Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jongens vergeet je dieren niet! Dierenvoer raakt als eerste op bij een SHTF!


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Je hebt het nu over dat je achterblijvers geen ellende gunt, maar eerder ging het puur over dierenliefde?

 

En een ieder verstaat onder dierenliefde wat anders. Mijn buurman houdt echt heel heel erg van zijn dieren zegt hij. Maar hij brengt ze wel naar de slacht om ze op te vreten.

Mensen, veel mensen, verklaren mij helemaal gestoord als het om (mijn) dieren gaat. Mensen snappen sowieso niet dat ik dieren red. Ze van de straat haal. Van mijn hele troep dieren die hier rondloopt, is er alleen een kip, en een paard die ik gekocht heb. De rest is allemaal gered, tot zelfs de andere paarden toe. Dieren die voor anderen afgeschreven zijn vanwege een kreupelheid, "vals" karakter, of ik gered heb van een verdrinkingsdood etc vinden bij mij een goed tehuis. Dát is mijn dierenliefde.

 

Ja, ik denk sowieso, dat er in een SHTF situatie, een échte ramp heb ik het dan over, er kolonies dieren gaan ontstaan. En ja, die gaan roven en moorden. Fast forward to the past.

 

En in tijden van toekomstige nood kan ik niet nú zeggen hoe ik dán zal reageren. Ik denk dat dat alleen maar realistisch is.

 

Maar jíj hebt geen katten of honden meer, dus gelukkig heb jij deze zorgen waar ik me dagelijks 100.000 keer het hoofd over breek niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ok, nu komt het onsmakelijke deel :

als je een jas of deken strak om kat heen wikkelt kan hij/zij geen klievende uithalen meer doen . en blijft kop en nek vrij.

invriezen (bevriezing is redelijk netjes al heeft het niet mijn voorkeur)

gif(mits snel werkend)

genadeschot (indien voorhanden)

verdrinking( nog minder mijn voorkeur)

bij honden zal een messteek in hart iets eenvoudiger zijn .

 

LET WEL : dit komt niet voort uit het zonodig willen slachten van huisdieren , maar ter voorkoming van evt. leed . en ja, ik vond het laten inslapen van mijn honden door een spuitje ook al niet leuk , dus dit zal helemaal geen pretje worden .

 

overdosis pijnstiller in het hart, dat gebeurt bij de meeste kleinere dieren zoals honden katten etc bij de dieren arts

Link naar reactie
Delen op andere sites

overdosis pijnstiller in het hart, dat gebeurt bij de meeste kleinere dieren zoals honden katten etc bij de dieren arts

 

Vreemd, ik heb helaas al veel dieren moeten laten inslapen in mijn (lange) leven, waaronder vier honden en veel verschillende dierenartsen gehad, maar ik heb nog nooit een dierenarts een overdosis pijnstiller in een hart zien geven?

 

Mijn dierenartsen brachten het dier intraveneus onder narcose en gaven dan via dezelfde naald nog in de ader met een ander middel de finale dosis, dat gebeurde 30 jaar geleden zo en begin dit jaar nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik heb helaas al veel dieren moeten laten inslapen in mijn (lange) leven, waaronder vier honden en veel verschillende dierenartsen gehad, maar ik heb nog nooit een dierenarts een overdosis pijnstiller in een hart zien geven?

 

Mijn dierenartsen brachten het dier intraveneus onder narcose en gaven dan via dezelfde naald nog in de ader met een ander middel de finale dosis, dat gebeurde 30 jaar geleden zo en begin dit jaar nog steeds.

 

Ik heb het één keer gezien bij een konijntje wat Het Snot had. Na een week verzorgen en drie dierenartsbezoeken gaven we het op en de dierenarts maakte met een lange naald direct in het hart een eind aan zijn leventje. Maar meestal gaat het zoals jij beschreef omdat dat vriendelijk is voor het dier.

 

@ Algemeen: Ik vind wel dat als je van dieren houdt je ze niet moet laten lijden. Dat gebeurt in de wilde natuur ook niet. Een ziek dier zal worden gedood door andere dieren. Dat is niet wreed. Dat is "humaan". Vaak is het de mens die uit eigenbelang (lees: zielige emoties) die dieren onnodig laten lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

yep, ik heb ook niks tegen een goed gericht genadeschot. als iemand weet wat ie doet . ik ben helaas niet in het bezit van een vuurwapen , zal dus , mocht ik ooit weer tot aanschaf van hond overgaan , iets anders moeten bedenken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In mijn beleving staat daar niet zoveel relevants. Ik heb even gegoogled op hoe men een huisdier in laat slapen en ik kom geen links tegen waar men in het hart iets inspuit en zeker niet meteen zonder eerst het dier te verdoven. Zomaar een linkje over hoe het gaat: http://kids.licg.nl/1d4/

 

En dan het vechten van een paard tegen een narcose. Vind ik een fabeltje. Ik heb twee keer een paard hier thuis onder narcose moeten hebben, twee verschillende dieren, en ja ze staan te tollen en tuurlijk willen ze zich op de been houden, maar dat "vechten" tegen een narcose is overdreven.

