Tjekker Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Hi all, Al en tijdje bezig met leer van oude motorjassen die ik opkoop op rommelmarkten. Nu geïnspireerd door een filmpje hier op een forum, bezig een pouch te maken voor opbergen van kleine vuur aanmaak spullen. Hier vast de begin fase. Meer volgt deze week. grtz/Tj Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Het kan natuurlijk wel een mij liggen en aan mijn Vlaamse In gesteldheid maar ik weet niet wat een ,, touch ,, is . Ben wel al eens bij mijn vriend G. langs geweest maar die vertelde mij dingen over dikke en dunne darmen waarvan mijn koffie opeens niet meer smaakte . Dus als je mijn ( ons ) nader kan inlichten zijn we enorm blij . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Pouch is een Engels woord voor buidel, tasje, zakje, hoesje. Dus bijvoorbeeld een etui, een telefoonhoesje, een riemtasje. Het woord wordt in de bushcraftwereld vaak gebruikt voor een hoesje/tasje voor bv vuurspullen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Het kan natuurlijk wel een mij liggen en aan mijn Vlaamse In gesteldheid maar ik weet niet wat een ,, touch ,, is . Ben wel al eens bij mijn vriend G. langs geweest maar die vertelde mij dingen over dikke en dunne darmen waarvan mijn koffie opeens niet meer smaakte . Dus als je mijn ( ons ) nader kan inlichten zijn we enorm blij . Een pouch is een zakje om dingen in op te bergen, meestal met een veter aan de bovenkant om het dicht te trekken zodat er geen spullen uitvallen Edit: Stuudje was me al voor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alpacaatje Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Hoe maak je vervolgens het leer aan elkaar vast? Heb je hiervoor speciale gereedschappen of ben je in het gelukkige bezit van een hele goede naaimachine ;-) Hi all, Al en tijdje bezig met leer van oude motorjassen die ik opkoop op rommelmarkten. Nu geïnspireerd door een filmpje hier op een forum, bezig een pouch te maken voor opbergen van kleine vuur aanmaak spullen. Hier vast de begin fase. Meer volgt deze week. grtz/Tj Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Heb je hiervoor speciale gereedschappen of ben je in het gelukkige bezit van een hele goede naaimachine ;-) Nee, slimheid Je naait de randen aan elkaar en dan trek je hem binnenstebuiten. @Tjekker: leuk project, als ik jou was zou ik investeren in een goede schaar, Met een schaar als dat krijg je, bij leer en spijkerstof, gauw pijn in je handen. Groeten, QF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjekker Geplaatst: 3 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2014 Nee, slimheid Je naait de randen aan elkaar en dan trek je hem binnenstebuiten. @Tjekker: leuk project, als ik jou was zou ik investeren in een goede schaar, Met een schaar als dat krijg je, bij leer en spijkerstof, gauw pijn in je handen. Groeten, QF Dir keer met gaten in de randen en dan een lederen koord erdoor. Zal wat fotos posten als ik verder kom. Die schaar is ok voor dit dunne leer, ik heb nog zwaardere voor tuigleer. Wil ook eens kijken naar inderdaad een naaimachine voor leer. Via de veiling van een inboedel van een schoenmakerswinkel, komt er nog wel eens wat langs. Amazing wat je aan leer kan kopen op rommelmarkten. Dit komt uit een lange lederen motorjas (Gelbro solex ofzoiets) die je dan voor 5 euro kan meenemen! Ook op MP staan er veel bijv. http://www.marktplaats.nl/a/motoren/kleding-motorkleding/m869822272-lange-bruine-leren-jas.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr gr/Tj Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuickFix Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Ook op MP staan er veel En voor als je echt vierkante meters nodig hebt: ga op zoek naar een lederen bankstel op de stort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjekker Geplaatst: 3 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2014 En voor als je echt vierkante meters nodig hebt: ga op zoek naar een lederen bankstel op de stort. Ook goeie tip, thx! Btw, goeie sig over the duct tape Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Btw, goeie sig over the duct tape Nu ben ik aan de beurt om vertaling te vragen: wat wordt hier gezegd/bedoeld? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R3mk0 Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Volgens mij gaat het om het onderschrift van QF If it can't be fixed with duct tape, you're not using enough duct tape... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjekker Geplaatst: 3 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2014 Nu ben ik aan de beurt om vertaling te vragen: wat wordt hier gezegd/bedoeld? Sorry. Ik bedoelde mooi onderschrift van QuickFix onder zijn posts. De jouwe is Grieks? "Doe wat je wilt", of zo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 De jouwe is Grieks? "Doe wat je wilt", of zo?Grafschrift van Jim Morrison. Op het graf staat de Griekse tekst κατα τον δαιμονα εαυτου. Er zijn meerdere vertalingen mogelijk. In het Oudgrieks is de strekking iets in de trant van: Trouw aan zijn ziel. In het Nieuwgrieks is de vertaling Hij schiep zijn eigen demonen 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Icewind Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Inderdaad, ff de van Dale (niet vandalen) erop naslaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 de Griekse tekst κατα τον δαιμονα εαυτου. Enne... hoe spreek je het uit? @Tjekker ziet er goed uit, ik moet ook eens zoiets gaan doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Enne... hoe spreek je het uit? Katá ton Daímona Eaf̱toú Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Iamlordx Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Katá ton Daímona Eaf̱toú O_o wow ik kan alleen een beetje russisch Heb jij een studie grieks gedaan @Stuudje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Heb jij een studie grieks gedaan @Stuudje?Geen studie, die vakken, Grieks en Latijn, kreeg je vroeger gewoon op school. Heul lang geleden...ik ben dus ook heul veel vergeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 ik zit in de tweede, en heb in de 1e een GLTC gehad (giekse latijns taal en cultuur) weet nu al bijna niks meer;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 ik zit in de tweede, en heb in de 1e een GLTC gehad (giekse latijns taal en cultuur) weet nu al bijna niks meer;) Dat is nie goed he jongen ge moet dat al onthouden . Maar het gaat hier toch over dat tasje in leer he . Hoe zou @lewieke dat noemen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alpacaatje Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Haha Geert, dat heb je goed opgemerkt Zou het komen dat je zo scherp bent, omdat je geen kant op kunt vanwege je operatie......owwww misschien wel de narcose die nog na werkt Dat is nie goed he jongen ge moet dat al onthouden . Maar het gaat hier toch over dat tasje in leer he . Hoe zou @lewieke dat noemen . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 4 december 2014 Delen Geplaatst: 4 december 2014 Dat is nie goed he jongen ge moet dat al onthouden . Maar het gaat hier toch over dat tasje in leer he . Hoe zou @lewieke dat noemen . Een beurs ? Als het een klein model is. [ATTACH=CONFIG]15013[/ATTACH] Een groter model zou ik een knapzak of draagzak noemen ? [ATTACH=CONFIG]15014[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjekker Geplaatst: 6 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2014 Hey. Vandaag de pouch afgemaakt. Moest even nieuw veterkoord halen Mooi geworden al zeg ik hetzelf. Nu verder met een foudraal voor mijn klapzaag. gr/Tj Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Ja het eind resultaat ziet er goed uit . Maar wat ga je er nu instoppen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Ja het eind resultaat ziet er goed uit . Maar wat ga je er nu instoppen Zijn verzameling gouden munten ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.