Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het gaat fout en je bent niet thuis. Wat dan?


Dirty Dragons

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Gamble Nee, was een metalen feta kaas blik. Je hebt gelijk over het brandgevaar, maar niet in dit geval. Aarde was veel te vochtig. Daarom kon ik (o.a.) ook geen vuur krijgen. Hout was ook nat. Had er al op gelet. ;)

Ja, ik heb ook wel klein tentje, maar het ging er juist om dat ik met alleen mijn EDC ging om te kijken of dat haalbaar was. En ik heb gemerkt dat ik een compleet EDC heb, voor een of twee nachtjes. Mijn skills waren wat roestig, maar die zijn weer bijgepoetst. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble Nee, was een metalen feta kaas blik. Je hebt gelijk over het brandgevaar, maar niet in dit geval. Aarde was veel te vochtig. Daarom kon ik (o.a.) ook geen vuur krijgen. Hout was ook nat. Had er al op gelet. ;)

Ja, ik heb ook wel klein tentje, maar het ging er juist om dat ik met alleen mijn EDC ging om te kijken of dat haalbaar was. En ik heb gemerkt dat ik een compleet EDC heb, voor een of twee nachtjes. Mijn skills waren wat roestig, maar die zijn weer bijgepoetst. ;)

 

Ik bedoelde meer dit:

[ATTACH=CONFIG]11771[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble Ja, maar dan had ik bomen moeten omkappen en zo. En had ook geen bijl of zaag bij me. De uitdaging was juist lekker hardcore gaan. Zonder beschutting, niets. Alleen gezicht bedekt en lange mouwen aan. ;)

 

Veel mensen denken dat, terwijl vrijwel alle materialen gewoon op de grond los te vinden zijn. Probeer te denken in oplossingen ipv problemen en je red het met je edc makkelijk een paar dagen in het bos ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie liever dit soort hardcorefilmpjes dan dat nagemaakte bushcraftgedoe op Discovery. Dit staat dichter bij de realiteit.

 

Ik vind op zicht het bushcraftgedoe op Discovery wel interessant, soms zie ik dingen waarvan ik denk hey, das handig.

Alleen dat het zo nagemaakt is, en daar bedoel ik dan bij (en jij wellicht ook) dat ze net doen alsof het real-time gebeurd terwijl het gewoon acteer werk is, is zo irritant.

Ik kijk nu naar ultimate survivor alaska, zo nep, altijd komen ze (zogenaamd) binnen het laatste half uur binnen, altijd minstens 2 vrijwel tegelijkertijd.

Ok nu ga ik los

In een aflevering ging een groepje met een zeilboot om, werd mooi gefilmd vanaf de waterkant, zo dan, rent die camera man dan langs de waterkant en is helderziend om hét moment vast te leggen?, het grappige is, het werd ook vanuit het water gefilmpt in de richting waar die cameraman had moeten staan maar ik zag hem niet, zullen ze wel een paar keer hebben moeten doen dan....

Laatste aflevering ging martie zogenaamd onderuit en bijna een berg helling af, stenen rolden naar beneden.

En dit heb ik terugbekeken in slomo en was duidelijk dat hij deed alsof waarbij hij een steen wegschopte, een aparte shot voor de vallende stenen en wolla, ze doen net alsof iets heel gevaarlijks was gebeurd...... pffff :(

Moeten ze over een berghelling om te winnen, maar niet 100m links of rechts van de top gaan hoor, nee voor de mooie plaatjes over de top.

Echt daardoor is het programma over de top....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator Handgel ook standaard in mijn EDC. Hygiëne is belangrijk in een survival situatie. Houdt de moed beetje op peil. Net zoals een spel of een soort tijdverdrijf. Ik heb daar een fluitje voor. https://www.youtube.com/watch?v=V0JVGv6SVnc

 

Sterk filmpje ook. Overigens heten tie wraps ook in the US tie wraps (ook wel cable tie), vanaf 03.25 uur. Misschien een klein verbeterpuntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Het gaat fout en je bent niet thuis. Wat dan?

 

Daarom hebben wij een campertje, die redelijk is ingericht om een tijdje te kunnen overbruggen, en als we weg gaan nemen we ook twee tassen mee met spulletjes, inclusief een tablet met draadloos internet, en twee mobieltjes.

Als we verder weg gaan nemen we onze rugtas met spullen ook mee, daar mee zijn we op veel dingen voor bereid. 

Ik ben ook een klein beetje op de hoogte van bushcraft kan me daar ook een beetje mee reden.

 

Hoe staan jullie er voor als het fout gaat en je bent niet thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe alles in de stad op mn brommertje, dus dan haal ik het altijd wel terug thuis. Heb helaas geen geld voor een auto. Dus ben voor de rest afhankelijk van het ov, waar ik mede om deze reden helemaal geen fan van ben. Heb dan wel altijd water, contant geld en vaak ook eten bij me. En natuurlijk ook een smartphone en multitool. Maar dit is voor alle mensen op dit forum wel standaard lijkt me.

 

Het is dus niet de beste voorbereiding, maar veel beter dan dat kan ik het niet maken. Sleepte vroeger wel vaak een brandertje, noodtent en ehbo kit mee. Maar om de hele tijd met een volle tas rond te lopen isnet iets te onhandig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

In het geval dat het nog veilig is om naar huis te gaan, doe dat! Kijk dan of het veilig is om daar te blijven of om weg te gaan. Als je weg gaat maak dan een inschatting welke gear je nodig hebt en is het handig om een get home bag te hebben. Zo kan je weer veilig naar huis als dat mogelijk is. Kan dit niet zorg voor een goede bug out location en een EDC met water en voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...