Ik heb in een garagebox een deel van de BOV accessoires staan, waaronder 2x 25L verse brandstof in metalen jerrycans. Ook heb ik een 120w zonnepaneel die ik via een SAE stekker kan aansluiten op de auto, maar ook de 'battery box' die ik gebouwd heb, hier zitten 6x 4.5Ah accu's in die voor aan totaal van 324Wh zorgen. Daarnaast nog een grotere accubak aan het bouwen met 2x 22Ah accu's waar ook een 230v omvormer in komt, alsmede een vloeistofpomp die geschikt is voor benzine/diesel om bijvoorbeeld 'gebruik' te kunnen maken van achtergelaten voertuigen, oppompen van lager geleden water, verzin het maar.
In het verleden ooit een accubox gebouwd met een echte autoaccu van 70Ah, maar die was gewoon veel te zwaar om in een noodgeval makkelijk mee te kunnen nemen. Die accu wordt nu gebruikt als backup in de Volvo en is net als in jouw geval aangesloten met 'Franse' klemmen. Het loskoppelen van de hoofdaccu is niet echt een issue voor mij, de Volvo zit (helaas) vol met anti diefstal maatregelen, waaronder alarm, deadbolts, startonderbreker, etc. Zonder de sleutel kan die auto nooit gestart worden. Wegslepen kan ook niet, 4-wiel aandrijving en zodra de sleutel uit het contactslot gaat, moet hij (automaat) in de P en blokkeren alle wielen.
Aan deze kant van het land gelukkig amper bruggen en een slootje/greppel hoeft geen probleem te zijn als je hem schuin oversteekt. In dat geval zal er continu 1 wiel zweven en hebben de andere 3 genoeg tractie om door te gaan. Dus als ik op de snelweg zou terechtkomen in een zware file, dan zou ik er geen moment over twijfelen om de weg te vervolgen via de berm, desnoods een weiland oversteken om door te kunnen.