Ga naar inhoud
GENEGEERD

Roemenie!!


nanni149

Aanbevolen berichten

Poosje geleden bij een collega (Roemeen) wezen logeren, dorpje 200km van af de grote stad.

 

Zonder dat ze het door hebben zijn ze de ultieme prepper!

drink water komt uit de grond, ben niet ziek geweest.

Iedereen heeft kippen, koeien, varkens, ganzen, konijnen.

iedereen heeft moestuin! aker/weiland etc,

Ruil handel zorgt dus dat iedereen krijgt wat hij nodig heeft.

verwarming is hout,

voedsel wordt geconcerveerd zoals 100 jaar geleden.

Elk huishouden heeft een shotgun of jacht geweer.

En ook belangrijk ze stoken zelf drank!!

 

Ga hier in de toekomst vaker komen,(mischien wel wonen) aardige mensen en toekomst perspectief !!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ben eens een tijdje met een romeen omgegaan. hij vertelde me daar ook over. helaas kreeg ik ook al de negatieve verhalen over onder ander de cultuur en het gebrek aan kennis en bijgeloof mee

dat kan natuurlijk van gebied tot gebied verschillen maar bij deze een waarschuwing verdiep je daar eerst goed in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poosje geleden bij een collega (Roemeen) wezen logeren, dorpje 200km van af de grote stad.

 

Zonder dat ze het door hebben zijn ze de ultieme prepper!

drink water komt uit de grond, ben niet ziek geweest.

Iedereen heeft kippen, koeien, varkens, ganzen, konijnen.

iedereen heeft moestuin! aker/weiland etc,

Ruil handel zorgt dus dat iedereen krijgt wat hij nodig heeft.

verwarming is hout,

voedsel wordt geconcerveerd zoals 100 jaar geleden.

Elk huishouden heeft een shotgun of jacht geweer.

En ook belangrijk ze stoken zelf drank!!

 

Ga hier in de toekomst vaker komen,(mischien wel wonen) aardige mensen en toekomst perspectief !!

 

Dat geldt voor nagenoeg alle voormalig Oostblok landen. Als de pleuris uitbreekt zullen zij overleven en de gemiddelde westerling gaat kapot.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt voor nagenoeg alle voormalig Oostblok landen. Als de pleuris uitbreekt zullen zij overleven en de gemiddelde westerling gaat kapot.:D

 

Zat ik ook al aan te denken.

Vroeguh, had iedereen een moestuintje en wat kippen. Ja zelfs midden in het dorp. En ook nu heb ik nog buren die dat doen. Die verrekte haan is gelukkig al weg ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met met de kayak door Roemenie, Ukraine en Moldavie heen gekomen..en verder ook op latere reizen daar.

Ja de kelders staan daar vol om de winter door te komen. En ze zijn erg creatief met dingen...

Maar voor een groot gedeelte van de bevolking is het ook echt overleven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Doe maar 2 weken de stroom eraf.

Blij zijn de mensen met hun zonnepanelen. En een week later ook berooft.

 

Die zijn toch al niet blij want die komen er massaal achter dat hun grid-tied inverter de hele installatie afschakelt als 't net plat gaat en dat ze dus net zo goed zonder stroom zitten...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn toch al niet blij want die komen er massaal achter dat hun grid-tied inverter de hele installatie afschakelt als 't net plat gaat en dat ze dus net zo goed zonder stroom zitten...

 

Dat zeg ik ook altijd tegen mensen in mijn omgeving die zonnepanelen nemen. Waar zijn je accu;s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij die de kunst verstaan.

Hier kan moeder de vrouw geen fatsoenlijke trui meer breien.

Veel commentaar, omdat de slimme meid op haar toekomst is voorbereid. Dat wel.

Doe maar 2 weken de stroom eraf.

Blij zijn de mensen met hun zonnepanelen. En een week later ook berooft.

als moeder de vrouw geen trui kan breien moet je doen wat de echte oude stoere mannen deden . je weet wel wat de matrozen herders enz allemaal deden. wat was dat ? O ja breien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai me hand niet voor om. Er zijn toch breimachines en borduurmachines?

Aggregaat erbij en breien maar.

 

gebreide trui heb ik ook zo voor elkaar..... ff kijken... hoe moet dat....

zet pc aan, surf over wifi naar wehkamp, betaal met iDeal, wacht op de dieselende bezorger. Tijdens t wachten de kachel op stadswarmte wat hoger.... what can go wrong :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebreide trui heb ik ook zo voor elkaar..... ff kijken... hoe moet dat....

zet pc aan, surf over wifi naar wehkamp, betaal met iDeal, wacht op de dieselende bezorger. Tijdens t wachten de kachel op stadswarmte wat hoger.... what can go wrong :p

 

Heet dat geen preppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...