Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper must have: Cobra adder RX


Gast

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
16 uur geleden, Paratoi zei:

Hij heeft een hoog AR15 gehalte met die rails, sling en stock. 
Wat is de penetratie capaciteit in blok gasbeton op 10 meter?

Haha hij heeft een hoog Tactical gehalte inderdaad. Met 130 LBS, toch een krachtige boog, maar een AR15 is het natuurlijk niet. Wel volledig legaal en met een 5 schots magazijn (uit te breiden naar 7 en nog meer gadgets), snel te laden en te schieten.

Qua inslagkracht zal je je verbazen. Er zijn natuurlijk al meerdere reviews hierover (tot op 30 meter nauwkeurig), maar dan ontneem ik je het plezier binnenkort de mijne misschien te kijken. In de review zal ik ingaan op alle specs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, geïnspireerd door Jörg Sprave waarschijnlijk?

 

Hij heeft deze (oude) innovatie verbeterd en oorspronkelijk als "instant legolas" gebouwd voor een boog, en naderhand ook op kruisbogen toegepast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ah, geïnspireerd door Jörg Sprave waarschijnlijk?

 

Hij heeft deze (oude) innovatie verbeterd en oorspronkelijk als "instant legolas" gebouwd voor een boog, en naderhand ook op kruisbogen toegepast.

 

 

De grote Jörg, of Joerg zoals hij ook wel eens genoemd word, van de Slingshot channel.

Aaah...geweldige Duitser met veel innovatieve ideeën die de wereld van boog en kruisboog in rap tempo aan het veranderen is.

Ik wilde de Cobra al in bezit hebben sinds hij op het idee kwam om er een magazijn op te zetten.

Geweldige samenwerking met EK Archery in deze, die zijn idee van het magazijn binnen korte termijn volledig geadopteerd had.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Op 1-6-2021 om 00:08, Madeliefje zei:

Ik heb de 130lbs in bestelling.

5schots magazijn 

Schiet door een lederen jas en 20cm vlees.

Op wat voor afstand? En 20 cm vlees is leuk voor een konijn(ook een leren jasje) maar of je er iets groters mee omlegt is de vraag. Tenzij je natuurlijk op het ogenblik verboden pijlen gebruikt. Maar dan is weer de vraag of dat gaat met een magazijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -geanonimiseerd- zei:

Op wat voor afstand? En 20 cm vlees is leuk voor een konijn(ook een leren jasje) maar of je er iets groters mee omlegt is de vraag. Tenzij je natuurlijk op het ogenblik verboden pijlen gebruikt. Maar dan is weer de vraag of dat gaat met een magazijn.

 

Verdiep je maar is in 130lbs en kijk de filmpjes op YouTube.

Meer kracht dan jij denkt.

 

Een 80lbs kruisboog is dodelijk tot op ongeveer 20-25 meter. Op grotere afstand kan hij nog steeds voor grote verwondingen zorgen. En een hooibaal is echt niet genoeg. Ik dee dat in het begin een keer toen ik er nog weinig verstand van had en toen ging hij dwars door de baal EN de schutting die er achter stond.

https://www.kruisboogkopen.com/hoe-hard-schiet-een-kruisboog/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet hoe het werkt en hoe hard het gaat, zeker op korte afstand. Verdiep je eens in jacht met een boog en het soort pijlen of bouten je ervoor gebruikt. 

Dat je een inbreker er mee omlegt begrijp ik wel, maar als je je avondeten er vandoor ziet gaan met je dure pijlen (aangenomen dat je ze na een SHTF niet meer op de hoek van de straat kan kopen) is de grijns snel van je gezicht. De kracht mag er dan zijn, als de pijl de wond afsluit, dat zal je er toch achteraan moeten.

Voor vogels lijkt het me wel weer ideaal, maar dan met een blund.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 24-6-2021 om 20:18, -geanonimiseerd- zei:

Ik weet hoe het werkt en hoe hard het gaat, zeker op korte afstand. Verdiep je eens in jacht met een boog en het soort pijlen of bouten je ervoor gebruikt. 

Dat je een inbreker er mee omlegt begrijp ik wel, maar als je je avondeten er vandoor ziet gaan met je dure pijlen (aangenomen dat je ze na een SHTF niet meer op de hoek van de straat kan kopen) is de grijns snel van je gezicht. De kracht mag er dan zijn, als de pijl de wond afsluit, dat zal je er toch achteraan moeten.

Voor vogels lijkt het me wel weer ideaal, maar dan met een blund.

 

Een normale handboog gebruikt voor 'oorlog', is rond de 90lbs en enkel geschikt voor geoefende boogschutters. Geschikte pijlen met de juiste punt is zeker niet goedkoop en als je je avondeten hiermee weg ziet rennen, ben je ook niet blij.

130lbs is een behoorlijke brute kracht. Zelfs met de normale pijlen schiet ik dwars door je heen. Gelukkig is er reeds een goedkoper alternatief op de markt en als men nu al inslaat, kan je een behoorlijke slagkracht hebben als SHTF.

Uiteraard heb ik de adder als hobby en is het niet mijn doel om inbrekers neer te schieten. Dat gezegd hebbende, is het een tool die dit zeker wel kan indien nodig en SHTF gerelateerd.

De adder is tot op 30 meter nauwkeurig en kan tot max 50 meter trefzeker zijn.

Met de dure pijlen kom je ongeveer uit op €7,-per pijl. Valt best mee als je ziet welke prijzen er gehanteerd worden in de boogsport voor kwaliteits pijlen.

Met de goedkopere pijlen ben je 26,50 per tien stuks kwijt. Dat komt neer op€2,65 per pijl. Ik heb tien van deze pijlen gekocht om te kijken op welke manier deze verschilt van de duurdere pijlen, en kan geen onderscheid ontdekken. De goedkopere pijlen heb ik meerdere keren mee geschoten en uiteindelijk gecategoriseerd als zijnde kwalitatief goede pijlen.

Broadheads zijn verboden in NL, maar als deze gemonteerd zouden zijn (en dat is mogelijk met de adder), heb je een krachtig wapen om mee op jacht te kunnen gaan en een krachtige en meer doeltreffende manier dan een normale jachtboog, waarmee je zeker op groot wild mee kan schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...