Ga naar inhoud
GENEGEERD

[N00b-review] Gerber chameleon 1


Loreen

Aanbevolen berichten

Geen idee, ik ga het niet uitproberen. Daar pak ik m'n mora, of sinds gisteren m'n Gerber Gator Jr. Machete wel voor.

 

Ik vind m'n Chameleon veel te leuk en handig om te proberen of het wel of niet kan, terwijl ik andere messen heb die daar veel beter voor geschikt zijn. Daarnaast zullen het ook niet erg grote stukken hout zijn dan, aangezien het echt een heel klein mesje is. Het lemmet van de Victorinox Hunter Pro is bijna 2x zo lang als die van de chameleon...

 

Thnx. Je weet maar nooit :-) ! Ik ben altijd wel benieuwd hoe sterk de behuizing is. Ik heb even gekeken naar die Gerber Gator Jr. Machete. Interessant ding. Ik kwam dit filmpje tegen:

 

 

Ik vroeg me af of dat ding ook als een mooie vervanging kan dienen voor een reguliere houtzaag. Dat zou wel handig zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Inmiddels binnen.... ben er erg gek mee... top lampie:D

 

Een lampje is zo verrekte handig in zoveel situaties dat zo'n lampje echt zijn geld waard is. Na het zoveelste goedkope ding met kuren wil je een betrouwbaar lampje aan de sleutelbos.

Dit is een mooi dingetje waar je heel veel plezier van gaat hebben. :)

 

Zelf heb ik sinds een tijdje de Nitecore Tube, veel goedkoper, kleiner, max 45 lumen, maar ook verrassend goed, want hij overleeft aan die zware sleutelbos van mij. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken naar die Gerber Gator Jr. Machete. Interessant ding. Ik kwam dit filmpje tegen:

 

 

Ik vroeg me af of dat ding ook als een mooie vervanging kan dienen voor een reguliere houtzaag. Dat zou wel handig zijn :)

 

De tanden kan je scherpen met schuurpapier en je kan ze zelfs een beetje zetten zoals een echte houtzaag met zo'n tanden tang. daar gaat ie beter van zagen maar imo is er niets beter dan de hand en vouwzagen van Silky.

 

De machete op zich vind ik eerder geschikt voor dunnere takken en niet om een boomje van 10 cm dik mee op te hakken dan kan je meer bereiken met rondom rond te zagen er een v-notch in the hakken en kijken of je het geheel kan omduwen of doortrappen (kost veel minder energie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lampje is zo verrekte handig in zoveel situaties dat zo'n lampje echt zijn geld waard is. Na het zoveelste goedkope ding met kuren wil je een betrouwbaar lampje aan de sleutelbos.

Dit is een mooi dingetje waar je heel veel plezier van gaat hebben. :)

 

Zelf heb ik sinds een tijdje de Nitecore Tube, veel goedkoper, kleiner, max 45 lumen, maar ook verrassend goed, want hij overleeft aan die zware sleutelbos van mij. :)

Met jouw info en voorbeeld over het nut van een hoogwaardig & klein zaklampje heb ik sinds enkele maanden een Olight S10 baton aan de sleutelbos hangen. Waar voor m'n geld!:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...