Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vegetarische gastheer voor vleesetende gasten?


bjo1998

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van wat @Samurai in een van de veggi topics schreef, kaart ik dit dilemma aan. Een goed gastheer zorgt dat alle wensen van zijn gasten vervuld worden. Maar wat als zij vleeseters zijn. Als gastheer zou je dit dan aan je gasten moeten serveren?

 

Ik vind van niet. Als wij mensen te eten vragen dan zeg ik erbij dat we veganistisch voor ze zullen koken. De meesten kennen ons en onze uitstekende keuken en verheugen zich daarop. We zetten ze met gemak 5 gangen voor, maar er komt (behalve eieren van onze kippen) geen dier bij kijken. Of ja, er zitten wel drie honden en drie katten te kijken, maar die krijgen niets. We gaan niet van onze principes afwijken voor gasten, ze krijgen niets dierlijks (behalve die eitjes), maar brengen het als een extra bijzonder diner. Mensen vinden het leuk onze gerechten uit te proberen en vinden het altijd toppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Klopt helemaal, als uitweiding en ter beter uitleg, ik serveer mijn avondeten altijd vegetarisch, geen klachten als

goede kok. Maar als mijn moeder logeert, en ze gaat naar supermarkt en komt terug met vlees, dan mag ze dat best eten

ook al weet ze hoe ik erover denk. Maar ik ga haar mijn levenswijze niet opdringen. Dan krijgt ze in plaats van

een volle vegetarische aardappelschotel (voor mij) een bakje vegetarische bami, en dan mag ze het stukje zelfgekocht

vlees er voor zichzelf bij serveren. Even afgezien van het feit dat ik niet ga shoppen voor wat een ander eet.

 

Ik eet bijna voor niets, als een ander dan duur supermarkt voedsel wilt gaan ze het zelf maar kopen.

Heb genoeg ruzie en discussies gehad waarom heb je dit of dat niet, zeg ik maak het zelf (brood/cake etc) en geen vlees,

en niet goed daar is het gat van de deur of ga het zelf kopen. Na lang wennen is dit gelukt.

Het is toch niet de bedoeling dat je een ander gaat onderhouden, dring hen niks op maar zij mij ook niet met

hun dure verspillende supermarkt etenswijze buiten het vegetarische aspect en de gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als mensen hier komen krijgen ze allerlei lekkere dingen maar geen vlees/vis !!

kom op zeg ! zou het ook niet redelijk vinden om te verwachten

andersom als ik ergens kom eet ik vaak heel "kaal" dus alleen aardappels/groente en wordt er ook niet de moeite genomen voor mij een eitje te koken oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kook voor mijn zoon nog 1 of 2 keer per week vlees of kip. Puur omdat hij het graag eet, (leren eten bij zijn vader, een enorme vlees eter) en omdat ik vind dat hij er later eventueel zelf voor mag kiezen om vegetarier of niet te worden. Het is wel zo dat ik als moeder gewoon vind dat 2x per week genoeg is, en ik het domweg gezonder voor hem vind om niet vaker vlees te eten.

Maar als ik gasten krijg, doe ik mijn best om iets lekkers voor ze te koken. Daarbij houdt ik zeker wel rekening met de dingen waarvan ik weet dat ze het niet lusten. Maar ik ga niet speciaal vlees voor ze maken. Dat vind ik onzin. Wat ik kook is vrijwel altijd lekker en met liefde gemaakt. Daar gaat het toch om?

Heb gelukkig nog nooit klachten gehad :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig en leuk om jullie reacties te lezen en hoe jullie daar in staan. Wij hebben wel 1 vriend die als hij bij ons komt eten, inderdaad zijn eigen vleeswaren bij zich heeft. Hij weet dat wij zijn vlees niet gaan bereiden, dus neemt hij bereid vlees of vleeswaren mee. Daar laat ik iedereen vrij in, alhoewel ik het wel bot van hem blijf vinden, maar ja, hij is dan ook enigszins lomp te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak voor mijn gezin, maar ook voor mijn vleesetende gasten toch wel altijd vlees klaar.( terwijl ik toch echt heel streng ben met alles gescheiden klaar maken en ook absoluut niet dezelfde lepels etc zal gebruiken. ) Dit omdat ik mijn leefwijze niet aan anderen op wil dringen en ervan uitga dat wanneer ik rekening houd met hen, zij ook met mij rekening zullen houden. Ik heb dit ook nooit als probleem ervaren, en wanneer ik bij anderen eet staat er ook altijd netjes iets vegetarisch voor mij klaar.( Heb er ook nooit gezeur over gehad).Wel grappig om te lezen dat ieder er op zijn eigen manier mee om gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...