 

Ook de dame op dat bokt topic die zegt dat haar hond zo lang op de tafel van de dierenarts heeft liggen strijden, zal een uitzondering op de regel zijn, als het al niet schromelijk overdreven is. Iedere welopgevoede dierenarts die ziet dat een dier niet goed reageert op de spuit, verhoogt de dosis en geeft die nog een keer.

 

Per dierenarts verschillend. Mwah. Eens tellen hoeveel dierenartsen er dieren van mij hebben moeten laten inslapen. Dat zijn er een stuk of vijf gedurende de jaren. Behalve de 4 honden die ik noemde, hebben we in mijn leven 9 geitenvrienden, 2 siervarkentjes, een stuk of vier cavia's, konijntjes, hamsters, ratjes en alles wat ik nog vergeet, geholpen naar de andere kant te mogen vertrekken. Dat van die overdosis pijnstiller in een hart heb ik niet hoeven meemaken. Bij de allerkleinste diertjes zijn het geen twee spuitjes maar gewoon gelijk een overdosis slaapmiddel/narcose.

 

En mocht je nu het idee krijgen dat ik al mijn dieren maar af laat maken ;-) dieren bereiken bij ons extreem hoge leeftijden waar dierenartsen zich regelmatig over verbazen.

 

Maar volgens mij dwaalt het topic geheel af van de oorspronkelijke vraag van Mr.Gold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor @IsaBo, ik was aan het tikken toen jij postte, maar zelfs bij hamstertjes heb ik nooit een spuit direct in het hart zien gaan. Zie mijn antwoord.

 

En geheel met je eens dat veel mensen geen afscheid kunnen nemen van hun dier en lijden onnodig rekken. Seen it, been there, done it. Ik heb een heel makkelijk principe. Ik vraag aan de dierenarts, wat zou jij doen als het jouw dier was. En ik volg dan zijn raad. Gelukkig heb ik heel reële dierenartsen die niet om geld te trekken nog een pilletje hier en een pilletje daar aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor @IsaBo, ik was aan het tikken toen jij postte, maar zelfs bij hamstertjes heb ik nooit een spuit direct in het hart zien gaan. Zie mijn antwoord.

 

Sorry, maar ik zit toch echt niet te liegen. Zag het zelf gebeuren, was ook erg verbaasd. Maar het konijntje was al ver heen. Het zal er weinig van gemerkt hebben.

 

Wat vechten tegen de narcose betreft. Dan kan. Een van onze honden was vorig jaar op een stok gesprongen met apporteren en moest geopereerd worden om resten van de stok en vuil te verwijderen (natuurlijk in het weekend :( ). De dierenarts heeft meerdere dosis moeten geven want hij wilde niet onder zeil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik zit toch echt niet te liegen. Zag het zelf gebeuren, was ook erg verbaasd. Maar het konijntje was al ver heen. Het zal er weinig van gemerkt hebben.

 

Wat vechten tegen de narcose betreft. Dan kan. Een van onze honden was vorig jaar op een stok gesprongen met apporteren en moest geopereerd worden om resten van de stok en vuil te verwijderen (natuurlijk in het weekend :( ). De dierenarts heeft meerdere dosis moeten geven want hij wilde niet onder zeil.

 

Ik beschuldig je niet van liegen, hoor, @IsaBo, ik ben gewoon verbaasd en blij dat ik dat nog niet heb hoeven meemaken.

 

En over je andere opmerking, dat bevestigt exact mijn opmerking! Een goede dierenarts ziet wanneer hij moet bijspuiten en doet dat ook. Dat gebeurde ook bij jullie hond.

Op de link gegeven door obergefreiter naar bokt.nl vertelde een meisje dat haar hond op de behandeltafel na de fatale prik nog heel lang had liggen vechten. Daar refereerde ik aan. Dat moet óf overdreven zijn óf ze heeft pech gehad met een slechte dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

paarden die vechten tegen de doodspuit heb ik zelf gezien en ook gehad en dan heb ik het niet over het tollen op benen.Zelf doe ik het liefst schieten en dan snijden.Veel sneller en pijnlozer.

Spuit in het hart wel een sgehoord ook van DA die dit wel eens deed maar verschilt per dierenarts welke aanpak.

 

Maar heeft iedereen hier zakvoer opgeslagen of blikken?Ik heb maar ongeveer 10 kilo aan brokken voor de honden en ook 5 kilo voor de katten en de rest bilkvoer.Mijn ene hond eet smuldier maar vreet zo brok of blik als het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...