlegd hebben. En als ze het dan maar humaan gedaan hebben.

 

En wat ik ook al gezegd heb in dit topic of een ander topic, dat ik mogelijk als ik echt echt echt geen eten voor mijn honden meer heb (maar dat betekent ook dat ik geen eten meer voor mezelf heb omdat ik altijd met ze zal blijven delen) dat ik ze de vrije keus zou geven weg te gaan omdat ook honden erg goed in staat zijn zichzelf te bedruipen. Een hond is een opportunist. Ik zie het aan de zwerfhonden die ik in het buitenland heb gevonden. Mager als een lat, maar levendig. En ja, uiteraard zijn er dan weer meutes. Dat gebeurt overal ter wereld heden ten dage. Ook je gedomesticeerde honden, zijn nog steeds groepsdieren en hun overlevingsdrang is sterk. Ze zullen weer naar hun instinct gaan handelen. De een zal er beter in zijn als de andere. En ja, mogelijk worden ze dan afgeschoten. Allemaal even vreselijk, maar dan hebben ze in ieder geval een kans gehad. Waarschijnlijk zullen ze zich tegoed doen aan het aas van duizenden gestorven mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ok, dat betekent dus dat er een hele meute "opporunisten"vrij rond gaat zwerven . lijken vretend, ziekten verspreidend, misschien zelfs wel kinderen rovend . ik snap dat jij er vanuit jouw overtuiging enigszins moeite mee hebt, maar ik gun achterblijvers die ellende niet . en die dieren ook niet . het idee om ze af te moeten maken trekt mij evenmin , maar ik mis dan ook jouw idee over de waarde van een dierenleven . ik denk dat we hierin niet tot een vergelijk gaan komen . ik ventileerde slechts mijn mening naar aanleiding van een post eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...