Ga naar inhoud
GENEGEERD

Solar bottle bulbs


houthe

Aanbevolen berichten

Ik werk in een bedrijf welke met tijdschriften werkt, en hierdoor heb ik de kans/mogelijkheid om elk interresant week/maandblad wat er in Nederland bestaat te lezen. Zo kom je af en toe nog wel eens iets leuks tegen, zo ook deze keer :)

 

In een niet nader te noemen wetenschappelijk tijdschrift kwam ik een artikel tegen over het maken van 'verlichting' met flessen. De bedoeling is om dit te gebruiken in een situatie waar men normaal een dakraam zou kunnen plaatsen, of wanneer er geen stroom (meer) is. Dit lijkt mij een leuke toevoeging voor mensen die bezig zijn met een BOL of gewoon leuk vinden om te experimenteren met simpele voorwerpen. Bijkomend ultiem voordeel is tevens dat per 'bottle' je in geval van uiterste nood ook nog 1,5 liter schoon drinkwater hebt.

 

Omdat ik hier geen heel artikel wil/kan/mag plaatsen heb ik enkele stukjes uit dit artikel gepakt waarmee de meesten voldoende informatie zouden moeten hebben om zoiets zelf te kunnen maken. Voor diegene die interesse hebben in het hele artikel (bestaat uit 1 pagina in PDF formaat) mag mij een PB sturen met daarin een email adres waar ik het artikel heen kan sturen (of de mods moeten het mogelijk maken om PDF bestanden als bijlage in PB te kunnen sturen).

 

Hieronder de fragmenten:

 

tekst.jpg.c773893cdc35d97acbc25e93f70f716b.jpg

 

afbeelding.jpg.dae16c86faf52d4acecd7e5018e49758.jpg

 

howto.jpg.5da3c911ad21bda65c5c140ccd19ac94.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 5 maanden later...
Ik heb deze idd gezien in een documantaire in brazilie. werkt geweldig.

Dus haal je watervoorziening uit de schuur en hang em op, dan geeft ie ook nog licht :D

 

HOE geeft het dan licht ?

Wat iedereen blijkbaar over het hoofd ziet is dat de zon alleen overdag schijnt. 's Nachts heb je er niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n geniale spiegel-dakkoepel.

als de zon schijnt geeft zo'n 1 kleine koepel binnen MEER licht dan er zou zijn met een standaard dakkoepel... en het is regelbaar ;)

(is ook minder afhankelijk van hoe dik of schuin je dak is, word soms gebruikt in flatgebouwen om met een buis het licht naar beneden te halen)

 

ook geeft het meer licht dan het gewone raam, als je aan een donkere muur zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord vanaf 4.30

 

Dus werkt het niet !

Er iets bij hangen zoals een zaklamp of oplaadbare led dingen is een ander concept een ander ding.

 

Want mensen die dat dus niet hebben hebben aan de solar bottle als het donker wordt niets.

In je donkere hut werkt dat overdag perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus werkt het niet !

Er iets bij hangen zoals een zaklamp of oplaadbare led dingen is een ander concept een ander ding.

 

Want mensen die dat dus niet hebben hebben aan de solar bottle als het donker wordt niets.

In je donkere hut werkt dat overdag perfect.

 

Toen ik dit bericht plaatste heb ik er eigenlijk niet bij stilgestaan waarom dit in de nacht zou werken, naar mijn idee is dit juist een lamp om een donkere hut overdag van daglicht te voorzien. De verklaring uit de film dat ze voor overdag geen olie meer te hoeven kopen en hierdoor dit geld kunnen gebruiken om een lamp voor in de avond te kopen, dan maakt het het nog beter dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vele jaren daar gewoond en overal waar je komt in de huizen is het donker..deels door de zon weg te houden met geen of kleine ramen.

Bijna alle daken zijn van nipa of Galvanized iron. En electriciteit kost en geld en is vaak uitgevallen..de BrownOuts zoals ze dat neomen.

Dus dit is een goede oplossing...kunnen ze werken binnen of gewoon koken zonder aldoor in het half donker te zitten.

Met die led lampjes heb je ook maar eenmalig een uitgave..wat ze ook vaak nog op afbetaling doen.

Ver weg op het platteland is er vaak ook geen electro..dus vaak alleen kerosine lights....dus ook weer een vooruitgang voor hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...