JohnVonSchutz Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 Ik ben vorige maand geslaagd voor mijn eerste examen. Het ging wel goed maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat dvd's met goede uitleg wat de bedoeling is van een bepaalde techniek, zijn er een paar die jullie aanraden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Geen idee van dvd's, maar op Youtube staan wel een boel goede filmpjes. Wel is een beetje ervaring handig om het kaf van het koren te scheiden. Met een geslaagd examen achter de rug lijkt me dat geen probleem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 ik ken wel wat jongens die krav maga doen/ lesgeven op expert level enz. maar meestal kunnen die jongens net als itay gil goed vechten dankzij ervaringen in andere vechtsporten. ik blijf erbij dat krav alleen een goede vorm van mzv (militaire zelfverdediging) is. alleen de meeste top instructeurs zijn goede freefighters/ israeli jiujitsu jongens. ik vind de benadering van Itay wel goed te meer vanwege zijn achtergrond Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 3 juni 2013 Delen Geplaatst: 3 juni 2013 Ik ben ook van plan een vechtsport te gaan doen, ter verdediging van lijf en leden, en samen met mijn kinderen Alex(12) en Lisa(10). In een ver verleden heb ik karate en pentjak-silat (ben de naam van de stijl zelfs vergeten, ik geloof petjoet of zoiets), maar ik denk niet dat ik daar nu nog iets mee kan... ik ben geen vechter van nature. Krav-maga lijkt me wel effectief, een snelle uitschakeling van de aanvaller. Of heeft iemand betere suggesties? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 30 juni 2013 Delen Geplaatst: 30 juni 2013 Wij hebben een hoop mensen die eerst andere oosterse vechtsporten hebben gedaan maar de meeste vinden dit zo leuk omdat het makkelijk leert en omdat het meteen kan gebruiken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 3 juli 2013 Delen Geplaatst: 3 juli 2013 Ja, @ JohnVonSchutz, daarom lijkt me dat een goede sport voor mij en de kids (12 en 10 j.). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 5 juli 2013 Delen Geplaatst: 5 juli 2013 Idd. Hier en daar wordt er krav maga gegeven voor kinderen. Dit is nog niet helemaal op vechten gericht maar meer op eigenwaarde, voorkomen en dergelijke dingen. Zodra het bij mij in de buurt iets komt voor de kinderen gaan de mijne er ook op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 9 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2013 @JohnVonSchultz ik heb geen ervaring met Krav maga , maar voor degene die interesse in die zaken hebben bij ''Torrent '' (is een peer to peer dowloader , je kan mutorrent daarvoor gebruiken om te downloaden ) kan je een heleboel erover vinden , zowel videos als pdfs ed krav maga maar ook akaido tai chi karate etc er staat van alles zo maar een voorbeeldje ;-) http://kickass.to/search/krav%20maga/ gr will Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten