Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/12/20 in alle zones

  1. De Cold Steel Black Bear machete kun je het beste zien als een kruising tussen een kort kapmes en een fors uitgevallen bowie. Vanwege de klingdikte & het gewicht gedraagt dit model zich echter meer als een groot mes dan als een machete, en qua hakwerk is het daarom ook beter geschikt voor (dikkere) takken & kleinere boompjes dan voor licht kreupelhout of braamstruiken. Deze machetes zijn gemaakt van zeer goed gehard 1055 koolstofstaal dat vooral bekend staat om zijn extreme taaiheid. Niet alleen zijn ze vrijwel onverwoestbaar, ook kennen ze eenmaal goed nageslepen een onverwacht goede standtijd van de snede. Af fabriek zijn ze echter stuk voor stuk extreem bot, en wat er aan "snede" op zit is tevens compleet verbrand door ongekoeld machinaal slijpen. De originele greep is zowel te dik als te glad waardoor je weinig grip hebt, een serieus nadeel wanneer je met zo'n ding aan het werk gaat. Er gaat aardig wat tijd & ellebogenvet in zitten om de werkelijke kwaliteit naar boven te halen, maar dat is het mijns inziens alleszins waard. Uitermate nuttig stuk gereedschap voor bushcraft, tuinonderhoud, en niet te vergeten home defense. Modificaties: - Greep handmatig gecontoured & voorzien van "fuzzy finish" voor een sterk verbeterde hanteerbaarheid & grip. - Hoofdsnede handmatig convex geslepen tot een armhaar scherende scherpte met veel bite (apex ligt rond de 30 graden inclusief) - Swedge handmatig convex geslepen tot een armhaar scherende scherpte met veel bite (apex ligt rond de 30 graden inclusief) Specificaties van dit exemplaar: Totale lengte: 45,2 cm Klinglengte: 30,6 cm Klingdikte: 2,88 mm (vrij star, weinig flexibel) Staalsoort: 1055 koolstofstaal voorzien van zwarte anti-roest coating Hardheid: +/- 56 HRC Greepmateriaal: polypropyleen kunststof Guard: polypropyleen met staal er onder. Gewicht: 511 gram Schede: Cor-Ex
    1 punt
  2. Ik heb in een garagebox een deel van de BOV accessoires staan, waaronder 2x 25L verse brandstof in metalen jerrycans. Ook heb ik een 120w zonnepaneel die ik via een SAE stekker kan aansluiten op de auto, maar ook de 'battery box' die ik gebouwd heb, hier zitten 6x 4.5Ah accu's in die voor aan totaal van 324Wh zorgen. Daarnaast nog een grotere accubak aan het bouwen met 2x 22Ah accu's waar ook een 230v omvormer in komt, alsmede een vloeistofpomp die geschikt is voor benzine/diesel om bijvoorbeeld 'gebruik' te kunnen maken van achtergelaten voertuigen, oppompen van lager geleden water, verzin het maar. In het verleden ooit een accubox gebouwd met een echte autoaccu van 70Ah, maar die was gewoon veel te zwaar om in een noodgeval makkelijk mee te kunnen nemen. Die accu wordt nu gebruikt als backup in de Volvo en is net als in jouw geval aangesloten met 'Franse' klemmen. Het loskoppelen van de hoofdaccu is niet echt een issue voor mij, de Volvo zit (helaas) vol met anti diefstal maatregelen, waaronder alarm, deadbolts, startonderbreker, etc. Zonder de sleutel kan die auto nooit gestart worden. Wegslepen kan ook niet, 4-wiel aandrijving en zodra de sleutel uit het contactslot gaat, moet hij (automaat) in de P en blokkeren alle wielen. Aan deze kant van het land gelukkig amper bruggen en een slootje/greppel hoeft geen probleem te zijn als je hem schuin oversteekt. In dat geval zal er continu 1 wiel zweven en hebben de andere 3 genoeg tractie om door te gaan. Dus als ik op de snelweg zou terechtkomen in een zware file, dan zou ik er geen moment over twijfelen om de weg te vervolgen via de berm, desnoods een weiland oversteken om door te kunnen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...