chrisprep Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Een tijdje geleden kocht ik een kookset van het zweeds leger, de versie in inox, ze zijn ook in aluminium te krijgen. Origineel zat er een dikke kaki verflaag op, heb deze er volledig afgeschuurd . De set bestaat uit een windscherm, de kookpot met deksel , en een trangia alcohol brander. De brander bij deze set is iets groter dan de modellen van nu. Het deksel kan tevens als pannetje gebruikt worden, er zijn in het metalen steeltje 2 ringen voorzien waar men een houten stokje kan insteken , om een langere steel te hebben en zijn vingers niet te verbranden, Ook zeer handig in gebruik zijn deze flessen van trangia, met zeer handige vuldop Ik heb de set enkele dagen op camping getest, en was aangenaam verrast. Door het eenvoudige concept is de set uiterst betrouwbaar. ik gebruikte de set 2 maal per dag 's morgens duurde het een 8 tal minuten om water voor koffie te koken (+- 400 ml), 's avonds maakte ik telkens een mini stoofpot van verse groenten (paprika, tomaat, pepers), en voegde daar wat vlees aan toe, Dit ging uitstekend, natuurlijk duurt dit langer dan enkel snel iets opwarmen, en ligt het verbruik aan alcohol hoger. Met het gebruik op deze manier kon ik met de trangia fles van 500 ml, 3 dagen koken, Al bij al, ben ik zeer tevreden met deze set ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Zat er geen flesje bij tbv brandstof? Zit er nou roest op je sluiting of zijn dit etensresten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Wat een leuk setje dit. ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Zeer handzaam en best zuinig. Kun je de gas flesjes gemakkelijk krijgen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nickx Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Wat een leuk setje dit. ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Zeer handzaam en best zuinig. Kun je de gas flesjes gemakkelijk krijgen? Gasfles? dit zijn gewoon brandstofflessen met een schenkdop (gewoon te koop, werkt prima) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Bij mijne zat ook nog een flesje voor brandstof, kan ik zo'n 2/3 dagen mee vooruit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Gasfles? dit zijn gewoon brandstofflessen met een schenkdop (gewoon te koop, werkt prima) Nog mooier dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bushmattie Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Gave combi..zelf gebruik ik een bushcooker vingerdik hout als brandstof. En een primus pannensetje. In geval van hout te kort, een tangria spiritus brander...helemáál top En het leuke is ...alles past glad inelkaar.. Máár deze combi is zeer praktisch en een leuke review.!! Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Wat een leuke set! Erg handzaam dus, en op alcohol! Deze kende ik nog niet @chrisprep waar koop je een complete set? wat heb je dan, en wat kost dat? wat weegt het? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Heb de mijne tig jaren geleden in de uk gekocht,staat altijd in de auto. Wel altijd met handschoenen aan gebruiken,kan heel waaaaarm worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 @Nickx Zit er nou roest op je sluiting of zijn dit etensresten? is idd beetje roest, wss is het pennetje van het scharnier geen inox, zoek nog oplossing hiervoor @Highway http://www.qvist.nl/swedish-army-trangia-cook-kit.html gewicht weet ik niet, maar door de uitvoering in inox geen superlichtgewicht Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 @Nickx is idd beetje roest, wss is het pennetje van het scharnier geen inox, zoek nog oplossing hiervoor @Highway http://www.qvist.nl/swedish-army-trangia-cook-kit.html gewicht weet ik niet, maar door de uitvoering in inox geen superlichtgewicht Dank je! @Toef, heeft Bart deze ook? heb je dat toevallig gezien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Toef Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Dank je! @Toef, heeft Bart deze ook? heb je dat toevallig gezien? Niet gezien.. was me zeker opgevallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Wat een leuke set! Erg handzaam dus, en op alcohol! Deze kende ik nog niet @chrisprep waar koop je een complete set? wat heb je dan, en wat kost dat? wat weegt het? Militaria4you: http://militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=4289 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
startmotortje Geplaatst: 2 oktober 2015 Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 wat een gaaf setje, deze heb ik nog niet eerder gezien dank je wel @chrisprep voor de duidelijke foto's en informatie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 3 oktober 2015 Delen Geplaatst: 3 oktober 2015 Mooi kook set . Zo een brandertje heb ik ook . De rest niet . En de brandstof fles met speciale dop is ook interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 3 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2015 @-geanonimiseerd- , is natuurlijk een kwestie van keuze, maar op de foto te zien van de link, betreft het hier de aluminium versie, je kan het het herkennen aan de , hoe moet ik het omschrijven, boorden, gleuven aan de bovenkant van de kookpot, bij de aluminium versie zijn er 2 gleuven bovenaan, bij de inox versie slechts 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 3 oktober 2015 Delen Geplaatst: 3 oktober 2015 @-geanonimiseerd- , is natuurlijk een kwestie van keuze, maar op de foto te zien van de link, betreft het hier de aluminium versie, je kan het het herkennen aan de , hoe moet ik het omschrijven, boorden, gleuven aan de bovenkant van de kookpot, bij de aluminium versie zijn er 2 gleuven bovenaan, bij de inox versie slechts 1 Tuurlijk, maar staat er ook bij : "Alles nieuw en ongebruikt, ketel en deksel zijn van aluminium" Er zal ook een gewichtsverschil zijn, schat ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 4 oktober 2015 Delen Geplaatst: 4 oktober 2015 Militaria4you: http://militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=4289 Leuke prijs ook, echt héél aanlokkelijk... maar ik heb al een boel van dat soort (prep-) spullen, dus ik denk dat ik mijzelf in moet gaan houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.