Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voertuig (platform) kopen


12gauge

Aanbevolen berichten

Hoi @Mrsjones

 

Maar wie wel hooi voor paarden vervoert, een betonmixer meebrengt naar het werk of een jetski meeneemt op vakantie kan altijd op de HiLux vertrouwen. Want de HiLux is in alle opzichten een echte Toyota: doordacht, betrouwbaar en oersterk[/i]

 

Kijk de betonmixer staat er bij mij ook wel eens in, jetski heb ik niet, Quadbike daarentegen wel, past ook prima.

Overigens, de dubbel cab met turbo rijdt best nog wel lekker door, en inderdaad de hoofdreden dat ik een Hilux rijdt is dat het 1. betrouwbaar is, 2. onderdelen goed beschikbaar zijn, 3. redelijk waar voor zijn geld is.

Zelfs berg op (mijn Hilux sjouwt mij een paar keer per week over een top van 3000 meter heen) valt het allemaal best mee.

Samenvattend: voor mij een prima auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mijn visie is het vrij eenvoudig om een voertuig te bepalen waar je het meeste rendement uit kan halen in tijden van schaarste:

 

-die je zelf kan repareren, dus voertuigen die grofweg gebouwd zijn na 1970 en voor 1990.

-die uit Europa komt en in elk europees land in gebruik is geweest, zodat je ruim aanbod van onderdelen hebt en die preppen kunt.

-die een motor heeft tussen de 70 en 90 pk's zodat je voldoende vermogen hebt met acceptabel verbruik.

-die een veel gebruikte banden maat heeft, zoals 13" of 14".

-die op meerdere brandstoffen draaien kan die je ook op kan slaan, zoals diesel, kerosine, benzine , alcohol en eventueel houtgas.

-die weinig weinig tot geen 'extra's' heeft die stuk kunnen gaan zoals airco, stuurverkrachting, turbo's of injectoren, elektrise ramen en deuren.

-die niet te groot en te zwaar is voor smalle slechte wegen, bruggen, garage's, schuren, of autoambulance's en sleepstangen.

-die vooral plaats geeft voor mensen,en materiaal als 2e zoals dakkoffers, fietsenrek,caravan,trailers...

 

[ATTACH=CONFIG]12362[/ATTACH]

 

Als je binnen deze marge's kijkt, heb je een standaard waar je ver mee komt...

 

mijn visie althans :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Volgens mijn visie is het vrij eenvoudig om een voertuig te bepalen waar je het meeste rendement uit kan halen in tijden van schaarste:

 

-die je zelf kan repareren, dus voertuigen die grofweg gebouwd zijn na 1970 en voor 1990.

-die uit Europa komt en in elk europees land in gebruik is geweest, zodat je ruim aanbod van onderdelen hebt en die preppen kunt.

-die een motor heeft tussen de 70 en 90 pk's zodat je voldoende vermogen hebt met acceptabel verbruik.

-die een veel gebruikte banden maat heeft, zoals 13" of 14".

-die op meerdere brandstoffen draaien kan die je ook op kan slaan, zoals diesel, kerosine, benzine , alcohol en eventueel houtgas.

-die weinig weinig tot geen 'extra's' heeft die stuk kunnen gaan zoals airco, stuurverkrachting, turbo's of injectoren, elektrise ramen en deuren.

-die niet te groot en te zwaar is voor smalle slechte wegen, bruggen, garage's, schuren, of autoambulance's en sleepstangen.

-die vooral plaats geeft voor mensen,en materiaal als 2e zoals dakkoffers, fietsenrek,caravan,trailers...

 

 

 

Als je binnen deze marge's kijkt, heb je een standaard waar je ver mee komt...

 

mijn visie althans :)

 

een lada diesel met trekhaak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een lada niva zou ik best willen hebben, prima!

