backschless Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Ik heb vorige week gebarbecued en kokosbriketten gebruikt, deze zijn gemaakt van geperste kokos schalen. Ik heb rond 4 uur de barbecue aangestoken en om 00.00 uur ging ik naar binnen en de briketten waren nog roodgloeien en bloed heet. Dus na 7 uur had je nog gloeiende briketten en warmte waar je je eten op kon garen. Het is misschien iets om in huis te hebben als nood voorraad als je hout voorraad opraakt en de zakken van 10kg nemen niet heel veel ruimte in beslag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 11 juli 2012 Delen Geplaatst: 11 juli 2012 Ik heb vorige week gebarbecued en kokosbriketten gebruikt, deze zijn gemaakt van geperste kokos schalen. Ik heb rond 4 uur de barbecue aangestoken en om 00.00 uur ging ik naar binnen en de briketten waren nog roodgloeien en bloed heet. Dus na 7 uur had je nog gloeiende briketten en warmte waar je je eten op kon garen. Het is misschien iets om in huis te hebben als nood voorraad als je hout voorraad opraakt en de zakken van 10kg nemen niet heel veel ruimte in beslag. Waar heb je ze gekocht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 12 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Volgens mij bij intratuin wel 17 euro per zak van 10kg fire-up, en bij de sligro heb je ze van bonfire Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Was het windstil? Dat scheelt enorm. Toch een nette prestatie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Volgens mij bij intratuin wel 17 euro per zak van 10kg fire-up, en bij de sligro heb je ze van bonfire Dank Backschless Ik heb een paar sites bekeken met info: http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p481966/kokosbrikettencocosol-8kg.do (kokos vermeng met een plantaardig bindmiddel (staat niet bij welk)) http://www.dammershoutskool.nl/briketten.asp (100% kokos) http://barbecue.selwerd.nl/hout.html#brik (ook iets info over olijfbriketten) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Goede tip.Alleen jammer dat dammers zijn prijzen niet vermeld op de site. Ik zal eens iemand strikken voor een sligro pasje, want dat scheelt vast een hoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 12 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Was het windstil? Dat scheelt enorm. Toch een nette prestatie Vorrige week toen het zo regende en harde wind gewoon onder de parasol en de bbq heeft ook redelijk wat regen gevangen maar bleef gewoon branden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 12 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2012 succes, ik vind het fijne briketten en altijd handig als ze zolang branden je hebt niet veel nodig voor wat warmte en om op te koken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 14 juli 2012 Delen Geplaatst: 14 juli 2012 Ik gebruik graag ecobrasa. Vierkante blokjes die enorm lang branden. Doordat ze vierkant zijn, zijn ze heel efficient verpakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Die ga ik ook eens proberen, ben benieuwd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Ik vindt het erg duur http://www.terlanco.nl/index.php?/Houtskoolproducten/Koko-briket-10-kg/terlanco_flypage.tpl.html Momenteel alleen leverbaar in witte zak!! Kokos briket 10 kg in zak (minimale afname 10 zakken) Ook per pallet à 40 zakken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.