 

In mijn tijd als hout hakker in de Flevo polder heb ik er 3 versleten !! Waren prima wagens om door de polder klei te ploegen. Was wel eens sleutelen aan de motor en aandrijflijn ;) Maar altijd weer thuis gekomen !! (Had wel een Land Rover kunnen zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn tijd als hout hakker in de Flevo polder heb ik er 3 versleten !! Waren prima wagens om door de polder klei te ploegen. Was wel eens sleutelen aan de motor en aandrijflijn ;) Maar altijd weer thuis gekomen !! (Had wel een Land Rover kunnen zijn)
Ach, ;) een beetje sleutelen is acceptabel toch? ..zolang je weet dat ie het dan weer zal doen. LaRo's breken nog wel eens de steekassen, valt dan niet veel aan te sleutelen in het veld.

Welke Niva modellen had je? ben benieuwd naar de ervaring. Ze kosten een drol als je ze vergelijkt met andere 4wd. Sinds we de Hongaarse palinka route hebben gereden met @Piroska ben ik helemaal fan van die kar! Nooit geweten dat dat ding zo krachtig is offroad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steekassen en diff's heb ik meerdere keren geboken. Heeft me nooit weerhouden om naar huis te rijden. Aandrijfas los sleutelen, meenemers er af, differentieel slot er op en rijden maar op de voor of achterwiel aan driving ;)

 

Met de Lada hadden we in de jaren '90 soort gelijke avonturen. De eerste Lada had nog de standaard banden, met nokken aan de zijkant, verder zo glad als slicks. Wij banjer, banjer door de diepe sporen klei vol met regen water naar ons werk. Geen probleem. Dag er op met een een collega hout zager mee in een nieuwe Nissan King Cab... Zo vast als een huis. Hij bellen met zijn "auto telefoon" naar SBB. Die kwamen 2 auto sterk ons redden!! De Suzuki Samurai kwam net iets verder dan de Toyota Hi Lux :rolleyes: Uit eindelijk nog een telefoon aan gewaagd en een tractor opgetrommeld. Volgende dag wij weer met de Lada, banjer de banjer door de modder :D

 

De tweede had achter een maatje grotere banden dan voor, reed verschrikkelijk op de weg, maar sloten konden diagonaal genomen worden, scheelde omrijden en slagbomen. Wel regelmatig aandrijfassen mogen wisselen. Deze reed lekker goedkoop op gas, maar dan moet je wel tanken. Overgeschakeld op benzine, en daar gingen we weet, tot een km later ook die tank leeg was... Dan maar motorzaag benzine er in :eek: hij rookte een beetje, maar we zijn wel thuis gekomen.

 

Met de laatste kan ik me nog een avontuur herinneren dat hij niet starten wilde omdat de start motor stuk was. Op dat moment wilde de bosbouw tractor niet starten omdat de accu niet bij laden. Dus bij aankomst het bos in rijden om de tractor te jump starten en bij vertrek de Lada met een kabel aan de tractor :p

 

Sleutelen aan de auto viel eigenlijk ook wel mee. Vaak was het rommelen met de ontsteking en contact punten. Bougies schoon maken en de carburateur.

Verder was er veel onbalans in de aandrijflijn wat een hoop trillingen en lawaai veroorzaakte. Onderdelen haalde we op de sloop ( vaak van de auto die eerder van ons was geweest :( )

 

2ah8k7n.jpg

Voorbeeld foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Suzuki Samurai kwam net iets verder dan de Toyota Hi Lux

Ik heb 7 jaar rond gehobbeld met een Samurai.

Nooit iets aan gehad.

Modderbanden eronder, vering verhoogd.

 

In het terrein nauwelijks verslaanbaar, op de weg, och 100 is hard zat.

Helaas is hij wel vatbaar voor roest, de carrosserie.

Het frame is gemaakt van treinrailstaal, dat roest niet...

 

Kortom, handige auto, nu voor de liefhebber daar de productie al een paar jaar gestaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...